Na stress/spanning meer last angst

14-08-2018 10:05 7 berichten
Hallo,

Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen. Ik heb last van angst met name hypochondrie. Zolang ik aan het werk ben en alles een beetje volgens een routine verloopt gaat het aardig goed.

Nu tijdens de vakantietijd zijn we gaan kamperen toen nog even gewerkt en vervolgens 2 weken in chalet van familie wat we gedeeltelijk zouden verven. Ik merkte toen al een toename van spanning, ook doordat we wat in tijdsdruk kwamen om het verven af te krijgen. Ook zijn de kinderen ontzettend aan het kibbelen samen en vliegen elkaar geregeld in de haren. Ik merk dat ik daar erg slecht tegen kan op het moment.
Nu weer thuis en is mijn angst/hypochondrie weer erg toegeslagen, pffff. Het voelt even alsof er veel opgekropte spanning 'uit moet'.

Herken jullie dit? Na verandering van omgeving en spanningen dat je angsten weer op kimen zetten?
Alle reacties Link kopieren
Zeer herkenbaar, op mijn vrije dag kan ik mijn draai vaak niet vinden. Zolang ik ritme heb zonder al teveel stress doe ik het goed.

Deze week gaan we uit mijn werk op vakantie, dat kan ik niet goed. Want vliegen vind ik eng en andere omgeving en ander eten in combinatie met emetofobie is geen goede combinatie.

Daarom probeer ik ook op vakantie een bepaald ritme aan te houden. En ik neem dit jaar sportkleding mee dus hopelijk gaat het goed. En ik weet van mezelf waar mijn zwakke plekken zijn en ben dus een beetje lief voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ja, herkenbaar. Als ik veel spanning, stress heb, krijg ik ook meer last van mijn psychische problemen. Ik probeer nu extra lief voor mezelf te zijn, meer pauzes inbouwen, rustig sporten, dat soort dingen.
Bedankt voor jullie reacties! Ik merk ook dat als ik een paar dagen rustig aan doe en mezelf niet te veel verplichtingen opleg het langzaam weer beter gaat.
Ik herken het ook zeker, moet ook altijd eerst soort van acclimatiseren als ik op vakantie ben, of een weekendje weg. Ook als ik vervolgens weer thuis kom. Het is dan ook niet meteen weer over. Ik denk dat het ook te maken heeft met uit je vertrouwde omgeving zijn, uit je structuur. misschien wat dingen doen die je spannend vind. En vermoeidheid kan ook zeker een grote invloed hebben, ik merk wel dat ik de dingen dan veel minder goed kan handelen.
Heb dan ook meer lichamelijke klachten, of ze vallen me alleen meer op. dat kan ook nog ;-)
Elin33; grappig, aks onze zoon een meisje was geweest hadden we haar Elin genoemd :)

Herkenbaar wat je schrijft. Ik heb het normaal gesproken stukken minder maar zat ook voor mijn menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Ook voor mij heel herkenbaar. Door stress neemt de hypochondrie toe.
Ik krijg cognitieve gedragstherapie hiervoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven