Mode & Beauty alle pijlers

Trouwjurk onderrok tips gevraagd!

19-08-2019 11:12 16 berichten
Hi viva-dames,
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Ik ga binnenkort trouwen en heb online een jurk besteld. Hij zit als gegoten en is erg mooi, alleen zit er geen onderrok bij. Gelukkig kan ik een onderrok lenen van een vriendin. Nu alleen het probleem:

De jurk heeft geen traditionele vorm, maar staat achter boller uit dan voor. Beetje lastig uit te leggen, daarom hier een foto:
Link weg vanwege herkenbaarheid, bedankt voor alle tips!

Iemand toevallig een idee hoe ik dit effect met onderrok kan maken? (en ook nog op een stoel kan zitten)
anoniem_64020b7278a75 wijzigde dit bericht op 19-08-2019 18:34
10.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moet daar niet een soort hoepeltje in??
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, toen dit soort rokmodellen de mode waren, had je een soort rolkussentjes met linten eraan die je om je heupen moest binden. Een soort padding dus.
Zou je vrij eenvoudig zelf kunnen maken
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
19-08-2019 11:26
Vroeger, toen dit soort rokmodellen de mode waren, had je een soort rolkussentjes met linten eraan die je om je heupen moest binden. Een soort padding dus.
Zou je vrij eenvoudig zelf kunnen maken
Moet daar ook meteen aan denken! Net zoals in de middeleeuwen hahaha.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
zoek op bustle pad
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
19-08-2019 11:29
zoek op bustle pad
ja precies! ik kwam er niet op hoe het heette
Pinda-Kaas schreef:
19-08-2019 11:30
ja precies! ik kwam er niet op hoe het heette
ooit een cursus kostuumgeschiedenis gedaan :$
Alle reacties Link kopieren
Dan was kim k. toch niet zo vernieuwend met Botox in haar derrière :rofl: .

Maar on topic, dat zit toch letterlijk helemaal niet lekker, zon hoepel of kussen onder je jurk?
Voor iedereen een groene tuin
Geweldig, dat is precies wat ik zocht! Erg bedankt allemaal!

Geen idee of het lekker zit, maar het ziet er wel heel leuk uit vind ik :)
Ik zou zelf iets maken met tule, dat valt denk ik mooier
Alle reacties Link kopieren
Hier is een filmpje van een costumière die historische kostuums maakt. In dit filmpje maakt ze een tournure zoals de victorianen ze droegen. Ze gebruikt hier metalen baleinen maar ik weet dat die er ook in kunststof zijn. Het zijn inderdaad een soort halve hoepels en die kun je gewoon inklappen en omhoog klappen als je gaat zitten.

https://youtu.be/6gy3dCYkzPY

Haar andere filmpjes zijn ook leuk. Zo laat ze zien uit hoeveel lagen historische kostuums bestaan en wat voor ondergoed ze daaronder droegen. Ook demonstreert ze in een ander filmpje hoe je kunt autorijden met een crinoline aan.
Ik vind hier dingen van.
Maar is het nodig dat de onderrok ook die vorm heeft?
Ik heb er geen verstand van hoor, maar de onderrok zie je niet en kan dan toch ook gewoon recht vallen?
Als de onderrok recht valt, valt de jurk ook nagenoeg recht, dus dat is niet helemaal het effect dat ik zoek. Ik heb op Amazon een bustle pad gevonden en ga dat gewoon proberen!
Ook bedankt voor het filmpje, erg interessant, een heel nieuw vak ontdekt.
Ben je niet bang dat zo´n bustle pad ontzettend zichtbaar gaat zijn? Al ligt het natuurlijk ook aan hoe soepel het stof van je jurk over dat ding valt.
En anders is zoiets misschien een idee:
https://www.amazon.co.uk/COUCOU-Age-Pet ... ay&sr=8-38
of zoiets:
https://www.amazon.co.uk/dp/B0736NFW1C/ ... s9dHJ1ZQ==
Alle reacties Link kopieren
Maar het is het model van de jurk, dan hoor je er toch ook dat onderdeel bij te krijgen wat die bult creëert.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik heb inderdaad zo'n variant met baleinen in het kort besteld. De stof is vrij stevig en ik doe er ook nog een normale onderrok over, dus dat zou genoeg moeten zijn!

In een winkel zou dat erbij zitten, maar ik heb 'm rechtstreeks bij de fabriek besteld (voor 10% van de prijs), dus moet de details zelf verzorgen haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven