Is alleen met Oud en Nieuw echt not done??

28-12-2011 17:35 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik kreeg vanmiddag op mijn werk een blik vol medelijden toegeworpen toen ik vertelde niets te gaan doen met O&N. Mijn gesprekspartner wist gewoon niet hoe te reageren, behalve die blik en een stilte..

Ik geef toe mijn leven iets anders te willen hebben. En zouden de dingen anders zijn zou ik het wellicht wel vieren. Maar is het dan zo erg niets te doen? Ik ben het even helemaal beu, de dingen die je opgelegd worden maar waar je misschien helemaal geen zin in hebt of je hebt gewoonweg niet de middelen (of mensen!) om het te vieren.

Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Welnee. Er zijn zat mensen alleen met oud en nieuw. Als het echt een probleem zou zijn dan zouden ze het wel allemaal bij elkaar gaan vieren. Maar dat doen ze niet.



Het is wel zo dat als iemand dat zegt op een betekenisvolle manier, er altijd een stilte valt. Dat is dan tactvol.
Alle reacties Link kopieren
Ik vier het niet helemaal alleen, ik woon natuurlijk samen met mijn vriend.

Maar wij vieren het met zijn tweetjes op onze eigen manier. TV-tje erbij. Wat hapjes, wat oliebollen... en we vermaken ons prima.

Hebben we vorig jaar gedaan en dan nu dit jaar weer...
Alle reacties Link kopieren
Oh echt???

Is het not done om op 31 december alleen thuis te zijn?



HELP!



Ik ben alleen, en ik vind het idee NU al helemaal heerlijk

Ik heb me met de Kerst het vuur uit mijn sloffen gelopen (geheel tegen mijn principes in) dus met oudjaar hou ik mijn voordeur potdicht!



Ik ga vanavond even een paar lekkere recepten opzoeken, ik ga lekker een hartig taartje maken, een zoet taartje maken, dan pyjama aan, Youp aan, wijntje erbij en kanen maar!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou ooit eens, long long time ago, met een stel vriendinnen ergens in een grote stad o&n gaan vieren... En toen waren ze zonder mij vertrokken om 4uur smiddags... Zo van "ze komt wel na"

Ik was nog ff last minute shoppen voor kleren, en ik had toen geen mobiel, dus toen ik thuis kwam hoorde ik op de voice mail dat ze al weg waren... Tjee, toen heb ik me miserabel gevoeld zeg! Dat was gelijk de trend van het hele jaar erop, zo' n jaar dat je wil schrappen uit je levensverhaal...

Vond mijn zus dat zo zielig, dat ik de volgende jaarwisseling bij haar en vrienden moest vieren... Ik wil niet zeggen afschuwelijk, maar dat is ook hel! Ergens zijn waar je je niet op je gemak voelt omdat je niet lekker in je vel zit...

De volgende o&n bewust alleen geweest, héérlijk! en het jaar erop, wéér alleen!



En nu, nu blijf ik lekker ook thuis! Weliswaar met mijn mannetje, en ook omdat ik het vuurwerk zo zielig vind voor mijn katten, maar ik sla ook alle uitnodigingen af!

Bah, dat verplichte stijve gedoe... Nee...Niet voor mij!



Ik vind dat je zelf moet beslissen! En je niets moet aantrekken van wat anderen willen zeggen denken of verwachten...

Als je niet lekker in je vel zit, dan beleef je er toch geen plezier aan. En ook als je wel lekker zit, als je geen zin hebt, gewoon lekker niet doen!



Zo...
Alle reacties Link kopieren
Voordat ik kinderen had vond ik een feestje nog best wel leuk, maar later werd het zo'n geregel. Nu woon ik in een land waar ze om 12 uur geen vuurwerk afsteken en wellicht wordt dit het eerste jaar dat ik mijn ogen tot 12 uur open kan houden (2jarige slaapt nu beter).



Vier het zoals je wil. Het is eigenlijk ook raar dat we er zo'n heisa van maken.
Ik vind iets 'not done' (gruwelijke term trouwens) als je er anderen mee schaadt of kwetst. En wie of wat kwets je als je in je uppie oudjaar viert?



Zelf ben ik ook meestal alleen. In pyjama, met mijn haar op half elf en zonder make-up. Na twaalven loop ik wel naar buiten (even gauw een spijkerbroek aan maar nog steeds met pyjamajasje aan) om vuurwerk te kijken. Kom dan ook wat buren tegen die me dan standaard vragen: met wie heb je het gevierd? En die me dan ook meteen uitnodigen om na half een daar verder te feesten.



Nou nee, bedankt. Ten eerste zie ik er dan niet uit. Ten tweede zit ik niet te wachten op een stel dronken mensen die de hele avond al met elkaar hebben doorgebracht en waar je dus helemaal niet thuishoort. En ten derde: ik lig liever heerlijk vroeg op bed en ga gezond het nieuwe jaar in.



Ik ben nu eenmaal graag thuis. En doe dat liever dan met anderen om me heen niet mezelf kunnen zijn. Fijne jaarwisseling allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben alleen met oud & nieuw, samen met mijn 2 katers.

Ik zorg gewoon dat ik het gezellig heb en even na 12 uur naar buiten voor het nieuwjaarwensen met de buren maar alleen als ik dat wil en de katten het goed vinden.

Een is erg bang voor het vuurwerk, de ander weet ik niet.



Ik vind alleen oud & nieuw vieren zelf niet echt zielig, samen met een leuke film en wat lekkers vermaak ik mij wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:molly74 schreef op 28 december 2011 @ 19:18:

Ik vind iets 'not done' (gruwelijke term trouwens) als je er anderen mee schaadt of kwetst. En wie of wat kwets je als je in je uppie oudjaar viert?



Zelf ben ik ook meestal alleen. In pyjama, met mijn haar op half elf en zonder make-up. Na twaalven loop ik wel naar buiten (even gauw een spijkerbroek aan maar nog steeds met pyjamajasje aan) om vuurwerk te kijken. Kom dan ook wat buren tegen die me dan standaard vragen: met wie heb je het gevierd? En die me dan ook meteen uitnodigen om na half een daar verder te feesten.



Nou nee, bedankt. Ten eerste zie ik er dan niet uit. Ten tweede zit ik niet te wachten op een stel dronken mensen die de hele avond al met elkaar hebben doorgebracht en waar je dus helemaal niet thuishoort. En ten derde: ik lig liever heerlijk vroeg op bed en ga gezond het nieuwe jaar in.



Ik ben nu eenmaal graag thuis. En doe dat liever dan met anderen om me heen niet mezelf kunnen zijn. Fijne jaarwisseling allemaal! en hetzelfde gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuker om het met anderen te vieren, maar mocht het een keer zo uitkomen dat iedereen al iets anders te doen heeft ver weg van hier, ofzo, dan vermaak ik me in m'n eentje ook wel.



Maar ik zou me wel afvragen wat te zeggen tegen collega's die vragen wat ik heb gedaan. Velen reageren er toch raar op en daar zou ik geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:molly74 schreef op 28 december 2011 @ 19:18:

Ik vind iets 'not done' (gruwelijke term trouwens) als je er anderen mee schaadt of kwetst. En wie of wat kwets je als je in je uppie oudjaar viert?



Zelf ben ik ook meestal alleen. In pyjama, met mijn haar op half elf en zonder make-up. Na twaalven loop ik wel naar buiten (even gauw een spijkerbroek aan maar nog steeds met pyjamajasje aan) om vuurwerk te kijken. Kom dan ook wat buren tegen die me dan standaard vragen: met wie heb je het gevierd? En die me dan ook meteen uitnodigen om na half een daar verder te feesten.



Nou nee, bedankt. Ten eerste zie ik er dan niet uit. Ten tweede zit ik niet te wachten op een stel dronken mensen die de hele avond al met elkaar hebben doorgebracht en waar je dus helemaal niet thuishoort. En ten derde: ik lig liever heerlijk vroeg op bed en ga gezond het nieuwe jaar in.



Ik ben nu eenmaal graag thuis. En doe dat liever dan met anderen om me heen niet mezelf kunnen zijn. Fijne jaarwisseling allemaal!

Mooi gezegd Molly!

Jij ook alvast een hele fijne jaarwisseling, zo te lezen gaat dat wel lukken
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Soulcats schreef op 28 december 2011 @ 18:15:

Ik herken het, die meewarrige blikken. Maar trek me er gelukkig al

jaren niets meer van aan.

Laat je niets aanpraten hoor! Ik vind persoonlijk mensen die altijd onder de mensen moeten zijn behoorlijk sneu, ik kan tenminste goed met mezelf opschieten, ben graag alleen

Vind het héérlijk met oud en nieuw alleen thuis. Sla bewust uitnodigingen af.

Gewoon fijn bij mijn 3 katten, in joggingbroek op de bank, Youp op de televisie, goed flesje rood erbij, overheerlijke hapjes. Vermaak me altijd prima. Om 00.00 uur even naar het vuurwerk kijken, veilig achter glas, en dan heerlijk mijn bed in. Heb er zin in! helemaal gezellig klinkt dat! het gaat goed met de zieke kat toch? even afkloppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga oudejaarsavond ook in mijn eentje vieren. Dat heb ik vorig jaar voor het eerst gedaan en dat is me zo goed bevallen dat ik dat nu weer wil doen. Ik ben bang van vuurwerk dus de straat op of naar een feest zie ik ook niet zo zitten, en dit jaar is voor mij zo'n turbulent jaar geweest dat ik waarschijnlijk een heleboel te overdenken heb die avond (als kind was ik al zo ontzettend filosofisch en weemoedig op oudejaarsavond, en dat is alleen maar erger geworden dus het is fijn om daar de kans voor te krijgen). Ik voel wel de behoefte aan een soort eigen ritueel om 2011 af te sluiten, want dit jaar moet écht goed afgesloten worden, maar dan zonder geknal. Mocht iemand een suggestie daarvoor hebben dan hoor ik dat graag!

Volgens de Chinese astrologie wordt 2012 een topjaar voor mij, ik kan niet wachten om dat jaar goed in te luiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:enter schreef op 28 december 2011 @ 19:52:

[...]



helemaal gezellig klinkt dat! het gaat goed met de zieke kat toch? even afkloppen.

Dat is ook erg gezellig Enter! Kan het iedereen aanraden

Met zieke kat gaat het zeker erg goed! Klop maar af idd.

Maar is een prachtig begin van het nieuwe jaar, dat hij er nog is.

Het gaat nog zwaar genoeg worden voor me de komende tijd, redelijke kans dat ik mijn baan ga kwijtraken en dat soort shit.

Toch proost ik O&N weer met mezelf, op dat het allemaal wel goed gaat komen.

Happy 2012!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb het al een paar keer alleen gevierd. Mijn,man wil graag onder de mensen zijn met oud &nieuw, ik niet. Ik vond het heerlijk! Niks zieligs aan hoor.
Alle reacties Link kopieren
@ Boomschors misschien is het een idee voor jou om met een wensballon 2011 af te sluiten. Zo'n lampion die je aansteekt en de lucht in laat gaan.
Ooh alleen met oud en nieuw. Wanneer ik het zou doen, heb ik altijd het eten wat ik zo graag eten, ik hoef niet te tutten en kan naakt door de woonkamer banjeren, luid blerend op wat voor muziek ook, iets teveel op hebben en ZONDER dat mensen het bewijs hebben (al dan niet mbv foto's) dat ik een beetje gek ben.



Nu hebben ze alleen nog maar het vermoeden
Geen zorgen overigens, ik doe wel sokken aan. Sokken glijden beter over het laminaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik ben wel eens om 23 uur naar bed gegaan met oud en nieuw. Ik vind die avond echt geen bal aan. Blijkt ook vreemd te zijn....
Alle reacties Link kopieren
Niet wakker blijven voor de jaarwisseling vind ik eigenlijk wel cool.
Alle reacties Link kopieren
eigenlijk wel. Ben ik ook eens cool!
Alle reacties Link kopieren
Haha, misschien ik ook wel over een paar dagen. Gaan ze wel helemaal in de stress op mijn werk natuurlijk, maar dat is niet mijn probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat lijkt me echt een goede actie. Zeggen dat je zo lekker fit bent, heerlijk geslapen afgelopen dagen en vroeg op!

En hoe voelen jullie je? Lekker ziek zwak en misselijk het nieuwe jaar begonnen samen met al je vrienden en familie? Was vast heel gezellig....

Maak je wel indruk mee denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Conclusie, het is gewoon ok om alleen te zijn met O&N.
Alle reacties Link kopieren
quote:nike schreef op 28 december 2011 @ 20:14:

@ Boomschors misschien is het een idee voor jou om met een wensballon 2011 af te sluiten. Zo'n lampion die je aansteekt en de lucht in laat gaan.



Bedankt voor de tip! Daar had ik zelf ook al aan zitten denken maar het gaat bij mij niet alleen om wensen voor het komend jaar maar ook om dingen uit het afgelopen jaar die afgesloten moeten worden.

Ik ben me inmiddels aan het verdiepen in paganistische rituelen die je op oudejaarsavond kan uitvoeren. Daar heb ik meer mee. Out with the old, in with the new! Maar bedankt voor het meedenken! En misschien ga ik als afsluiter alsnog zo'n ballon oplaten, heb net gegoogeld waar ik ze hier in de buurt kan kopen.
Alle reacties Link kopieren


Doe ik nog even bij, want mijn cynisme wordt nog wel eens verkeerd opgevat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven