Is alleen met Oud en Nieuw echt not done??

28-12-2011 17:35 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik kreeg vanmiddag op mijn werk een blik vol medelijden toegeworpen toen ik vertelde niets te gaan doen met O&N. Mijn gesprekspartner wist gewoon niet hoe te reageren, behalve die blik en een stilte..

Ik geef toe mijn leven iets anders te willen hebben. En zouden de dingen anders zijn zou ik het wellicht wel vieren. Maar is het dan zo erg niets te doen? Ik ben het even helemaal beu, de dingen die je opgelegd worden maar waar je misschien helemaal geen zin in hebt of je hebt gewoonweg niet de middelen (of mensen!) om het te vieren.

Zucht.
Niet druk om maken. Je mag toch lekker zelf bepalen wat je wilt? Ik hou ook lang niet altijd van "hoe het hoort" en doe het dan ook lekker op mijn eigen manier.

Laat een ander je niet aanpraten dat je zielig bent of dat je het anders moet doen. Lekker doen wat je zelf wilt.
Hier nog iemand die lekker alleen is met oud en nieuw!



Het kan mij niet boeien dat ik alleen ben. Mijn vriend moet werken en ik niet. Heerlijk even alleen.
Alle reacties Link kopieren
Als je er zelf geen moeite mee hebt is het natuurlijk niet erg, maar ik zou er niet aan moeten denken het nieuwe jaar in m'n eentje thuis te moeten in luiden. Maar ja, ik ben er ook zo eentje die altijd iets leuks wil doen op d'r verjaardag en bv bij voorbaat altijd vrij neemt op die dag. Ik snap de reactie van je collega op zich wel maar ja, je hebt zoals je zegt ook niet altijd mensen voor handen om zoiets mee te gaan doen, ook herkenbaar voor mij hoor!
Alle reacties Link kopieren
Nou, met zulke reacties kan ik wel iets. Sjonge, ik zit al niet zo lekker in mijn vel, ga ik me nog bijna zielig voelen ook. En ik vind mezelf dus niet zielig, het loopt gewoon niet zo lekker momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben home alone met ou&nieuw (wel samen met mijn 3 guinea-piggy's ), en ik vind het totaal niet erg. Ik heb vanmiddag al bubbels en wat lekkere dingen ingeslagen, dus dat komt helemaal goed
Alle reacties Link kopieren
Ben jij mij....?



Ik heb ook vandaag tegen een collega gezegd dat ik lekker alleen thuis blijf, lekker in m'n pyama op de bank en lekker niks doen!

Ze zei letterlijk: Vind jij jezelf dan niet uhm zielig ofzo?

(Kwam er niet zo lullig uit als dat het hier staat hoor )

Nee, ik voel me niet zielig, ik heb een turbulent jaar achter de rug en ik wil dit graag rustig en alleen afsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gelukkig niet alleen op de wereld, heb overigens ook een heel leuk kerstweekend gehad. Maar ik voel me weleens eenzaam ja. Maar eenzaamheid schijnt ook not done te zijn.

Pff, ik heb er even de balen in.
Alle reacties Link kopieren
Laat je niks aanpraten, als jij hiervoor kiest op dit moment dan is dat prima.

Echt sneu vind ik de mensen die zich iets laten opleggen door de omgeving/familie en daardoor niet doen wat ze zelf het liefst willen.
Alle reacties Link kopieren
Snap wel wat je bedoeld, ik was tweede kerstdag ook alleen. Tja op zich geen keuze (kindjes naar hun vader) maar ik had ook geen zien om "verplicht" ergens aanschuiven. Dan voel ik mezelf alleen nog rotter. Heb me prima vermaakt. Met oud en nieuw inderdaad, wat zijn je plannen....nee alleen, dat kan echt niet, dan kom je maar hier....eehh heel lief bedoeld natuurlijk, maar als ik echt iets had willen doen dan had ik het zelf wel geregeld. Vind t prima zo en wat je zegt...onder andere omstandigheden was t misschien anders gelopen, maar dit jaar is het prima zo. Volgend jaar zien we wel weer!!



In ieder geval een heel mooi gezond en gezellig 2012 gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het. Dan kan ik lekker rebels zijn.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Dank, jij ook!

Het is bij mij ook geen bewuste keuze, maar zo zal het wel lopen. De andere opties boeien me niet.

Ik streef er wel naar 2012 leuker te laten verlopen dan afgelopen jaar. Verdorie wat is mijn hart gebroken. Desnoods laat ik me niet meer met mannen in volgend jaar
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn wel gewoon positief, fijn!
Alle reacties Link kopieren
O ik ben al een paar jaar alleen met Oud en nieuw. Daarvoor ging ik naar familie of vrienden, nu blijf ik gewoon thuis, om 12 uur even naar buiten om de buren te zoenen.

Nooit problem mee gehad, maar ik voel m ook niet verplicht om thuis te blijven, als t zo uitkomt ben ik weg, of heb ik bezoek

Iedereen die een spelletje wil komen doen is welkom
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
in mijn omgeving zijn er heel veel mensen alleen met O & N. Ik ook, lekker geen gedoe.. heerlijk. buurmeisje is ook alleen ( met hond ) en we hebben al afgesproken dat we om 12 uur met elkaar gaan proosten buiten en dan hup weer terug naar het bankhangen
Alle reacties Link kopieren
Laat je niks aanpraten, hoor!quote:vlindertje3 schreef op 28 december 2011 @ 17:51:

ik was tweede kerstdag ook alleen. Tja op zich geen keuze (kindjes naar hun vader) maar ik had ook geen zien om "verplicht" ergens aanschuiven. Nou, dan is dat toch best een keuze. Als de mogelijkheid hebt om ergens aan te schuiven, maar je doet het niet... dan vind je het blijkbaar toch niet zo heel vreselijk om alleen te zijn.



Persoonlijk vind ik het niet zielig hoor, als je alleen bent met oud en nieuw. Zolang het idd een bewuste keus is. Als je doodongelukkig in je uppie zit en je hebt echt helemaal niemand om naartie te gaan, is dat natuurlijk een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met lekker languit op de bank, boek, misschien een leuk TV programma of een DVD'tje, iets lekkers en gewoon doen waar je zelf zin in hebt? Als jij om half één zit te knikkebollen kun je naar bed zonder eerst je visite de deur uit te moeten trappen, je hoeft niemand achterna te lopen met hapjes en drankjes. Geniet ervan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vroegen mijn collega's ook wat ik ga doen met O&N. Nou, helemaal niks! Ik vier O&N al een paar jaar niet meer. Die feestjes, tja, het MOET leuk zijn, waardoor ik het 9 vd 10 niet naar mijn zin heb. Ik heb liever een relaxavondje in mijn eentje. Meestal huur ik 1 of 2 leuke films en haal lekkere hapjes. Helemaal goed zo!
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Laat je indrdaad niets aanpraten! Jammer dat je het wel liever anders zou zien. Voor mij is het wel echt een bewuste keuze. Ik vind het zo heerlijk om met oud en nieuw voor mezelf lekker hapjes etc. te maken, dvd erin en rond 12 uur wat belletjes en verder NIETS....En 1 januari ook niet, ik verheug me er nu al op!



Maar mocht je wel echt echt iets willen dan zijn er natuurlijk mogelijkheden te over, ook alleen hoor.
Alle reacties Link kopieren
@blogbabe



Die had ik inderdaad wat onhandig geformuleerd. Bedoelde te zeggen, normaal gesproken ben ik niet alleen, nu met kerst en oud en nieuw wel. en het is inderdaad een bewuste keuze om die dagen niet met anderen door te brengen. Maar voel me ook helemaal niet zielig of eenzaam. De buitenwereld (in mijn omgeving dan) had daar beduidend meer moeite mee. Dus als je t alleen ok vind, dan is t prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook alleen met O&N. Eerst vond ik mezelf zielig, maar dat is meer omdat andere mensen je dat aanpraten.

Heb vaak feestjes gehad met O&N en doordat het moet, is het eigenlijk niet leuk. Nu dus met hapjes en een boek op de bank tot het nieuwe jaar is begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik hier min of meer voor kies. De opties die er zijn zijn het niet voor mij. Ik verdraag maar weinig op het moment. Dus lijkt alleen thuis de beste optie. Ben wel een beetje bang dat het confronterend zal zijn, maar dat overleef ik ook wel weer.

Echt fijn te lezen dat er mensen zijn die er gewoon van genieten en zich geen bal aantrekken van wat anderen zouden kunnen denken.
Alle reacties Link kopieren
En waarom heeft de buitenwereld er zo'n moeite mee? Het maakt mij echt niets uit of de ander alleen is, het klein viert of naar een groot feest gaat. Waar diegene zich lekker bij voelt, toch?!
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet druk hoor, er zijn altijd mensen bij die er wat van zullen vinden of er het stempel 'zielig' op drukken.

In het verleden er al 3 keer bewust voor gekozen de avond heerlijk alleen door te brengen, lekker rustig, hapjes en drankje en een stapel dvd's in de aanslag.

Altijd prima bevallen en geen kater de volgende dag bovendien.



Dit jaar dan wel een feestje, ook erg gezellig natuurlijk, maar voor mij (en voor vriend) zeker geen voorwaarde om het leuk te hebben.



Maak er een klein feestje van voor jezelf, leuk toch.



Een hele fijne avond gewenst dus maar alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het, die meewarrige blikken. Maar trek me er gelukkig al

jaren niets meer van aan.

Laat je niets aanpraten hoor! Ik vind persoonlijk mensen die altijd onder de mensen moeten zijn behoorlijk sneu, ik kan tenminste goed met mezelf opschieten, ben graag alleen

Vind het héérlijk met oud en nieuw alleen thuis. Sla bewust uitnodigingen af.

Gewoon fijn bij mijn 3 katten, in joggingbroek op de bank, Youp op de televisie, goed flesje rood erbij, overheerlijke hapjes. Vermaak me altijd prima. Om 00.00 uur even naar het vuurwerk kijken, veilig achter glas, en dan heerlijk mijn bed in. Heb er zin in!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven