Hebben meer mensen dit?

06-09-2018 00:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Het is al laat maar ik post dit toch maar.

De laatste tijd zit ik (weer) niet zo lekker in mijn vel. Ik ben heel veel moe en ik word eigenlijk van niks enthousiast. Het komt wel met vlagen, soms ben ik vrolijk en dan opeens slaat het om. Iets kleins als een gesprek voeren kan al heel veel moeite kosten. Maar als ik me dan goed voel dan sta ik ook te dansen, te zingen en te springen en zit ik vol met grapjes maar helaas gebeurt het niet heel vaak. Hoe krijg ik een beetje een balans tussen die ongelofelijke dips en negatieve gedachtes en die korte explosieve bom van positiviteit want het is heel erg irritant. En ik vraag me af om mensen zoiets soortgelijks meemaken.

Vorig jaar had ik hier ook last van maar toen werden de positieve momenten steeds korter en de negatieve momenten steeds langer. Dat wil ik niet nog een keer.

Anyone?

Groetjes :)
Weet wat je zegt maar zeg niet alles wat je weet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeerd met iemand te praten?
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Klinkt een beetje als een depressie, je hoort je gewoon goed te voelen niet af en toe eventjes, maar het grootste deel van de tijd, ik zou naar de huisarts gaan en het daar vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Zo ben ik ook ja,
Alle reacties Link kopieren
Symptomen van een depressie even langs de dokter gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik ook. Is een depressie. Ik praat nu een jaar met een psycholoog en het gaat wel wat beter...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Bipolair?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met een deskundige gaan praten. Beter voorkomen dan genezen en psychologen willen graag cliënten met een hoog percentage succes; liever dan cliënten die al een heleboel foute gedragingen hebben aangeleerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook wel, ik heb overigens geen depressie maar ben wel een vrouw met hormonen en onzekerheden.. ik kan met deze klachten gewoon alles doen dus ik label het zelf niet als depressie.

Misschien kun jij bij jezelf nagaan of het iets is wat je zodanig beïnvloed dat je er niet mee kan/wil leven dan moet je er mee aan de slag dmv behandeling en/of medicatie denk ik..
woelmuisje schreef:
06-09-2018 08:40
Ik herken het ook wel, ik heb overigens geen depressie maar ben wel een vrouw met hormonen en onzekerheden.. ik kan met deze klachten gewoon alles doen dus ik label het zelf niet als depressie.

Misschien kun jij bij jezelf nagaan of het iets is wat je zodanig beïnvloed dat je er niet mee kan/wil leven dan moet je er mee aan de slag dmv behandeling en/of medicatie denk ik..
Hij/zij maakt niet voor niets een topic aan.. :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, een stapje naar de huisarts is het beste wat je nu kunt doen. Je hebt niks te verliezen maar zoveel te winnen!
Het zou kunnen samenhangen met je hormonen. In dat geval zou je een tijdje je klachten bij moeten houden en ook bijhouden wanneer je ongesteld bent en evt eisprong en dergelijke.

had je het vorig jaar ook rond deze tijd van het jaar dat het verergerde? Want dan zou het ook nog kunnen komen doordat de dagen korter worden en het nog geen wintertijd is, dus als je vroeg opstaat is het nog schemerig. Sommigemensen zijn daar heel gevoelig voor
Alle reacties Link kopieren
Meesterkees schreef:
06-09-2018 08:50
Hij/zij maakt niet voor niets een topic aan.. :frusty:
Dat behrijp ik maar er zit een verschil tussen een topic aanmaken om te informeren of meer mensen dit hebben en naar een huisarts gaan omdat je het echt niet meer ziet zitten.
Daarom denk ik dat to bij zichzelf moet nagaan of zij er zoveel last van heeft dat een bezoek aan ha/poh nodig is.
Dat kan to zelf denk ik het beste inschatten nav haar klachten en evt aanvullend met de reacties die ze hier over ervaringen van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Edit: een bezoek aan ha/poh om klachten daar te bespreken kan sowieso geen kwaad natuurlijk begrijp me niet verkeerd.
Niet iedereen die wel eens somber is en last omslaande buien heeft is depressief.
Vind die conclusie met de OP info echt een beetje kort door de bocht/bizar.

En ja ik weet wat depressies zijn. En zo klinkt TO's op niet per se.

Maar ik zou ook naar de huisarst gaan. Bloedprikken en kijken of je misschien een burnout heb of dat het hormonaal probleem is of door tekorten van bepaalde vitamines of te veel stress gehad of verdriet enz.

Maar hier allemaal roepen bij die OP dat ze depressief is. Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Wat Lucifer2018 zegt dus..
Vervelend dat TO zich zo voelt maar direct roepen dat het een depressie is lijkt mij ook nogal kort door de bocht.

TO hoe gaat het bij jou op het gebied van financien/ huisvesting/dagbesteding/gezondheid/ relaties?
Ervaar je daar bijv. problemen in?
Als dat zo is kan dat ook zorgen voor sombere gevoelens en is het misschien goed om te kijken of je in de situatie verandering kan brengen (evt met hulp mocht dat nodig zijn)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, ik weet zelf niet precies waar het vandaan komt en ik heb het vermoeden dat ik geen depressie heb maar misschien toch eens handig om langs de huisarts te gaan. Heel erg bedankt voor de reacties, vind het heel eng maar ga binnenkort een afspraak maken. LIefs! :)
Weet wat je zegt maar zeg niet alles wat je weet.
Alle reacties Link kopieren
Overgang? Geen idee hoe oud je bent.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik herken het wel. Bij mij is er behoorlijk wat gebeurd in m'n leven. Ik kan opzich vrij goed met de situaties omgaan, maar onbewust heb ik er heel erg veel last van en dan gebeurd het zelfde als bij jou. Ik verheug me bijvoorbeeld lekker op een dag vrij, en dan als ik vrij ben dan kan ik me niet eens blij voelen.

Is er iets in jou leven gebeurd? Misschien kan je er met een praktijkondersteuner over praten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven