Down door gevoelens

19-11-2017 13:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al een tijdje op dit forum, onder een andere naam. Maar ivm mogelijk herkenning even deze naam aangemaakt.
Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik denk dat het hier het beste past.

Ik heb al enige tijd gevoelens voor een persoon (zelfde geslacht en 10 jaar ouder). Die persoon is getrouwd geweest en aantal jaren geleden gescheiden. Geen kinderen.
In een korte tijd ben ik zoveel om die persoon gaan geven, zo lief en aardig dat ik het liefst bij die persoon wil zijn. Helaas gaat dat niet ivm woon afstand en die persoon gaat verhuizen, heel wat kilometers verder weg. Ik voel mij zo down en zodra ik er aan denk zit ik weer te huilen, wetende dat ik die persoon lange tijd niet ga zien. Ik zie heel erg tegen de dag op dat ik die persoon voorlopig voor het laatst ga zien. Die persoon weet niet dat ik gevoelens heb en hoe zwaar ik het vind allemaal. Iedere keer als ik er ben gedraag ik mij gewoon zoals ik altijd doe. Ik voel me veilig en op m'n gemak bij die persoon, en straks dan heb ik dat veilige en gemakkelijke gevoel niet meer. Dat doet mij heel erg pijn van binnen. Ik heb dit gevoel nog nooit eerder bij iemand gehad, dus ik weet ook niet wat mij allemaal verder te wachten staat. We blijven wel contact houden maar even gauw langs gaan zit er dan niet meer in voorlopig. Ik wil dit uiteindelijk wel kenbaar maken, maar ik durf niet omdat ik denk dat het niet wederzijds is en bang ben om die persoon uiteindelijk te verliezen.
Ik zit hierdoor al enige tijd niet lekker in mijn vel. Als ik thuis ben zit ik maar thuis op de bank te hangen, terwijl ik wel wat wil ondernemen voor wat afleiding. Ik probeer die gevoelens dan van mij af te zetten en dat lukt dan ook wel, tot ik weer thuis kom en mijn gedachten al gauw weer afdwalen.
Hoe moet ik hier nu mee omgaan, ik weet het niet 🙁
Om wat voor gevoelens gaat het? Ben je echt verliefd in die zin dat je meer zou willen dan vriendschap of gaat het meer om een gevoel van geborgenheid?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-11-2017 16:27
Om wat voor gevoelens gaat het? Ben je echt verliefd in die zin dat je meer zou willen dan vriendschap of gaat het meer om een gevoel van geborgenheid?
Ja heb echt gevoelens dat ik meer wil dan alleen vriendschap. Dat maakt het best lastig voor me.
En valt die persoon ook op mensen van hetzelfde geslacht of weet je dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Nee, helaas niet. Ik eerder ook nooit, maar op de één of andere manier blijkbaar toch wel. Blijkbaar maakt geslacht niks uit, innerlijk is altijd sowieso belangrijker dan uiterlijk, maar heb er nooit bij stil gestaan dat je blijkbaar dan toch ook op het zelfde geslacht kan vallen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het om op dit moment al jouw gevoelens in een brief aan die persoon te schrijven maar (nog) niet te zenden.
Op die manier kun je toch je gevoelens wat uiten, vertrouw je wat toe aan het papier en mocht je het in de toekomst wel willen vertellen aan die persoon dan kun je die brief misschien geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven