Mode & Beauty alle pijlers

Kleding jaren 80/90ties

12-09-2019 16:09 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb binnenkort een feestje en moet verkleed in kleding van de jaren 80 of 90... iemand een leuk idee?? Ik heb wel een broek met uitlopende pijpen. Maar dan...? Ik heb al ff gegoogled maar er staat zoveel!!

Dus gooi wat leuke dingen in de groep. Zodat ik tenminste niet voor lul loop op het feest haha.
Uitlopende pijpen is jaren 70.


Google even op een sfeerbeeld en verder liggen de winkels er vol mee.
neon-kleurig trainingspak
beenwarmers in neon-kleuren
Met wijde pijpen loop je dus voor lul en kan me niet voorstellen dat je dat ziet als je jaren 80/90 Googled.
Fluorescerend roze, gele of oranje bloes/trui met schoudervullingen. Nauw toelopende spijkerbroek. Badstof haarbandje.
En dus geen wijde pijpen, die droeg echt niemand toen.
Wortelbroek. Legging met te groot shirt. All stars. Oilily. Crunchies. Opgeschoren haar met een staart. Speen om je nek. Nike air max. Zwart vanaf je tenen tm je kruin.
Geometrische patronen over je hele shirt/trui. Housebroek. Hele grote oorbellen. Getoupeerde pony (nooit begrepen). Bond voor dieren shirts.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Fluithaas schreef:
12-09-2019 16:15
En dus geen wijde pijpen, die droeg echt niemand toen.
Jawel hoor. Niet wijd uitlopend, maar wel wijde pijpen. Zo liepen alle alto’s erbij in de jaren 90 bij ons op school!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jaren 80 echt wel heel anders dan jaren 90 hoor.

Bij jaren 80 denk ik aan dit:

Afbeelding

En bij jaren 90 meer aan dit:

Afbeelding
Whomi schreef:
12-09-2019 16:20
Jawel hoor. Niet wijd uitlopend, maar wel wijde pijpen. Zo liepen alle alto’s erbij in de jaren 90 bij ons op school!

Afbeelding
Jaren 90 zou kunnen idd. Ik had jaren 80 in mn hoofd.
Madonnalook sowieso goed. Kanten panty, bloesje en handschoenen. Kort rokje, brede riem, zwart topje, grote oorbellen en nog een paar kettingen erbij.
En big hair. Touperen en haarlak.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
12-09-2019 16:20
Jawel hoor. Niet wijd uitlopend, maar wel wijde pijpen. Zo liepen alle alto’s erbij in de jaren 90 bij ons op school!

Afbeelding
Klopt, van die skaterbroeken. Heb ik ook gehad. maar ik vind dat ook weer niet typisch jaren 90 als het om zo'n feest gaat. Dan zou ik eerder voor eighties gaan met bovengenoemde voorbeelden, de jaren 90 waren wat saaier. Of je moet gaan voor een grungelook met houthakkershemd, spijkerbroek en dr. Martens. De huidige nageaapte grungelook is veel meer gestyled.
pamelacourson schreef:
12-09-2019 16:33
Klopt, van die skaterbroeken. Heb ik ook gehad. maar ik vind dat ook weer niet typisch jaren 90 als het om zo'n feest gaat. Dan zou ik eerder voor eighties gaan met bovengenoemde voorbeelden, de jaren 90 waren wat saaier. Of je moet gaan voor een grungelook met houthakkershemd, spijkerbroek en dr. Martens. De huidige nageaapte grungelook is veel meer gestyled.
Die van toen was vaak echt viezig :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Fluorkleuren, korte rokjes, panty met gaten, hoog haar, tuinbroeken mét brede tailleriem van elastiek, korte wijde spijkerjasjes, grote schoudervullingen.
Afbeelding
tickel wijzigde dit bericht op 12-09-2019 16:45
27.23% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Fluithaas schreef:
12-09-2019 16:15
En dus geen wijde pijpen, die droeg echt niemand toen.
Zeker wel in de 90's.

Iedereen had deze. Tenminste in Adam en omstreken.
Naveltruitje of bandshirt erop en doc's of allstars , mags of tafschoenen eronder.

Afbeelding

Afbeelding
Buffaloschoenen (helaas nog geen plakrechten);
https://vroegert.nl/wp-content/uploads/ ... 24x664.jpg
Mags, waar je van die knaloranjesokken van kreeg:
https://www.shoejunks.nl/wp-content/upl ... egamok.png

En van die zwarte leren broekriemen met een grote zilverkleurige gesp in de vorm van een hart of een bloem.

Of lekker makkelijk een Australian of Cavello trainingspak in combinatie met de eerder genoemde paardenstaart en stel Nike Air Max.
Bij jaren 80 denk ik aan New Wave.
Bij jaren 90 Gabber.
Lucifer2018 schreef:
12-09-2019 16:41
Zeker wel in de 90's.

Iedereen had deze. Tenminste in Adam en omstreken.
Naveltruitje of bandshirt erop en doc's of allstars , mags of tafschoenen eronder.

Afbeelding

Afbeelding
Ik dacht al, was ik nou zo raar..
Maar dat deed ik wel aan omdat ik er seventies uit wilde zien om het maar wat ingewikkelder te maken.

Wat ik zou doen is naar friends kijken en dan naar de h&m gaan of Primark. Ik zou een coltruitje aandoen en een bepaald soort bloemetjesjurk met grove schoenen eronder bijvoorbeeld.
Vlad79 schreef:
12-09-2019 16:53
Buffaloschoenen (helaas nog geen plakrechten);
https://vroegert.nl/wp-content/uploads/ ... 24x664.jpg
Mags, waar je van die knaloranjesokken van kreeg:
https://www.shoejunks.nl/wp-content/upl ... egamok.png

En van die zwarte leren broekriemen met een grote zilverkleurige gesp in de vorm van een hart of een bloem.

Of lekker makkelijk een Australian of Cavello trainingspak in combinatie met de eerder genoemde paardenstaart en stel Nike Air Max.
Ja!!!

Mag's kan je nu ook weer weer kopen, ik heb een paar van dat model van vroeger maar die hebben geen oranje binnenkant meer, tenminste de mijne niet gelukkig. :-D
Je kunt er nu gewoon leuk uitzien in die outfits, het hoeft geen verkleedpartijtje te worden.
Mijn stijlvolle vriendin kwam laatst aanzetten in een leuk gesneden blouse in houthakkersprint, een mooi zittend Nirvana shirt, een mooie broek met hoge taille, en wat wijder en ietwat grovere bruine laarsjes eronder.
Kon ze mee naar haar werk desnoods in mijn ogen, zij voelde zich een halve punker. Je hebt nu echt leuk zittende versies van al die kleding.
Donkerbruine of oranje lipstick erbij en je wenkbrauwen wat dunner/harder dan je normaal doet en je bent er en ziet er ook nog leuk uit.
Lucifer2018 schreef:
12-09-2019 16:41
Zeker wel in de 90's.

Iedereen had deze. Tenminste in Adam en omstreken.
Naveltruitje of bandshirt erop en doc's of allstars , mags of tafschoenen eronder.

Afbeelding

Afbeelding
Ja precies die droeg ik ook. Met plateauzolen er onder, en maar zwikken met m’n enkels XD
Wat ik ook jaren ‘90 vind: een spijkerbroek (en dan idd flaired) met een kort bloemenjurkje er overheen. Geen idee meer waarom we en een jurk en een broek tegelijk droegen maar goed.
En je had duidelijke subculturen met ieder hun eigen look: grunge, alto, gabber, gothic.
Lucifer2018 schreef:
12-09-2019 16:41
Zeker wel in de 90's.

Iedereen had deze. Tenminste in Adam en omstreken.
Naveltruitje of bandshirt erop en doc's of allstars , mags of tafschoenen eronder.

Afbeelding

Afbeelding

Ja dat was de zoveelste revival, ik zou het niet kiezen voor een feestje met dit thema.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven