Weer gelukkig met mijzelf worden

17-06-2018 19:13 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik kon zeggen dat ik echt gelukkig was met mijzelf. Ik weet niet precies meer waar het is misgegaan, maar ik ben niet tevreden met wie ik ben, wat ik kan, weet niet wat ik wil in het leven, kijk veel naar anderen en vergelijk met hen, ben heel bang om te falen en mensen teleur te stellen, etc. Wel altijd gewerkt, maar werd doodongelukkig van mijn laatste baan en nam dit mee naar huis.

Iedereen zegt nu dat ik de focus op mijzelf moet leggen, onderzoeken wat ik nou eigenlijk wil. Dat is echt ontzettend moeilijk, want dat heb ik nooit gedaan. Maar dit is de mogelijkheid om te veranderen, doe ik het nu niet, dan doe ik het nooit. Ben bezig met een aantal zelfhulpboeken, maar zit er aan te denken ook maar eens een psycholoog te bezoeken. Daarnaast een loopbaancoach voor het zakelijke gedeelte.

Het gaat een lastig en zwaar traject worden, en daarom zoek ik 'lotgenoten': mensen die ook bezig zijn om tevreden en gelukkig te worden met zichzelf. Ik hoop dat we ervaringen kunnen uitwisselen, elkaar kunnen steunen en oppeppen wanneer het even moeilijk wordt. Alle tips zijn natuurlijk ook welkom!
anoniem_371398 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 14:16
28.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je voorlopig problemen moet opspeuren en zien te tackelen en dat geluk niet meteen je doel mag zijn. Dus die psycholoog is misschien wel een goed idee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met : ' met elk berichtje maak je meer stuk' ?

Stuur je hem berichtjes ?

Beantwoord hij deze dan ook ?
Zo geel als een kanariepiet
Alle reacties Link kopieren
Regenjasgeel schreef:
18-06-2018 00:51
Wat bedoel je met : ' met elk berichtje maak je meer stuk' ?

Stuur je hem berichtjes ?

Beantwoord hij deze dan ook ?
Ja en ja.. Maakt het er natuurlijk niet beter op, bevestigt voor hem alleen maar hoe ie over me denkt.
Alle reacties Link kopieren
stop met zelfhulpboeken! (per direct, gewoon NU verbranden) en zoek een goede psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2018 08:50
stop met zelfhulpboeken! (per direct, gewoon NU verbranden) en zoek een goede psycholoog.
Dankjewel, dat dacht ik al. Afspraak met psycholoog heb ik meteen gemaakt. Baal enorm dat ik het zo ver heb laten komen, dat het me zelfs mijn relatie heeft gekost, doet heel veel zeer. Zit met een enorm schuldgevoel :(
Alle reacties Link kopieren
Zon123 schreef:
18-06-2018 08:49
Ja en ja.. Maakt het er natuurlijk niet beter op, bevestigt voor hem alleen maar hoe ie over me denkt.

Stop met jezelf pijnigen . Stop met het sturen van berichtjes .
Accepteer dat het uit is .
Verwerk de breuk en richt je energie op jezelf .
Hulp daarbij kan je krijgen in therapie .
Sterkte :sun:
Zo geel als een kanariepiet
Alle reacties Link kopieren
Regenjasgeel schreef:
18-06-2018 12:07
Stop met jezelf pijnigen . Stop met het sturen van berichtjes .
Accepteer dat het uit is .
Verwerk de breuk en richt je energie op jezelf .
Hulp daarbij kan je krijgen in therapie .
Sterkte :sun:
Ik weet het. Maar mij hart... . :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven