Mode & Beauty alle pijlers

voorgevormde bh

17-07-2007 08:59 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Graag zou ik jullie ervaring weten met voorgevormde bh's (met zo'n laagje vulling). Ik heb maat 70e en deze bh's schijnen stevig te zijn (volgens de verkoopster). Ik moet zeggen, ze ogen mooi en je tepels schijnen er niet doorheen, maar echt stevig nee. Om het maar plastisch uit te drukken: ze hangen er wat los in. Ik heb al verschillende types geprobeerd, maar ik merk weinig verschil.

Nu hebben ze van Prima Donna en Chantelle nu spacer-cups, het schijnt dunner materiaal te zijn en beter omsluitend. Voor ik weer een miskoop doe, zijn er vrouwen die ervaring hebben met deze 'nieuwe' bh's. Voor de stevigheid draag ik verder wel goede, andere bh's, maar onder strakke kleding staan die voorgevormde gewoon mooier. Wie herkent dit? Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik heb 75D en heb een voorgevormde bh van Chantelle. Ze kosten wel wat maar zitten als gegoten (bij mij dan). Ze geven me voldoende steun echter het zit uiteraard anders dan een softcup zegmaar. Tja, een questie van passen en proberen. Maar de kwaliteit van Chantelle is prima, ze blijven lang mooi en zitten comfortabel! 'er los inhangen', ik begrijp wel wat je daarmee bedoelt, dat heb ik ook bij voorgevormde bh's van Hunkemoller en andere goedkopere merken. Maar dit is bij mij met Chantelle niet het geval. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik kan mij helemaal bij Pien aansluiten. Ik heb 80D en zweer bij de voorgevormde bh's van Chantelle. Zitten heerlijk en geven goede steun. Je moeet je borsten er wel even goed 'inleggen". Groot voordeel is inderdaad dat je je tepel niet meer ziet. Succes
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb 70E en bij mij zitten niet voorgevormde bhs lekkerder, heb het idee dat voorgevormd alleen maar groter maakt en vind het niet zo stevig zitten....toch heb ik ze ook van Chantelle, heerlijk merk...vooral de afrika lijn..



Verder vind ik prima donna ook erg fijn zitten enTriumpf basis modellen ook....maar dat de niet voorgevormde.



Als je wel voorgevormd wil, zou ik voor Chantelle gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op voorgevormde beha's en draag daarvan maat 75D of 70E. Ik heb echter een klein probleem met deze beha's: eigenlijk zou ik cup E moeten nemen, maar omdat mijn ene borst wat groter is dan de andere, is of de ene cup te groot of de andere te klein. Bij voorgevormde beha's moet ik dan dus oppassen dat die grotere er niet uit puilt (dubbele borst noem ik dat altijd). Bij gewone bh's heb ik dat probleem niet zo. Maar ik vind een voorgevormde beha heel mooi staan onder een shirtje.

Je moet dan echter wel een goed merk nemen, zoals genoemd: Chantelle of Prima Donna, in ieder geval die wat duurdere merken die ze bij Livera verkopen. Soms ben ik eigenwijs en ga er toch een bij de hunkemoller halen, maar heb dan toch weer dat 'uitpuil' effect. Daar kan ik dus echt beter alleen zachte bh's meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb dus wel een voorgevormde bh van Hunkemuller die al erg lang meegaat en goed zit. Heb wel een stuk kleinere maat dan jullie. Mijn probleem met die voorgevormde cups is dat er op een gegeven moment een soort van deuk of vouw in komt. Die zijn niet meer te herstellen. Het lijkt dan of het schuimplastic in de cup is gescheurd of uitgerekt. Hebben jullie dat ook? Vraag me af hoe je dat kunt voorkomen. Ik heb dit bij o.a. duurdere BH's van Wollford. Misschien doe ik iets fout met wassen?
Alle reacties Link kopieren
Als je ze in de machine wast is het niet zo gek.



Chantelle is bij mij om een of andere  reden veel te wijd in de omvang in maat 70.
Alle reacties Link kopieren


Als je ze in de machine wast is het niet zo gek.



Chantelle is bij mij om een of andere  reden veel te wijd in de omvang in maat 70.
Ik was ze altijd met de hand.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Allereerst bedankt voor jullie reacties, leuk dat je toch op deze manier achter veel ervaringen kunt komen. Mijn probleem is inderdaad ook dat Chantelle te wijd is (70e). Ik moet de voorgevormde bh's wel op de straktste stand doen bij het kopen, dat is wel zonde. Toch zijn deze inderdaad beter dan de goedkopere. Ik blijf er bij dat ook bij mij de niet-voorgevormde bh's steviger zitten. Heeft iemand al ervaring met de spacer-cups van prima donna en ook van chantelle.

Groetjes, Lin da
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu weer een tijdje iets anders geprobeerd maar ik blijf erbij: Shock-absorbers zijn de beste bh's die ik ooit gehad heb, ze zitten me ook echt lekker en het boeltje blijft goed op z'n plek zitten, met mijn inmiddels 80E gaan ze er vandoor   als ik een andere bh draag.:D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens naar een goede lingeriezaak gaan en je maat nog eens op laten meten. En als van een bepaald merk de 70 te wijd is, dan probeer je toch een maatje kleiner? Ik vind zelf Marlies Dekkers erg lekekr zitten, idd met voorgevormde cups.
Alle reacties Link kopieren
Chantelle is idd erg mooi, maar als je wat minder geld hebt (zoals ik) dan zijn de bh's 'soft&stretch' van Hunkemoller echt een uitkomst! Ze geven vorm en voelen heel zacht aan. De cups zijn wel voorgevormd maar niet op een overdreven manier. Ze zitten mooi om je borsten heen en zijn onzichtbaar onder een t-shirt. Omdat ik ook een moeilijke maat heb (70D) koop ik alleen nog maar deze (in warenhuizen hebben ze die maat niet). Ik heb ze in veel kleuren. Gisteren nog een donkerbruin exemplaar gekocht met 70% korting :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, afhankelijk van het merk, 75C of 75D en ben blij met mijn voorgevormde bh van Marlies Dekker. Alleen vind ik onder een strak t-shirt mijn borsten soms wel erg groot lijken. Een gewone 'slappe' bh vind ik sowieso niet mooi staan. Een maand geleden heb ik bij de Bijenkorf een tussenvorm gevonden: de lite bh van Maidenform. Die is licht voorgevormd, ideaal voor mij! Hij is ook niet zo duur, 37 Euro dacht ik. Ik ga deze bh ook in andere kleuren ga kopen want wil niet het risico lopen dat hij straks niet meer verkocht wordt.
Alle reacties Link kopieren
Sorry de link werkte niet goed ; lite bra
Alle reacties Link kopieren
bij mij zaten die voorgevormde bh's ook nooit goed. Heb er verschillende aangehad van winkels als Livera en Hunkemuller.

Vaak zijn die mooie bh's ook alleen maar in voorgevormd te krijgen.



maar wat al gezegd is, 4 borsten ineens, of 'erin hangend';)

En ik moet gewoon een goeie bh hebben, heb 85E.



Ben vandaag eens naar een goeie lingeriewinkel geweest en heb nu een prachtige bh van Prima Donna! 85E zat ook niet goed, maar 85F (hallo dan), zat geweldig! zo mooi, en goede steun! kost dan ook een boel centen, maar ik heb nu een prachtige! niet zo'n 'harde' voorgevormde maar een zachtere.

Turquoise met allemaal bloemetjes opgeprint! en opgenaaide bloemetjes op de bandjes! super mooi!



Dus ik zou zeggen, ga eens naar een goede lingeriezaak, en probeer eens wat dingen, en laat je adviseren!
Alle reacties Link kopieren
heb even gekeken, en mijn prima donna is een spacer!

maar heb em dus pas net gekocht, dus kan er nog niet veel over zeggen!



maar ik hou je op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Wiepie,



Dit is wat ik bedoel, het verschil tussen een gewone voorgevormde en een 'nieuwe' voorgevormde (spacer)!

Ik ben benieuwd of het in het 'dagelijks gebruik' verschil maakt. Ook ik heb 70e, maar in voorgevormde 70f. Volgens de verkoopster heeft dat te maken met de vorm van de cup, voorgevormd is wat platter en ronder. Ik ben benieuwd, ik heb op zich ook goede, duurdere bh's nodig, maar de voorgevormde vallen me eigenlijk wat tegen. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
pas anders wat verschillende bh's en kijk ook hoe het staat met je kleding eroverheen aan.
Alle reacties Link kopieren
ja want je hebt ook van die voorgevormde bh's waarin je van die puntige borsten krijgt! géén gezicht vind ik!



'gewone' voorgevormde bh's heb ik dus niet, deze spacer is de eerste!

Dus echt het verschil met dragen kan ik je niet vertellen!
Weet iemand van jullie een 'leuk' internet-adresje waar je deze spacer bh's kan kopen?



Lijkt me ook wel wat..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb D85/E80 en ik heb twee bh's van Marlies Dekkers die ik gewoon in de wasmachine kieper, een van de twee al ruim twee jaar lang en ik heb ze echt vaak aan. Kwaliteit en draagcomfort zijn echt super! Kost wel zo'n € 80,- maar is het absoluut waard en ze zijn ook nog eens heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik draag altijd voorgevormde bh's (70D/E). Al jaren. Het zit me veel beter dan niet voor gevormde bh's. Wel eens naar de merken Aubade en Simone Perele gekeken? Deze bh's zijn zeer geschikt voor vrouwen met een kleine omvang en grote(re) borsten.
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
een ander, verwant vraagje; hoe lang doen jullie met jullie BHs? Weken, maanden, jaren....??
Alle reacties Link kopieren
thaisweetchili schreef op 09 augustus 2007 @ 16:01:

Hallo,



. Wel eens naar de merken Aubade en Simone Perele gekeken? Deze bh's zijn zeer geschikt voor vrouwen met een kleine omvang en grote(re) borsten.
Ja hier ben ik het heel erg mee eens! Ik heb maat 75D (oke is dan wel niet zo'n kleine omvang) en de BH's van Aubade zijn super mooi!! Ben echt verslaafd aan dit merk..
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat ik super mooie bh's vind zijn de bh's van La Perla. Geweldige kwaliteit en super pasvorm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven