Mode & Beauty alle pijlers

winkels open 1e pinksterdag

08-06-2019 11:46 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
waar zijn morgen (zondag 9 juni) de winkels open? en dan bedoel niet de Leenbakker ed maar de kledingwinkels ed. Heb al gegoogled maar kan zo niets vinden waar de winkels open zijn, hopelijk kunnen jullie helpen
2019 schreef:
08-06-2019 12:00
Best hoor dan moeten ze niet klagen dat de winkels leeg lopen door online verkoop.
Wat wel op zondag mag.
Haha, refo-websites gaan zondag ook op slot hoor!
2019 schreef:
08-06-2019 12:11
Maar @LAgirl82? Bestellen bij de wehkamp of ander kledingzaak mag wel op zondag en dan garanderen dat ze het dinsdag in huis hebben?
Wie verwerkt die pakketten dan met Pinksterdagen? :idee:

Ik ben daar ook geen fan van. Ook niet van dat "vóór 22 uur besteld, de volgende dag geleverd" of zo.
Er zijn altijd mensen die daarvoor moeten werken. En dat alleen in een hebzuchtige maatschappij die niet meer kan wachten en alles wil als instant gratification. Ik vind het triest!
In een tijd waarin relatie's afbrokkelen zou het goed zijn dat de winkels gewoon dicht zijn. Maar deze consumptiemaatschappij kan niks anders meer zeker?
Zo gaan we bijna terug naar de industriële revolutie?
Pipistrello schreef:
08-06-2019 12:15
Voila: https://www.koopzondagen.net/
Ik vind dit overigens niet altijd representatief. Bij onze stad is het bv elke week koopzondag, echter heel veel winkels in het centrum doen daar niet aan mee en zijn alleen de eerste zondag van de maand open. Maar dat staat niet op deze site. Ik hoor vaak teleurgestelde geluiden van mensen die verwachten dat alles open zou moeten zijn.
Antwoord op je vraag : op niet veel plekken denk ik.
Misschien 2de pinksterdag meer kans.
2019 schreef:
08-06-2019 11:55
Beetje ouderwets he, hier zijn de meeste winkels inclusief bouwmarkten en supermarkten gewoon open.

Dan maar ouderwets. Lekker gewoon dicht. Ga je niet dood van als je een dag niet naar de Jumbo kan.
Star² schreef:
08-06-2019 12:37
Dan maar ouderwets. Lekker gewoon dicht. Ga je niet dood van als je een dag niet naar de Jumbo kan.

Inderdaad.
Ga vandaag boodschappen doen en zorg dan dat je tot dinsdag toe komt, heel simpel.
En vroeger deed men niet anders.
ik heb al gekeken op koopzondag.net maar als ik die moet geloven is er dus niets open afgezien van supermarkten en bouwmarkten. Kan iemand vertellen of de winkels in centrum Amsterdam wel open zijn?
Ik ben blij dat mijn werkgever altijd de eerste van de twee feestdagen dicht is. Mensen gaan er niet dood van als het een keer een dagje dicht is. Voor de rest 7 dagen per week open met hele ruime openingstijden. Als je dan loopt te klagen dat je eerste pinksterdag niet naar de winkel kan vraag ik mij af wat er dan zo belangrijk is dat het niet op een van de andere dagen in het jaar kan.
Ik check dan de Hema in de plaats waar ik heen wil, als die volgens website open is, is vaak een groot deel van de winkels open

Bijvoorbeeld Kruidvat kan dat niet bij, die is nog wel als ongeveer enige open in hele winkelstraat
Falathiel schreef:
08-06-2019 12:40
Ik ben blij dat mijn werkgever altijd de eerste van de twee feestdagen dicht is. Mensen gaan er niet dood van als het een keer een dagje dicht is. Voor de rest 7 dagen per week open met hele ruime openingstijden. Als je dan loopt te klagen dat je eerste pinksterdag niet naar de winkel kan vraag ik mij af wat er dan zo belangrijk is dat het niet op een van de andere dagen in het jaar kan.

Inderdaad. Maar mensen moeten tegenwoordig ook 7 dagen per week bezig gehouden of ge-entertainend worden. Die kunnen niks anders meer. En dat zie je vooral bij stadsmensen helaas.
Dat anderen voor hun moeten werken en niet bij hun gezin kunnen zijn boeit hun niks. Het individualisme ten top!
birthdaycake schreef:
08-06-2019 12:39
ik heb al gekeken op koopzondag.net maar als ik die moet geloven is er dus niets open afgezien van supermarkten en bouwmarkten. Kan iemand vertellen of de winkels in centrum Amsterdam wel open zijn?

Kies een winkel en bel ze op of kijk op de site. Gaat dat lukken denk je?
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 12:43
Inderdaad. Maar mensen moeten tegenwoordig ook 7 dagen per week bezig gehouden of ge-entertainend worden. Die kunnen niks anders meer. En dat zie je vooral bij stadsmensen helaas.
Dat anderen voor hun moeten werken en niet bij hun gezin kunnen zijn boeit hun niks. Het individualisme ten top!
Je mag kiezen: jouw opmerkingen slaan als een Tang op een Varken,Of als Kut op Dirk

Ik vind het heerlijk, om op zondagochtend verse broodjes te kunnen halen, ik sta vroeger op dan de rest en wandel even naar de winkel.

Heeft niks met mijn egoisme te maken oid.

Ik vind het egoisme, als een kleine groep mensen, op basis van een geloof mij op zou leggen, wannee ik wel/niet broodjes kan halen.
birthdaycake schreef:
Je hebt zelf google neem ik aan?

Zoek even op openingstijden bv H& M kalverstraat en je hebt je antwoord.
Ik denk dat er veel winkels voor kleding niet open zullen zijn. Veel supermarkten en bouwmarkten zijn tegenwoordig elke zondag open. Hier was de Jumbo zelfs 1ste Kerstdag open. Ik vind het zelf wel fijn dat supermarkten op zondag open zijn.
lilalinda schreef:
08-06-2019 12:47
Je mag kiezen: jouw opmerkingen slaan als een Tang op een Varken,Of als Kut op Dirk

Ik vind het heerlijk, om op zondagochtend verse broodjes te kunnen halen, ik sta vroeger op dan de rest en wandel even naar de winkel.

Heeft niks met mijn egoisme te maken oid.

Ik vind het egoisme, als een kleine groep mensen, op basis van een geloof mij op zou leggen, wannee ik wel/niet broodjes kan halen.

Geloof heeft hier totaal niks mee te maken.

Ik heb in België gewoond. Daar zijn alle bakkers op zondag open van 7 tot 12:30 uur. De rest van de winkels en supermarkten waren wel gesloten.
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 11:59
Horeca is iets anders. Maar winkels mogen van mij dicht.
Denk aan het personeel en laat hen ook bij hun gezin en familie zijn. Ouders willen ook bij hun kinderen zijn en de kinderen vinden het ook fijn als papa en/of mama gewoon thuis is op zon- en feestdagen.
Het is nergens voor nodig. Ik vind gezinnen en families belangrijker.
Het is nu eenmaal de realiteit dat winkels steeds vaker 7 dagen per week open zijn.
Er zijn zat mensen die met feestdagen moeten werken, die zijn dan weer een andere dag vrij. Aangezien kinderen maar een klein gedeelte van de week op school zitten, zien ze ze heus wel hoor

En waarom is de horeca opeens anders? ws omdat je daar zelf graag met feestdagen gebruik van maakt?
Beetje met je tijd meegaan
pearle schreef:
08-06-2019 12:58
Het is nu eenmaal de realiteit dat winkels steeds vaker 7 dagen per week open zijn.
Er zijn zat mensen die met feestdagen moeten werken, die zijn dan weer een andere dag vrij. Aangezien kinderen maar een klein gedeelte van de week op school zitten, zien ze ze heus wel hoor

En waarom is de horeca opeens anders? ws omdat je daar zelf graag met feestdagen gebruik van maakt?
Beetje met je tijd meegaan

Nee, liever niet zelfs. Te druk op feestdagen.
birthdaycake schreef:
Daar is het meeste ongetwijfeld open. Ze zullen wel gek zijn om dat niet te doen met alle drommen toeristen.

Even een paar opgezocht: bijenkorf = open, hema = open, dille&kamille = dicht, sostrene grene = open, H&M = open.
Dus ja, meeste is wel open.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 12:43
Alsof een individuele supermarktbezoeker hoogstpersoonlijk verantwoordelijk is voor het gezinsgeluk van een werknemer van een supermarkt of winkel. Misschien heeft de betreffende winkelier wel geen kinderen, of is dolblij met de extra centen, is dol op zijn werk en klantencontact. Lachwekkend dat jij je op denkt te kunnen werpen voor álle winkeliers en hun personeel. En het daarbij ook doodnormaal vindt klanten voor van alles uit te maken en allerlei motieven in hun schoenen te schuiven. Beschermvrouwe van de winkeliers :HA: .
En voor een winkelier vind je het allemaal niet kunnen, maar horecapersoneel, ja díe wisten waar ze aan begonnen. :roll:
Designer outlet Roermond eerste en tweede pinksterdag open van 9.00-22.00. Dus tijd genoeg om te shoppen. De binnenstad is open op tweede pinksterdag.
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 11:57
Waarom moeten de winkels altijd open zijn? Nergens voor nodig.
Tja, mijn neefje doet niets liever dan op feestdagen werken.
Weinig te doen en extra betaald.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
In Roermond is alles open inclusief het outletcenter.
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 12:33
In een tijd waarin relatie's afbrokkelen zou het goed zijn dat de winkels gewoon dicht zijn. Maar deze consumptiemaatschappij kan niks anders meer zeker?
Zo gaan we bijna terug naar de industriële revolutie?
Nou, als jij uit 82 komt ben ik de koning van Lutjebroek
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 12:59
Nee, liever niet zelfs. Te druk op feestdagen.
Hoe zou dat nou komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven