Weer een aanval gehad

10-09-2018 07:41 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 weken geleden hyperventilatie aanval gehad zeiden ze in het ziekenhuis. Opgehaald met de ambulance.

Gisteren fietste ik in de stad, naar iemand toe om pokemon te ruilen. Ik heb een gotcha dus onderweg speel ik dus automatisch pokemon. Kon ineens geen licht geluid mensen autos verdragen werd er misselijk en duizelig van. Ik ben gaan zitten en weer ging het niet goed. Lichaam tintelde en het gevoel van wegvallen...

Ik wilde naar huis, liever wegvallen thuis dan hier zitten op straat om half 10 s avonds. Toen merkte ik dat ademhalen ook niet goed meer ging. Er kwam een lieve jongen aan die mijn fiets in de fietsenstalling heeft gezet en mij thuis heeft gebracht.

En nu ben ik wakker en kan alleen maar janken. Weet niet wat ik moet doen. Ik heb de hele dag door pijn en angst klachten. Ik werk als postbode op de scooter zou gepromoveerd worden maar hier wil ik van af zien, ik kan en wil het allemaal niet meer. Teveel druk en stress wat er bij komt kijken. Ik ben zo bang dat zon aanval tijdens het werk ook gebeurd. Ik ben doodsbang. Het blijft maar nier beter gaan met me en gaat al jaren af en aan.

Ik was in april psychisch overbelast werd er in ziekenhuis geconstateerd. En soms denk ik moet ik geen rust pakken zorgen dat ik weer beter word?? Maar hoe dan wat ga ik dan doen? Maar nu is het mij weer zo te veel en ben ik er klaar mee.

Ik heb al ademhalingsfysio maar als een aanval komt is het al te laat en werkt het niet meer 😭 ben het zo beu allemaal alles kost mij zoveel energy

Ik moest dit even van mij afschrijven want kan bij niemand terecht.

Ik wil weten waar de aanval vandaan komt. Bel zo huisarts weer op maar die stuurde me longarts alweeeer. Terwijl ik al aangaf is psychisch geef me hulp ga er aan onderdoor
anoniem_374998 wijzigde dit bericht op 10-09-2018 12:14
2.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afspraak met de praktijk ondersteuner laten maken?
Alle reacties Link kopieren
Fietsend Pokémon go spelen in de stad. Goed idee
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ach meid toch, wat naar!
Alle reacties Link kopieren
Laat die emoties eruit komen :'(
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
10-09-2018 07:46
Fietsend Pokémon go spelen in de stad. Goed idee
Jup ik ging alleen naar iemand toe om te ruilen en daarna wilde ik pokeballen in het fiets! Park gaan halen. Maar helaas
Alle reacties Link kopieren
woelmuisje schreef:
10-09-2018 07:45
Afspraak met de praktijk ondersteuner laten maken?
Heb ik al.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Verbinder schreef:
10-09-2018 07:49
Laat die emoties eruit komen :'(
Het is zeker naar en ik wil gewoon rust aan mn hoofd ik word wakker met pijn. Had eigenlijk al paar dagen even geen angst meer dus ik was blij. Tot het gisterenavond weer verkeerd ging. Heb het gehad zaag nog liever mn benen er af dan die flauwval gevoelens hebben de hele tijd beklemmend gevoel en belemmerd te worden
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat die jongen er gisteren voor je was
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend.

Behalve ademtherapie bij de fysiotherapeut, heb je ook andere begeleiding en ondersteuning?

Vaak is het ook belangrijk dat je ademhalingsoefeningen dagelijks doet, en dat je leert erkennen wanneer je ademhalingsfrequentie langzaam weer omhoog gaat.

Vandaag direct een afspraak maken bij je huisarts om te kijken welke ondersteuning je verder nodig hebt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Kan je iets slikken nu (medicijnen) om je wat rustiger te maken?
Alle reacties Link kopieren
Hamerhaai ik doe de oefeningen 3 keer per dag. Dat gaat ook allemaal goed. Alleen ik merk als ik zon aanval krijg het niet op dat ik dan verkeerd adem haal of zo.

Ik heb ook afspraken bij de praktijkondersteuner

Verbinder nee oxazepam zijn ze direct mee gestopt omdat ik dat hiervoor niet mocht slikken. 😔. Ik heb het wel gehad voor ocd dwang klachten depressie en sociale angsten die ik in verleden heb gehad. Maar omdat ik die weken na ziekenhuis oxazepam ook al slikte om mezelf rustig te houden en niet in te storten krijg ik geen herhaal recept meer
Alle reacties Link kopieren
Hyperventilatie is geen ziekte, maar een symptoom. Er zit iets anders onder,
Bijvoorbeeld: Stress, overbelasting, oververmoeidheid, paniek. Maar ook verkeerd ademen of iets als astma.

Ga eens met je huisarts praten wat bij jou deze benauwdheid veroorzaakt
Alle reacties Link kopieren
Bewegen op een voertuig terwijl je op een beeldscherm kijkt daar worden heel veel mensen naar, misselijk en duizelig van. Dat is normaal. Waarom doe je dat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee om naar een psycholoog te gaan?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-09-2018 08:23
Bewegen op een voertuig terwijl je op een beeldscherm kijkt daar worden heel veel mensen naar, misselijk en duizelig van. Dat is normaal. Waarom doe je dat?
Dit deed ik niet. Ik was onderweg naar iemand om een pokemon te gaan ruilen en toen gebeurde het
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-09-2018 08:18
Hyperventilatie is geen ziekte, maar een symptoom. Er zit iets anders onder,
Bijvoorbeeld: Stress, overbelasting, oververmoeidheid, paniek. Maar ook verkeerd ademen of iets als astma.

Ga eens met je huisarts praten wat bij jou deze benauwdheid veroorzaakt
Ja heb ik al mee gepraat maar die denken dus dat het lichamelijk is. Ik denk psychisch. Ik ben in juni weg gestuurd bij de psycholoog omdat er niks aan de hand is en ik verleden verwerkt heb.

Zou weer een andere kunnen gaan zoeken dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Er is duidelijk nog meer aan de hand.
Zou je een andere therapie vorm nog overwegen?
Bijvoorbeeld Haptonomie?
Of hypnotherapie?
Met haptonomie leer je meer via gevoel wat er gaande in met diepere issues in jezelf.
Met hypnotherapie leer je via je onderbewustzijn wat eventuele dieper liggende oorzaken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cat-lady schreef:
10-09-2018 08:49
Ja heb ik al mee gepraat maar die denken dus dat het lichamelijk is. Ik denk psychisch. Ik ben in juni weg gestuurd bij de psycholoog omdat er niks aan de hand is en ik verleden verwerkt heb.

Zou weer een andere kunnen gaan zoeken dat wel.
of
je zou kunnen geloven wat de huisarts zegt, en gaan zoeken naar lichamelijke oorzaken
Of je vraagt een doorverwijzing naar de psychiater. Je hebt al een rits aan diagnoses en klachten zo te lezen.

Kan die niet nog eens naar je kijken en dan juiste therapieen en medicatie eventueel voorschrijven. ik zou dit niet laten bij een huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Cat-lady schreef:
10-09-2018 08:03
Hamerhaai ik doe de oefeningen 3 keer per dag. Dat gaat ook allemaal goed. Alleen ik merk als ik zon aanval krijg het niet op dat ik dan verkeerd adem haal of zo.

Ik heb ook afspraken bij de praktijkondersteuner

Verbinder nee oxazepam zijn ze direct mee gestopt omdat ik dat hiervoor niet mocht slikken. 😔. Ik heb het wel gehad voor ocd dwang klachten depressie en sociale angsten die ik in verleden heb gehad. Maar omdat ik die weken na ziekenhuis oxazepam ook al slikte om mezelf rustig te houden en niet in te storten krijg ik geen herhaal recept meer

Eigenlijk moet je de hele dag door proberen je ademhaling laag te houden. Dit kan je door gezellig "hard" mee te zingen met de radio, ga snorkelen, langer uit dan in te ademen (bijvoorbeeld 2 stappen in en 4 stappen uitademenen), of leer een blaasinstrument spelen. Een andere manier om je ademhaling laag te houden is om laag en langzamer te gaan praten.

Je moet dus niet wachten op een aanval om je ademhaling onder controle te houden, maar eigenlijk regelmatig checken, zeker bij inspanning, dat je ademhaling niet te hoog is.

In het boek Verademing van Bram Bakker en Koen de Jong wordt dit goed uitgelegd. Het boek is als PDF nog wel gratis te vinden op het internet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel het belangrijkste in je leven het zwaarst laten wegen en angstsymptomen kunnen nooit het belangrijkste zijn. Je zullen je iets willen vertellen maar dat is niet dat je je brood niet meer mag verdienen. In ieder geval is angst een slechte raadgever. Als jij postbezorgen het allerbelangrijkste vindt dan moet je zoiets belangrijks niet laten omdat je stresskannetje vol is. Dat kannetje zal niet volgeraakt zijn door dat postbezorgen maar door onzorgvuldig met jezelf om te gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Praktisch nadenken kan overigens angst tegengaan. Als je dat deel van je hersenen aan het werk zet dan is er minder ruimte voor emoties en associaties.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
hoe oude ben je TO?
angstaanvallen kunnen ook hormonaal zijn, veel gehoorde (vroege) overgangsklacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven