Mode & Beauty alle pijlers

Welke merken zijn nou hip onder de jeugd

04-08-2019 22:39 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon gaat na de zomer naar de middelbare school en hij moet naast allerlei schoolspullen ook nieuwe schoenen. Nu is mijn zoon echt de makkelijkste en alles dat ik koop trekt hij aan. Mijn neefje (16 jaar) riep uit: ja hij moet wel hippe schoenen he! Want luister tante, hij hoeft niet de hipste van de school te zijn maar schoenen, die zijn écht belangrijk weet je!

Uh nee, ik weet niet.. geen idee. Mijn neefje is net van de middelbare af (niet afgemaakt, gaat nu werken en leren) en zit in een hele andere wereld dan wij. Hij loopt in het segment Gucci tasjes (al draagt hij ze zelf niet voor zover ik weet), Antoni morato en al dat er bij hoort. Niet de merken die ik zou kopen dus.

Maar ja, het zet me wel aan het denken. Mijn zoon hoeft niet alleen de allerbeste of bekendste merken, maar ik besef me nu dat ik het echt niet weet. Wat is hip? Mijn zoon zal zelf ook moeten leren dat hij niet altijd met de meute mee kan/hoeft (te) lopen. Toch wil ik wel weten wat er nu wel of totaal niet meer kan.

Ik liep op Nike air max. Toen was dat voor de stroming waar ik bij (pretendeerde) hoorde hip..

Wie heeft er een zoon in de middelbare schoolleeftijd en kan mij bij praten?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hij ziet vanzelf na de vakantie wel wat hip is dat verschilt echt per school en soort onderwijs ed.
Alle reacties Link kopieren
Qua schoenen is het makkelijk: Nikes. Liefst zo duur mogelijk :)

Verder shopt onze modebewuste bijna 15-jarige met name veel bij The Sting (in kleding van Non Grada en Distrikt zie je hier veel pubers rondlopen, maat XS is ook voor de jongere pubers passend).

Kleding van sportmerken als Adidas en Nike doet het ook goed. Als het je zoons stijl is: basicpolo's van bijv. Tommy Hilfiger op een jeans kunnen ook prima :)
-nienke- wijzigde dit bericht op 04-08-2019 22:47
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Onze zoon die naar de 2e gaat is lekker zichzelf. Trekt aan wat hij leuk vindt en het boeit hem niets wat een ander daar van vindt.
Zo ook met zijn mobiel. Hij is tevreden met een oudje van mij.
Heerlijk kind. Ik zou willen dat iedereen zo was.
Alle reacties Link kopieren
Op een paar Nikes komt hij prima binnen, daarna ziet hij wel verder. Belangrijker is dat hij zijn eigen stijl ontwikkelt.
Nike is an sich nog steeds hip, maar niet meer de air max zoals wij die droegen dacht ik. Meer kleuren en dergelijke. De Vapor zie ik vaak langskomen, maar dat vind ik wel een bepaald type jongen.

Adidas, Puma, Vans (afhankelijk van hoe alternatief of hipster hij is) en die simpele serie van Nike Air force worden veel gedragen dacht ik nu.
Aandoen wat je leuk vindt. Dan koop je straks Balenciaga's voor hem, maar als hij zichzelf niet leuk vindt, helpen lelijke dure schoenen niets.
patchouli_ schreef:
04-08-2019 22:47
Op een paar Nikes komt hij prima binnen, daarna ziet hij wel verder. Belangrijker is dat hij zijn eigen stijl ontwikkelt.
Vaak lijken ze allemaal opvallend veel op elkaar als je eens tijdens een leswissel of pauze een middelbare school binnen loopt ;)
-Nienke- schreef:
04-08-2019 22:45
Qua schoenen is het makkelijk: Nikes. Liefst zo duur mogelijk :)

Verder shopt onze modebewuste bijna 15-jarige met name veel bij The Sting (in kleding van Non Grada en Distrikt zie je hier veel pubers rondlopen, maat XS is ook voor de jongere pubers passend).

Kleding van sportmerken als Adidas en Nike doet het ook goed. Als het je zoons stijl is: basicpolo's van bijv. Tommy Hilfiger op een jeans kunnen ook prima :)
Hier herken ik mijn bijna 16jarige precies in (muv de hilfiger polo’s).
Ik zou me niet te druk maken, laat het hem zelf maar uitvinden.
Alle reacties Link kopieren
Paar truien van abercrombie en fitch en je bent hipper dan hip.
MissMaran schreef:
04-08-2019 22:51
Paar truien van abercrombie en fitch en je bent hipper dan hip.
Precies, dat wisselt dus per school en per opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
04-08-2019 22:46
Geen idee. Onze zoon die naar de 2e gaat is lekker zichzelf. Trekt aan wat hij leuk vindt en het boeit hem niets wat een ander daar van vindt.
Zo ook met zijn mobiel. Hij is tevreden met een oudje van mij.
Heerlijk kind. Ik zou willen dat iedereen zo was.

Dit dus. Hier net zo.
Alle reacties Link kopieren
Xenosdoos schreef:
04-08-2019 22:49
Vaak lijken ze allemaal opvallend veel op elkaar als je eens tijdens een leswissel of pauze een middelbare school binnen loopt ;)
Dat lijkt me nog genanter voor die jongen dan in de eerste week op een paar "foute" schoenen rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom koop jij zijn kleren?
Hij is toch oud genoeg om zelf te kiezen?
Neem hem mee en laat hem zelf een keuze maken!
Wat zoon van 15 zegt.. Schoenen can Nike, Adidas en Vans

Air max is nog steeds veel te zien.
Mijn zoon kiest voor deze merken maar wil dan liefste een model wat niemand heeft. Toch een beetje onderscheiden.

Kleding, Idd the Sting, non grada

Maar zegt dat hij vooral moet aantrekken waar hij zich prettig in voelt. Maar kijk wel een beetje naar wat cool is en maak dan je eigen keuzes.

Erg leuk om te volgen, hoe de smaak zich ontwikkeld.
Wat zoon van 15 zegt.. Schoenen can Nike, Adidas en Vans

Air max is nog steeds veel te zien.
Mijn zoon kiest voor deze merken maar wil dan liefste een model wat niemand heeft. Toch een beetje onderscheiden.

Kleding, Idd the Sting, non grada

Maar zegt dat hij vooral moet aantrekken waar hij zich prettig in voelt. Maar kijk wel een beetje naar wat cool is en maak dan je eigen keuzes.

Erg leuk om te volgen, hoe de smaak zich ontwikkeld.
Onze dochter gaat naar de 2e en heeft geen flauw benul wat belangrijke merken zijn. Komt vanzelf denk ik dan maar.

Dochters van een vriendin zijn 12 en 10 en dragen Tommy Hilfiger, filla schoenen en weet ik wat nog meer. Zij hebben er wel oog voor.

Ik heb geen idee wat voor jongens hip is...ik zou het op zijn beloop laten. Een jongen van 16 is anders dan een jongen van 12.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter op school maakt dat gelukkig helemaal niks uit en zij geeft ook niks om merken. Ze heeft Fila schoenen omdat ze die mooi vindt en verder helemaal geen merkkleding. Gelukkig maar.
Hier ook een puber die liefst op Nike's loopt. Maar niet per se de duurste. Gewoon de lekker zittende. Die matchen bij meeste van de kleding.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam in vol Barbara Farber ornaat de brugklas in. Lintjes in m’n haar... Was ik helemaal niet mee bezig en trok inderdaad gewoon aan wat m’n moeder gekocht had.

Maar binnen enkele weken had ik ook een superdure Levi’s 501 ;-D
Die ontwikkeling gaat snel genoeg hoor, maar laat hem lekker eens rondkijken wat de rest doet en of hij dat ook leuk vindt. Dan hoor je het snel genoeg!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kleding heel erg afhankelijk van regio en type school, wat betreft wat neefje zegt.
Op een VWO school bijv gaat je zoon echt voor lul lopen met Gucci tasjes.
Maar zoon klinkt zelf er al niet echt het type voor.
phloxx wijzigde dit bericht op 04-08-2019 23:46
17.18% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Dochterlief ook een brugwup wil nu inene naast Nike ook Vans schoenen...geen issue want daar lopen we zelf ook mee.
Nog even en ze steelt mijn Vans :yes:
Alle reacties Link kopieren
Wat hip is hier:
Daily paper
Fila
Nike
The north face
Tommy Hilfiger
Levi’s
Gap
Dat hangt heel erg van de omgeving af. Er is bijvoorbeeld ook een enorme thrifting trend met veel tweedehands kleding aan het andere eind van het spectrum onder jongeren.

Maar net als in onze tijd zijn merken erg gebonden aan de subcultuur waar je in zit. De mensen die Chuck Taylors dragen zijn vaak niet dezelfden als die op Nikes lopen. Het type met het Gucci tasje is niet hetzelfde type als degene met een Fjallraven rugzak.

Dus hij zal zelf snel genoeg uitvinden waar hij zich in herkent.
De zwarte Vans op het plaatje van Phloxx hierboven. Daar kan je alle kanten mee uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven