anti depressiva

01-09-2018 21:53 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
hai ik ben hier nieuw en weet niet hoe dit werkt, maar het gaat echt niet goed met mij en ik willen wat vragen over anti depressiva die ik nu sinds 2 weken slik. het gaat helemaal niet goed en kan iemand even met mij praten die ook ervaring heeft met clomipramine?

groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 jaar anti-depressiva geslikt maar geen clomipramine. Heb je last van bijwerkingen?
Alle reacties Link kopieren
hai aarbei35.

ik heb sinds gister Retard pillen 75 mg.
ik heb echt gevoel dat ik flauwval, dat ik er niet helemaal ben, wazig wattig hoofd en gevoel dat ik niet helemaal er ben.
ik slikte hiervoor citropram maar ze zeiden dat clomipramine beter tegen mijn angst kan werken, maar ik voel me zo raar nu. en denk de hele tijd dat er iets niet goed is in mijn hoofd.
sorry dat ik je lastig val, weet gewoon niet wat ik moet doen.
Veel ad zorgen de eerste tijd dat je ze slikt voor bijwerkingen, die worden uiteindelijk minder. Kun je contact op nemen met je psychiater maandag? En als je het echt niet meer volhoud de huisartsenpost.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Sertraline, Mirtazapine en Venlafaxine geslikt. Allemaal met vertraagde afgifte. De eerste weken heb ik erg veel last gehad van duizelig, afwezig, gespannen kaken, watten in hoofd, druk op ogen, hoofdpijn, rillerig, angstig en opgejaagd gevoel. De klachten verergeren bijna altijd in het begin. Ik heb destijds rust genomen en geslapen als dat nodig was. Als ik weer wat helderder was keek ik Netflix of ging een stukje wandelen. Tegen de hoofdpijn nam ik een paracetamol. Het is heel naar als je er de eerste weken mee begint. Kan het niet mooier maken.
Alle reacties Link kopieren
oke dank je wel, dus het hoort er wel bij? ik heb ook hele rare gedachtes, die heb ik wel vaker maar nu wordt ik ook bang van de dingen die ik denk en omdat ik mij zo vreemd voel, ben ik bang dat ik gek wordt.

maar ik ga misschien toch iets naar beneden vanavond, ik weet niet hoe snel je normaal moet opbouwen?

bedankt voor het reageren, waardeer ik enorm
Alle reacties Link kopieren
hai strontvlieg, ja heb de crisisdienst al 2 keer gebeld vandaag en ze zeggen ook bijwerkingen, maar ik voel mij zo raar dat ik dan ga denken dat er nu echt iets niet goed is weet je wel. dank je voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
Opbouw verschilt per persoon. Dat moet je echt met je arts overleggen. De bijwerkingen in de opstartfase horen erbij is mijn ervaring. Ook dat je nare gedachtes hebt. Ik heb steeds tegen mezelf in die tijd gezegd: dit is niet echt, dit stopt weer.
diemphy schreef:
01-09-2018 22:43
oke dank je wel, dus het hoort er wel bij? ik heb ook hele rare gedachtes, die heb ik wel vaker maar nu wordt ik ook bang van de dingen die ik denk en omdat ik mij zo vreemd voel, ben ik bang dat ik gek wordt.

maar ik ga misschien toch iets naar beneden vanavond, ik weet niet hoe snel je normaal moet opbouwen?

bedankt voor het reageren, waardeer ik enorm
Niet op eigen houtje met de hoeveelheid gaan spelen maar in overleg met je psychiater.
Rot dat je je zo voelt maar je moet er even doorheen helaas.
Alle reacties Link kopieren
dank je wel. ik ga mijzelf ook proberen toe te spreken! ben jij er nu helemaal vanaf?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf 3 maanden over gedaan om me echt goed te voelen met antidepressiva. Ik slik sertraline.
Maar ik ben elke dag blij dat ik heb doorgezet, want ik heb sindsdien mijn leven terug.

Het voelt zo vreemd om een pil te slikken die je (in het begin dus) totaal niet beter laat voelen, maar ik raad je echt aan even door te bijten!
diemphy schreef:
01-09-2018 22:57
dank je wel. ik ga mijzelf ook proberen toe te spreken! ben jij er nu helemaal vanaf?
Van de bijwerkingen of van de ad? Ik slik nog ad en heb alleen nog last van een droge mond.
Alle reacties Link kopieren
welke ad slik jij? mag ik dat vragen? denk je dat het verschil tussen de merken heel anders uitpakt? ik begon met citrolpram maar mijn paniekaanvallen werden niet minder dus hebben ze mij nu dus op clomipramine gezet. maar omdat jij verschillende heb gebruikt, betekend dit dat het even duurde voor je op goede zat?
Ja ik heb veel verschillende gehad. Nu nortrilen maar weet eigenlijk niet of het helpt.
Soms is het even zoeken naar welke ad voor jou het beste is.
Ik had trouwens oxazepam om het opbouwen door te komen, misschien nog iets om met je arts te overleggen als het te zwaar wordt.
Alle reacties Link kopieren
diemphy schreef:
01-09-2018 22:57
dank je wel. ik ga mijzelf ook proberen toe te spreken! ben jij er nu helemaal vanaf?
Weet niet of dit aan mij was gericht?
Alle reacties Link kopieren
ja dat was voor jou: omdat je zei tegen jezelf dit is niet echt gaat weer voorbij..
ik heb beetje idee dat me lichaam en hoofd dronken of aan de drugs is maar ik ben er nog wel en het is geen fijn gevoel. ik kan niet echt uitleggen. maar beetje raar misschien maar denk ook meer aan de dood dan normaal.
sorry dat ik zoveel vraag hoor, het is denk gewoon fijn om met onbekende te praten,
Alle reacties Link kopieren
meneer-uil

dank je wel dat je dit zegt, geeft mij wel wat meer doorzettingsvermogen.

klink misschien raar maar ik voel me zo gek en raar dat ik bang ben dat ik echt helemaal door ga draaien en daardoor ga ik mij nog ellendiger voelen en pfffff heel lastig dit. dank je wel voor het reageren
Alle reacties Link kopieren
Ik slik nu geen anti-depressiva meer, bijna een jaar gestopt. Ja, de gedachtes aan de dood waren bij mij in het begin ook erger maar dat stond ook in de bijsluiter. Het is allemaal niet echt, dat is het vervelende ervan vond ik. Als ik voor de spiegel stond dacht ik steeds: wie is die vrouw? Ik herkende mezelf niet. Het deed rare dingen met m'n brein. Heel naar was dat maar ja ik vond sowieso de hele medicatie niks. Ben ook onder begeleiding gestopt, niet op eigen houtje. Dat moet je echt nooit doen!
Alle reacties Link kopieren
diemphy schreef:
01-09-2018 23:20
meneer-uil

dank je wel dat je dit zegt, geeft mij wel wat meer doorzettingsvermogen.

klink misschien raar maar ik voel me zo gek en raar dat ik bang ben dat ik echt helemaal door ga draaien en daardoor ga ik mij nog ellendiger voelen en pfffff heel lastig dit. dank je wel voor het reageren
Het is ook echt heel lastig! Bijna iedereen die met AD begint heeft last van bijwerkingen. Ik denk dat veel mensen daarom ook te vroeg stoppen en denken dat het voor hen niet werkt.
Zorg dat je tijd hebt voor jezelf. Als je werk of school hebt, zou je je misschien ziek moeten melden. Extra druk van buitenaf helpt je niet op dit moment. Maar met de tijd word je steeds weerbaarder en sterker, dus investeer nu in jezelf!
Alle reacties Link kopieren
wat super goed van jou!! dank je wel dat ik even met je kon praten, hoop dat het morgen minder heftig zal zijn. slaap lekker voor straks aardbei35
Alle reacties Link kopieren
Helaas duurt het circa zes weken voor ad werken... Je moet er echt even doorheen, succes! Ik weet hoe je je voelt!
Alle reacties Link kopieren
diemphy schreef:
01-09-2018 23:55
wat super goed van jou!! dank je wel dat ik even met je kon praten, hoop dat het morgen minder heftig zal zijn. slaap lekker voor straks aardbei35
Hoe is het vandaag met je? Ben je de nacht doorgekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven