Wat is nu mijn diagnose? add ADHD borderline

29-01-2012 02:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij echt een ramp



Diagnose was ADD + ADHD



Nu lees ik in mijn medisch rapport



Add

Adhd

Bipolaire stoornis

Symptomen Bordeline

Verslavingsgevoelig

Geen last van psychoses

Sprake van identiteitsproblematiek / persoonlijkheidsproblematiek.



Nu aangemeld voor behandeling persoonlijkheidsproblematiek. Waarbij volgens mij alle add-ers en ADHD-ers voor in aanmerking komen. Ben benieuwd
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Alle reacties Link kopieren
ADD en ADHD?



ADD heet alleen in de volksmond zo. Officieel is het allemaal ADHD, alleen heb je verschillende types. Jij hebt dan waarschijnlijk het gecombineerde type. Dat zijn niet twee verschillende stoornissen (dus niet ADD en ADHD), maar ADHD gecombineerd type. Eén stoornis is dat dan gewoon.



Waarom aangemeld voor een behandeling persoonlijkheidsproblematiek? Want een persoonlijkheidsstoornis zie ik niet in je diagnoses staan. Alleen symptomen van borderline. Ach... ieder mens heeft van verschillende stoornissen wel symptomen. En wat voor behandeling heb je je voor aangemeld?



Waar heb je het meeste last van? Dan zou ik daar de behandeling op afstemmen.



Dit lijkt me ook geen diagnose lijstje? Want dan is het nogal typisch dat ze er ook in vermelden waar je geen last van hebt (psychoses).



Oh, en wat was nou eigenlijk je vraag/de reden dat je dit topic opende?
Alle reacties Link kopieren
Kijk dat is nou handig zo'n reactie zoals hierboven! Misschien voel je je nu iets beter?

Ik wil er nog even aan toevoegen dat je nog steeds dezelfde persoon bent als voor de diagnose, je bent nu niet opeens "een ramp" hoor'...



En inderdaad vreemd dat ze in het lijstje zetten waar je geen last van hebt...dan zouden ze er een hele waslijst van kunnen maken!

Geen last van aambeien, geen last van de buren..... Hihi Ik zit natuurlijk te geinen, maar ik vind t inderdaad vreemd.



Nu ga ik maar lekker slapen!



Stop jij jouw lijstje maar lekker achterin de kast en succes met de training die je gaat volgen.

Truste!
.
Alle reacties Link kopieren
TO, staat er in de diagnose nergens hoofddiagnose achter? Dat doen ze namelijk wel eens. Misschien kun je het eens navragen bij je behandelaar, waarop je diagnose gebaseerd is. Want sommige trekken van borderline horen ook weer bij bipolair. En identiteitsproblematiek en persoonlijkheidsproblematiek hoort weer bij borderline. Het kan zijn dat je inderdaad meerdere "punten" hebt op je diagnose maar hij moet wel duidelijk zijn voor je.

En daarnaast lijkt het ook niet volledig, er moet altijd iets achter bipolair staan, namelijk type 1 of type 2.
Alle reacties Link kopieren
Gauw in de vuilnisbak dat lijstje,je gaat ertoch al aan werken en al die stempeltjes wordt je alleen maar unhappy van!





Ik denk dat iedereen wel iets van al die stoornissen in zich heeft trouwens.

Ik ben ook al mijn hele leven (ben 46) chaotisch,en als ik me zou laten testen heb ik misschien ook wel adhd,of een vorm van autisme,alleen bestonden vroeger die diagnoses niet.

En ik voel me niet geroepen me te laten testen,omdat ik er zelf geen last van heb(mijn omgeving misschien wel haahaha)

En wat is verslavingsgevoelig?Ik ben al mijn hele leven verslaafd aan drop,MOET het in huis hebben,of ik word onrustig,isdat ernstig?

En persoonlijkheidsstoornis,tja, iedereen kan wel eens even niet in zijn vel zitten,misschien had jij dat nét op het moment van die test.



Wil hiermee zeker niet impliceren dat ik ADHD of andere aandoeningen aanstelleritus vind hoor,zeker niet,ik heb in mijn omgeving gezien wat borderline en autisme met je doen!



Maar vind dat je je leven niet moet gaan leven naar aanleiding van deze etiketjes,en gewoon lekker moet proberen door te gaan op het pad waar je mee bezig bent nu!
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog steeds dezelfde persoon als vóór de diagnose, alleen heb je nu handvatten om iets te doen met wat jou eventueel belemmert in je leven
Alle reacties Link kopieren
ADD en ADHD zijn zeker wel anders! voor de gene die het willen weten check wikipedia.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties het klopt dat ik gecombibeerde type heb is type 3

Plus analyse bipolaire stoornis

Suicidaliteit komt mogelijk voort uit persoonlojkheidsproblematiek ( cluster B, narcistische trekken)

Mogelijke sprake van recidiverende depressieve episodes, geluxeerd door psychosocialeproblemen

Hypomane kenmerken niet uitgesloten

Voorts mogelijk sprake van specifieke fobie, situationeel type.



Weet even niet waar ik had gelezen over bordeline etc.



Vind het al een hoop zeg. En Is iemand met adhd ook HSP ?
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Alle reacties Link kopieren
Bedoelen ze daar niet mee dat je hiervan trekken vertoont? het lijkt me stug dat je álles hebt op het lijstje?



En degene die deze diagnoses gegeven heeft, die moet jouw hier utileg over geven die hoor je niet op een topic et zoeken lijkt me.



En nee iemand met AD(H)D is niet automatisch HSP. Dat zou kunnen ,maar hoeft totaal niet. Mijn zoontje is wel hooggevoelig als het om de prikkelverwerking gaat, maar a-sensitief als het om andermans gevoelens gaat. (dus wel hoog-prikkelgevoelig) maar niet hoogsensitief zeg maar....



Succes iig..... het valt niet mee, dat geloof ik als mede AD(H)D-er graag!
Alle reacties Link kopieren
De etiketjes zijn alleen nuttig om zo effectief mogelijk aan de slag te gaan met de problemen die je in eerste instantie bij de psycholoog hebben gebracht.



Het kan inzicht geven in je handelen waardoor je zo optimaal mogelijk jezelf kan zijn. Een toelichting op je eigen gebruiksaanwijzing.



Het lijstje zoals je het nu voor je hebt, zegt niet veel. Vraag aan je behandelaar om uit te leggen hoe die tot deze diagnose is gekomen. Het liefst met voorbeelden. Dan kun je het zelf beter een plek geven.



Waarom heb je dit lijstje eigenlijk voor je liggen?
Alle reacties Link kopieren
wat ik kan uitmaken uit je posts is dat je de diagnoses



Add/Adhd

trekken van Bordeline (Verslavingsgevoelig, Suicidaliteit)

Sprake van identiteitsproblematiek



hebt. en dat ze bezig zijn met het volgende:



bezig met onderzoeken - Bipolaire stoornis (Hypomane kenmerken nog niet gehad)

nog te onderzoeken/bevestigen: recidiverende depressieve episodes en specifieke fobie, situationeel type.

psychose uitgesloten



natuurlijk is het altijd schrikken als je van de psychiater een diagnose krijgt maar meestal geeft het alleen maar handvaten.

ik vind het telkens ook weer slikken maar aan de andere kant verandert er weinig. geef bij je psycholoog gewoon aanwaar je last van hebt en ga daarmee werken en de diagnoses zouden soms helpen het te begrijpen maar is niet waar je eigenlijk vanuit moet gaan werken. lijkt mij (maar ben geen psycholoog)



succes
Alle reacties Link kopieren
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik was wanhopig en vandaag psychiater gesproken. Medicatie strattera 40 mg en werken aan Wie ben ik, wat kan ik, wat wil ik.



Dus zie hoe verder gaat.



Groetjes Soulmate
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen, bedankt voor reactie. Was wanhopig en wil gewoon een heldere diagnose hebben.



Vandaag psychiater gesproken en medicatie vootgeschreven Strattera 40 mg. Iemand bekend mee?



Nogmaals bedankt voor alle reacties.



Met vriendelijke groet, Soulmate82
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven