Zzp en depressie / burn-out

15-01-2018 16:51 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-02-2018 14:43
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
97.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je door MOET want dat is nu juist wat je blijft nekken.

Wat geeft de psych aan??
Alle reacties Link kopieren
Heb je jezelf verzekerd?
Those who don’t believe in magic will never find it
Kan je partner (meer) gaan werken zodat jullie meer inkomsten hebben?
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 14:16
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kijk of je je nog kunt aanmelden bij een Broodfonds (dan moet je na afloop van je ziekte wel minimaal 2 jaar lid blijven om de uitgekeerde giften te sparen).
Ons broodfonds neemt geen mensen aan die al ziek zijn/weten dat ze gaan uitvallen, maar wie weet zijn er uitzonderingen in jouw regio!

Verder zou ik kijken of je wat zaken uit handen kunt geven zodat je je zelf kunt concentreren op jouw core business. Bijvoorbeeld (delen van) de financiele adminstratie. Dit kost je nu geld, maar kan je ook heel veel rust geven waardoor je weer sneller meer geld kunt verdienen.
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 14:17
0.00% gewijzigd
Weer voor een baas gaan werken?
Alle reacties Link kopieren
Partner meer werken. Minder klussen aannemen, en daardoor een of twee dagen per week minder werken.

Deurwaarder achter die niet-betaalde facturen aan sturen.

Pak een hobby uit je kindertijd op.

slaap je goed?
Eet je gezond?
Sport je?
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 14:18
98.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet bij de gemeente een zakelijk krediet aanvragen?
Alle reacties Link kopieren
Ctrl_Alt_Esc schreef:
15-01-2018 17:07
Psych is voorstander van medicatie maar dit is met het oog op gevaarzetting gewoonweg onmogelijk.
Soms is medicatie inderdaad niet te doen..ik durf het niet eens.

Maar inderdaad minder klussen aannemen jezelf minder belasten zou al een eerste zijn.

Het moeilijkste hierin is dat je eigenlijk door alles een halt word toegeroepen en je deze eigenlijk moet nemen anders duurt het langer.

Wat zijn op dit moment je grootste klachten?
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 14:18
99.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 14:19
99.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een deurwaarder inschakelen zodat je openstaande facturen betaald gaan worden. Dan is er meer financiële ruimte en dus meer lucht.

Hoe komt het dat ze de facturen niet willen betalen?

Hebben de klanten zelf financiële problemen? Waren de contracten niet duidelijk? Vinden ze dat je slecht werk levert?
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 14:20
99.31% gewijzigd
Werkt je partner? Als je zo doorgaat, kan je straks echt niet meer werken.
Alle reacties Link kopieren
Kan je partner bijspringen in jouw bedrijf? Denk aan de administratieve kant en klantencontact.

Hier ervaring met eigen bedrijf in combinatie met burn out. Geen echte uitval gelukkig door tijdig de signalen op te vangen. Tijd voor jezelf maken was hier echt belangrijk. Het hoofd leeg maken, werkvrije dagen plannen. Baat was er bij een haptonoom en een masseur. Verder vooral tijd. Maar nogmaals, er is hier net op tijd ingegrepen.

Voor jou is dat een stuk lastiger. Ik kan mij voorstellen dat doordat de rekening niet zijn betaald je geen reserves meer hebt. Kan je iemand inhuren die voor jou het werk doet? Het kost geld, maar wellicht houd je dan nog een klein beetje over. En op de langere termijn kan dat positief uitpakken. Behoud van klantenbestand bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat jullie niet rondkomen als jii niet ook inkomen in het laatje brengt. Is er gereedschap wat je niet regelmatig gebruikt, wat je misschien kunt verkopen?

Een ander dingetje: bij mij zijn veel depressieklachten te verhelpen met een paar nachten goed slapen. De therapie beklijft dan ook beter. Stel dat je in het weekeind niet werkt, zou het dan mogelijk zijn om die nachten iets te slikken waardoor jij wat beter slaapt?

Sporten is bewezen effectief bij depressie. Is sporten een optie voor je?
Alle reacties Link kopieren
Bbz aanvragen?
of bestaat dat niet meer?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 14:21
98.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ctrl_Alt_Esc schreef:
15-01-2018 17:20
Deurwaarder is zinloos, klant is failliet en prioritaire vorderingen overstijgen de boedel.

Slapen? Dat zou fijn zijn, gemiddeld 3 uur per nacht
Eten? Geen trek en niets smaakt echt
Sporten? Mijn werk is goed voor de hele dag intensieve lichaamsbeweging
Zorg dat je goed slaapt! Zie mijn andere post. Therapie beklijft beter en depressieklachten verminderen. Misschien kun je in het weekeind iets nemen dat helpt (als je ook in het weekeind werkt: STOP daarmee!!)

Probeer gezond te eten, desnoods via smoothies en soep. Slik er desnoods een multivitamine bij. En vitamine D, als je toch bij de drogist staat.
Alle reacties Link kopieren
ga eens praten met een goede accountant. Is het nog zinvol dat je ZZP-er blijft?

misschien is het verstandiger om je bedrijf te sluiten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
15-01-2018 17:32
Zorg dat je goed slaapt! Zie mijn andere post. Therapie beklijft beter en depressieklachten verminderen. Misschien kun je in het weekeind iets nemen dat helpt (als je ook in het weekeind werkt: STOP daarmee!!)

Probeer gezond te eten, desnoods via smoothies en soep. Slik er desnoods een multivitamine bij. En vitamine D, als je toch bij de drogist staat.

Goed slapen is voor velen een wens..
Google eens op Over Rood. Is een landelijk gebeuren dat inmiddels door veel gemeenten is omarmd en waarmee samen wordt gewerkt. Kijk eens op hun site of je bij hun voor advies terecht kan over jouw situatie. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven