Mode & Beauty alle pijlers

Foundation zonder siliconen

01-09-2019 08:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik heel graag de candeglow foundation van Laura Mercier in de winter. Deze is zonder siliconen, maar toch met glans. Helaas gaat deze uit het assortiment, mijn kleur butterscotch is er al niet meer.
Ik zoek een vervanger hiervoor. Ik heb heel veel natuurlijke merken geprobeerd omdat die siliconen rij zijn, maar die bevallen allemaal niet. Mijn zoektocht eindigde bij LM en ik was er heel tevreden over.

Ik krijg erge onderhuidse ontstekingen van siliconen, maar heb echt wel foundation nodig om wat vlekjes minder zichtbaar te maken en er frisser uit te zien. De laura mercier is mooi transparant, maar toch een mooi opgemaakt gezicht. Ik ben 51, wil geen droge foundation. Wie heeft er een tip?
Er zijn nu vele soorten foundation sticks, misschien is dat iets voor je.
Probeer BareMinerals eens. Ze hebben poederfoundation is allerlei kleuren, maar ook gewone foundation die mooi is. Volgens mij heet het Complexion Rescue.

Ik heb beide en ben over allebei erg tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het van de siliconen is het niet van een andere toevoeging? Zelf heeeel erg blij met de lycogel foundation. Specifiek ontwikkeld voor problematische huid en wordt door dermatologen zelfs na ingreep met gerust hart gesmeerd. Zoek het eens op, er zijn ook kleine testers te bestellen mocht je het willen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt van siliconen. Bare minerals de poederfoundation heb ik al geprobeerd, vind ik niet mooi bij mij. Te mat
Alle reacties Link kopieren
Bareminerals serum foundation bevat geen siliconen. Maar ik krijg het vermoeden dat die er ook uit gaat. Je moet googelen naar silicone free foundations. Wel een kansje dat je online moet bestellen (vanuit buitenland) want zoveel opties heeft Nederland niet.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben sinds een week het merk Hourglass bij de Bijenkorf. Ik geloof dat daar helemaal geen ‘troep’ in zit en de producten zijn ontzettend populair!
Alle reacties Link kopieren
Zit dimethicone is, staat als tweede op de ingredientenlijst, dus zit bomvol siliconen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.lipstickalley.com/threads/s ... s.2344461/
Alle reacties Link kopieren
Heb je Zuii Organic al geprobeerd? Die gebruik ik sinds een jaar. Zou van mij wel iets matter mogen (daar gebruik ik dan poeder voor), maar voor jou misschien juist goed. Ik vind hem in ieder geval heel fijn op mijn droge huid! Met een concealer eronder dekt hij voor mij genoeg (medium dekking) zonder dat je hem ziet.
Bij The green beauty shop kun je proefzakjes bestellen om wat kleuren uit te proberen, ze hebben veel kleuren.
Het gaat dan om de liquid foundation in doorzichtige flacon, niet de zwarte.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
01-09-2019 10:47
Heb je Zuii Organic al geprobeerd? Die gebruik ik sinds een jaar. Zou van mij wel iets matter mogen (daar gebruik ik dan poeder voor), maar voor jou misschien juist goed. Ik vind hem in ieder geval heel fijn op mijn droge huid! Met een concealer eronder dekt hij voor mij genoeg (medium dekking) zonder dat je hem ziet.
Bij The green beauty shop kun je proefzakjes bestellen om wat kleuren uit te proberen, ze hebben veel kleuren.
Het gaat dan om de liquid foundation in doorzichtige flacon, niet de zwarte.
Super die ga ik proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze: https://www.douglas.nl/productbrand_958 ... gJyVfD_BwE

Ben er tevreden mee!
Alle reacties Link kopieren
misschien toch even snel eentje kopen nog ondanks dat het niet echt je kleur is, dan kun je die kleur misschien corrigeren met white/dark drops. (zo'n dinges met een pipetje of klein tubetje)

(of even wat meer aan de zelfbruiner/zonnebrandcreme ;) )
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
poeder schreef:
01-09-2019 13:29
Super die ga ik proberen!
Let wel even op wat je eronder doet. Met een gewone dagcreme zit hij bij mij het beste. Zonder crème eronder smeert hij moeilijk uit en met een gezichtsolie vind ik het weer wat te vettig worden. Eerst gebruikte ik cetomacrogol crème in plaats van dagcreme, maar dan smeert de foundation echt niet uit.
Het allerfijnst vind ik het met een primer van Zuii, maar dan wordt het geheel wel erg prijzig. Dat doe ik daarom nu niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven