Wie heeft er ervaring met Mindtuning?

02-05-2007 19:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Graag wil ik ervaringen lezen die mensen hebben met de Mindtuning methode van Pieter Frijters (www.mindtuning.nl). Heeft het geholpen ja of nee? En voor welke klachten ben je behandeld?



Ik zelf heb last van hyperventilatie, paniekstoornis en fobische klachten. Aangezien ik hier graag vanaf wil zit ik te denken om zijn methode te proberen, maar wil wel weten of het werkt / kan werken of dat het weggegooid geld is...



groetjes Marijke
Alle reacties Link kopieren
niemand?
Alle reacties Link kopieren
niemand?






Hoi,

Ben er ook geweest en heb er ongelofelijk veel spijt van. Het heeft me 600 euro gekost en heeft me totaal niet geholpen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen en het uitstapje naar Pieter Frijters was er één van.

in één dag was ik 600! euro kwijt. Voelde me behoorlijk opgelicht maarja misschien lag het toch aan mij. Hoe dan ook ik zou het je niet aanraden. Van dat geld kun je beter vakantie vieren in een zonnig oord.
Alle reacties Link kopieren
In 6 uur van je angst af. En dat geloven jullie? En al die riaggs maar zwoegen, terwijl mindtuning iets doet in 6 uur tijd? Te mooi om waar te zijn.

Ik zou die praatjesmaker maar eens met zijn eigen woorden om zijn oren slaan, en hem aanklagen wegens oplichting.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Niet doen, ik heb het wel gedaan....allemaal weg gegooid geld! Ik moet zeggen dat ik die man (Piet Frijters) meteen toen ik hem zag al niet "vertrouwde"....dus kan ook aan mij liggen dat ik er niet voor open stond. Al heb ik wel echt meegedaan! Niks geholpen bij mij. Ik ben uiteindelijk wel van mijn fobie afgekomen, maar pas toen ik na 7 jaar (en heel veel therapieen, workshops etc) aan de medecijnen begon.



Succes met je keuze.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



Nina, ben je inmiddels wel van je klachten af? En zo ja, hoe ben je ervan afgekomen als ik vragen mag?



Vrouw, welke medicijnen ben je gaan gebruiken als ik vragen mag? En had je een enkelvoudige fobie of had je meerdere angsten? (ik wel nl)...



groetjes Marijke
Alle reacties Link kopieren
hai,

Ook ik ben wel eens bij Pieter Frijters geweest. (1 dag)

Veel geld en somige dingen die hij zei waren wel raak maar ik heb er niet echt veel aan gehad en was zeker niet van mijn fobie af.

Zijn methode is gewoon, als je de angst voelt, je te concentreren op je omgeving en niet op je angst.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marijke,



Ik begon met angst voor slikken (me een keer verslikt in een ijsklontje...).Dat is doorgegaan dat ik ongeveer angst had voor alles(behalve slapen en douchen). Ik slik Xerosat (geloof dat ik het verkeerd schrijf...) Bij mij is het het enige dat geholpen heeft. Ikwilde nooit aan de medicijnen en het zelf oplossen. Maar na 7 jaar aanmodderen was ik het zat...Ik ga zo naar het bevrijdigingsfestival in Wageningen, dus je kan wel zeggen dat het goed met me gaat!



Succes....
Alle reacties Link kopieren
Misschien werkt het voor je, misschien niet.

Hij heeft een paar eigenaardige opvattingen. Hij legt uit dat de reguliere therapieen niet werken omdat deze uitgaan van een oorzaak in het verleden die ze eerst zouden moeten weten voordat een behandeling gestart zou kunnen worden. Dit is geen juiste veronderstelling van hem, enkel zwart-wit denken mogelijk afgaand op zijn eigen ervaring bij zijn burned out.

Er zijn zoveel factoren die meespelen bij het vinden van een behandeling



Zijn eigen wake-up moment zoals hij het beschrijft laat zien dat ook hij zelf moest oefenen in zijn gedachten. Voor sommige problemen zul je in een dag kunnen oefenen, voor andere moeilijke dingen zullen je langer moeten oefenen en soms ook andere dingen erbij moeten doen zoals medicatie.



Ook regulieren therapeuten in de GGZ (voormalige RIAGG's) of particulieren praktijken gebruiken verschillende methodes, ook die vallen onder alternatieve geneeswijze, het is allemaal niet zo zwart -wit.
Alle reacties Link kopieren
hhmm het klinkt allemaal niet als iets wat ik wil gaan proberen... 't zou ook eigenlijk wel te mooi zijn om waar te zijn he, in 2 dagen van je problemen af zijn!



ik heb vrijdag een gesprek met een sociaal-pedagogisch verpleegkundige (via mijn ha), hij kan mij hopelijk adviseren wat een voor mij passende therapie is (wat Flamingo zei, er zijn idd heel veel mogelijkheden!)



iig bedankt voor al jullie reacties! Ennuh, meer reacties blijven welkom!



liefs Marijke
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marijke,



Misschien niet de reactie waar je om vraagt, maar bij mij is het enige wat geholpen heeft: medicatie (een anti-depressivum en wel seroxat)

Nagenoeg nergens meer last van , en ik was behoorlijk fobisch mag ik je wel zeggen.

Mijn ervaring is, ook in mijn werk, dat bij ernstiger angsten/fobieen, medicijnen toch een goede remedie zijn, het verbetert enorm je kwaliteit van leven.

Met name als fobieen je leven beheersen, en je al van alles geprobeerd hebt om ervan af te komen, moet je medicatie eens overwegen.

Sterkte, carla
Alle reacties Link kopieren


Hoi Marijke,



Misschien niet de reactie waar je om vraagt, maar bij mij is het enige wat geholpen heeft: medicatie (een anti-depressivum en wel seroxat)

Nagenoeg nergens meer last van , en ik was behoorlijk fobisch mag ik je wel zeggen.

Mijn ervaring is, ook in mijn werk, dat bij ernstiger angsten/fobieen, medicijnen toch een goede remedie zijn, het verbetert enorm je kwaliteit van leven.

Met name als fobieen je leven beheersen, en je al van alles geprobeerd hebt om ervan af te komen, moet je medicatie eens overwegen.

Sterkte, carla 
Hoi carla,



Ik slik al jaren AD, nl Efexor. Met de medicatie is het idd leefbaar, maar van mijn angsten ben ik nooit afgekomen met deze medicijnen. Wel heb ik betere en slechtere perioden. Ik heb dan ook al een anatal keren af kunnen bouwen met de medicatie. ben er net ca 11 maanden helemaal vanaf geweest omdat ik zwanger was. Maar nu zijn alle klachten weer in alle hevigheid teruggekomen, en ben ik dus ook weer begonnen met medicatie. En helaas is nu mijn "gebruikelijke" dosis ook niet genoeg, ik zit al een stapje hoger en moet wellicht nog een stapje hoger. Maar ja, als ik me daardoor beter voel is het me dat waard. Ik zou alleen ook zo graag van die angsten af komen!



Zijn de angsten bij jou puur (spontaan zeg maar) door het slikken van medicatie verdwenen of heb je daarnaast nog therapie gevolgd of iets anders?



Liefs Marijke
Alle reacties Link kopieren
hier nog zo 1... ook vanalles geprobeerd, zelfs hypnotherapie! ook ik wilde het perse zelf oplossen... tot ik echt niet eens mn bed meer uitdurfde... toen toch maar aan de AD (ook efexor), en t helpt bij mij echt heel erg fijn.

t ligt er wel heel erg aan wat voor soort fobie je hebt en waar die vandaan komt! lijkt me belangrijk voor je om daar eerst achter te komen, AD zorgt er alleen voor dat bepaalde receptoren in je hersenen weer stoffen opnemen.. terwijl de juiste therapie daar ook voor kan zorgen.

al die blablabla alternatieve dingen, ik geloof er niet meer in.. bakken met geld aan uitgegeven. maar natuurlijk moet iedereen hier zn eigen keuzes in maken en zn eigen ding doen!



even een vraagje voor de anderen die ook AD gebruiken, welke dosis gebruiken jullie? ik gebruik efexor 150 mg per dag, maar heb niet echt een idee of dit veel is, of pas t begin is...:S

xx
Alle reacties Link kopieren
Hoi Janneke,



Ik slik Xeroxat (voor agorafobie) en ik slik 20mg per dag. Dit slik ik al een aantal jaar en gaat hartstikke goed met me. Laatst was ik bij mijn nieuwe dokter om met haar te bespreken hoe ik zou gaan afbouwen. Ze vertelde me iets wat ik nog nooit had gehoord/gelezen: als je stopt en je wil later weer beginnen dan kan het zijn dat de medicijnen niet meer ''aanslaan" en dus imuun raakt voor het middel. Dat vind ik wel een eng idee. Want als ik dus strucureel een seretonine tekort heb en het medicijn werkt dan niet meer! Zij adviseerde me niet af te gaan bouwen en gewoon dit medicijn te blijven slikken voor de rest van mijn leven. (!). Iemand ook wel eens dit advies gehad?
Alle reacties Link kopieren
Hierbij mijn reactie marijke:

Ik heb last van hypochondrie (ziekte angst), kon uren naar een pukkel klijken.

Was ook dwangmatig en had dwanggedachten.ook wel paniekaanvallen, met hyperventilatie.

De medicatie maakte mij steviger, rustiger, zodat ik me weer tot dingen kon zetten.Dan heb je ook makkelijker afleiding, ik werk nu ook weer (wat ik een tijd niet meer kon).

Natuurlijk doe ik ook aan een soort van ''mindtuning''. Krijg ik ongewenste gedachten, dan heb ik geleerd deze gedachten weg te ademen, naar het ''hier en nu te gaan'', uit m'n hoofd. Ik let dan tijdens het lopen alleen maar op m'n voeten bv., leidt mezelf af. Daar ben ik zo bedreven in geworden, dat ik dat heel goed kan.Maar, dat had ik nooit goed kunnen aanleren als ik nog helemaal in de paniek zat.

een cursus ''hier en nu'', of ook wel ''mindfullness', kan je daarin helpen.

Ik slik seroxat(paroxetine), volgens mijn HA is dat wel het meest aangewezen medicijn voor paniek en angst.

Misschien zou je dat in overleg met je HA eens kunnen overwegen?

Ook blijkt effexor snel uit te werken, moet je het echt op tijd innemen, wat bv bij Prozac niet zo is, dat heeft een veel langere werktijd.

Seroxat zit daar tussenin. Is na 24 uur uitgewerkt.



Dit, n.v. je vragen Marijke.





Wat betreft het wennen aan medicatie: ik ben 3x gestopt en iedere keer als ik weer begon, deed de medicatie  z'n werk gewoon weer.



Carla
Alle reacties Link kopieren
ieee! dat is wel een eng idee, de rest van je leven slikken!



ennn je hebt voortaan Efexor XR, extended release ofzoiets, wat inhoudt dat ie de hele dag af blijft geven, dus ook de hele dag werkt... ik heb iig nog nooit gemerkt dat ie snel is uitgewerkt, terwijl ik m slik voordat ik ga slapen.
Alle reacties Link kopieren
@Janneke: meestal begint de ha met 75 mg voor te schrijven van Efexor, en is dit niet genoeg dan wordt verhoogd naar 150 mg. Wat overigens ook een heel gangbare dosis is volgens mijn ha (oftewel heel veel mensen slikken 150 mg). de max. dosis die je van Efexor kan krijgen is 300 mg, maar ik neem aan dat dat niet zo heel vaak wordt voorgeschreven.

Ik ben nu nog aan het opbouwen om de juiste spiegel te vinden, momenteel zit ik op 75 + 37,5 mg. Maar dat zal ook wel 150 mg worden, zo te voelen.



@vrouw: ik heb er nog nooit van gehoord, dat je immuun voor AD kan worden. Ben nu voor de 3e keer gestart met AD, en ik merk dat het gewoon weer aanslaat. Heb ook even gegoogled, maar kon er ook niets over vinden! Dus ik denk dat je ha het mis heeft. je zou het voor de zekerheid eens bij je apotheek na kunnen vragen.



@Carla: je hebt tegenwoordig idd Efexor XR (die ik dus ook slik), dit is met gereguleerde afgifte. Er wordt dus gedurende de hele dag kleine beetjes aan je lichaam afgegeven.

Wellicht dat ik idd wel eens probeer over te stappen op seroxat, maar nu nog even niet. ben nu veels te blij dat ik mij na 4 weken behoorlijk van de wereld geweest te zijn weer enigszins normaal begin te voelen. Ben er nu niet aan toe om te switchen. Maar wie weet in d etoekomst wel, wellicht helpt seroxat beter bij mij dan Efexor. Door Efexor heb ik nl niet meer de hele dag door angt- paniek- en onrustgevoelens en geen continue terugkerende HV-aanvallen, maar mijn fobische klachten worden er niet minder door. het zorgt er dus zeg maar alleen voor dat ik weer enigszins normaal de dag door kan komen zonder me zwaar kl*te te voelen. Maar echt lekker leven en doen en laten wat ik wil zit er voor mij helaas niet in.



groetjes Marijke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven