Mindfulness, ervaringen?

22-10-2017 16:53 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie heeft wel eens een mindfulness training gedaan en heb je hier iets aan gehad? Hoe zag deze training eruit? Qua groepssamenstelling, huiswerk, lesavonden?
Ja ik. Het waren uit mn hoofd 8 avonden van 2 uur. Je krijgt een boek mee met oefeningen en onze groep was 15 personen.
Het helpt zeker, ik pieker nu veel minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op mijn studie 6 weken een mini-training gehad in mindfulness (6 sessies van een uur). Het was wel een beetje onwennig, omdat wij met 25 man in een klaslokaal zaten met personen die gemotiveerd waren, maar natuurlijk ook personen die er totaal geen zin in hadden. Voelde ook best raar om met een klas vol bekende mensen te gaan zitten mediteren. Toch moet ik zeggen dat de training wel degelijk effect had op hoe ik me voelde; ik werd er een stuk rustiger van en kon stressvolle situaties makkelijker handelen. Wij 'moesten' dan thuis ook wel oefenen met de meditaties.

Ik ben nu (na 2 maanden niet oefenen) weer zelf thuis begonnen met de opnames die gemaakt waren van de trainingen van mijn studie. Ben nu vooral bezig met de body-scan oefeningen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de cursus ook gevolgd zo'n 7 jaar terug. In totaal 8 ochtenden van 3 uur. Samen met 8 andere mensen. Huiswerk bestond uit een map met opdrachten en een cd waar oa de bodyscan opstond. Ik heb er veel aan gehad, leef meer in het nu ipv in het verleden/toekomst. Ook zijn mijn (pieker)gedachten bij lange na niet meer zo uitdrukkelijk aanwezig waardoor ik dingen beter los kan laten. Mindfulness is een van de weinige cursussen geweest die bij mij beklijfde en tot nu toe nog steeds zijn nut bewijst.
Ik wens jou van harte hetzelfde!
Ik heb er weinig aan gehad. Was een training met vier mensen. Hele leuke sfeer, maar het is mijn ding niet.
De trainster was er nogal enthousiast over, net of zou wat mindfulness alles oplossen, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg de cursus momenteel. Deze week sessie 4. Ivm burnout slaapproblemen en ptss. Wanneer het qua spanningen wel mee valt helpt de bodyscan me wel tot rust te komen. Echter wanneer ik erg gespannen ben helpt het me niet.
D
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 15:59
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Erg interessant allemaal.
Ook ik ben in overweging om deze training te gaan doen.
Ik hoop nog meer ervaringen hier te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb over 2 weken een kennismakingsgesprek, ze bieden hem hier ook individueel aan, is maar 50 euro duurder dan in groepssamenstelling. Een nieuwe groep begint pas in februari en wil eigenlijk zsm beginnen..

Loop zoveel te piekeren en alles te overdenken, kan dingen moeilijk loslaten.. Hoop dat het me helpt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven