Spiritualiteit

11-09-2018 17:10 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon benieuwd; zijn jullie (enigzins) spiritueel aangelegd/belegd? En dat bedoel ik in de breedste zin van het woord.

Bijvoorbeeld; hebben jullie een sterk ontwikkelde intuitie? Hoogsensitief? Of zou je jezelf zelfs paranormaal begaafd noemen? (zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden).

Hoe intergreren jullie dit in je dagelijks leven en omgeving?

Erg benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon een zeikerd, mag dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen zijn ding :)
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mensen haarfijn aan. Ik hoor soms gebeurtenissen (aankondiging van mensen die ziek zijn of zelfs overleden) waarover ik heb gedroomd, maar ik ben zo humanistisch als het maar zijn kan.
ik heb ooit spiritueel belegd. toen kwam de crisis en was ik alles kwijt
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf altijd heel erg leuk, maar mijn geloof in spirituele dingen is wankel. Toch kom ik er altijd weer bij uit.

Heb ook wel eens bizarre dingen voorspeld of aangevoeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eerder rationeel. Eigenlijk in niets spiritueel.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mensen (soms helaas) haarfijn aan. Ben een empaat. Voel mij onrustig op momenten dat er dingen gaan gebeuren die ik vtv nog niet weet (maar de onrust zit er dan wel).
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat hoogsensitief onder spiritualiteit te scharen valt. Laatst vroeg een vriendin toevallig of ik weleens had bedacht dat ik misschien hoogsensitief kon zijn. Kan. In ieder geval gevoeliger voor prikkels dan de meeste mensen. Volgens mij is dat iets anders, maar ik weet het niet precies, ik heb ook niet zo de behoefte om mezelf te labelen.
Ik vind wel dat ik mensen goed aanvoel. Een minimale blik of gebaar en ik kan vaak wel interpreteren hoe ze zich voelen of ergens over denken. Maar dat zie ik ook niet als spiritueel, meer als inlevend vermogen.

Mmm. Dus eigenlijk heb ik niets met spiritualiteit. Saaie conclusie wel.

Edit: net uit nieuwsgierigheid wat online testjes gedaan. Knetter- hoogsensitief. Dat dus wel.
jufjoke wijzigde dit bericht op 11-09-2018 18:16
6.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen geesten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo eenvoudig gebleven, hoewel dat niet had gehoefd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik voel/zie aan gezichtsuitdrukkingen/lichaamstaal de stemmingen van veel mensen ook heel snel aan. Heeft meer met levenservaring en EQ te maken.

Maar heb verder niets met de lulkoek uit de OP.
Alle reacties Link kopieren
Ik had voor het miljoen van Randi kunnen gaan, maar dat is me eigenlijk te ordinair, dat aardse slijk. Ik hoef me niet te bewijzen. Ik weet wat ik waard ben voor de eeuwigheid. De hemelpoort zal feestelijk verlicht zijn als ik eraan kom, en zo hoort het ook. In alle bescheidenheid natuurlijk. Maar ik was absoluut een toppertje, dat recht heeft op alle egards als alle hindernissen zijn gelopen en ik uit mag rusten van het zware aardse werk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hooggevoelig en sterk empathisch
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
11-09-2018 17:56
Ik wist niet dat hoogsensitief onder spiritualiteit te scharen valt. Laatst vroeg een vriendin toevallig of ik weleens had bedacht dat ik misschien hoogsensitief kon zijn. Kan. In ieder geval gevoeliger voor prikkels dan de meeste mensen. Volgens mij is dat iets anders, maar ik weet het niet precies, ik heb ook niet zo de behoefte om mezelf te labelen.
Ik vind wel dat ik mensen goed aanvoel. Een minimale blik of gebaar en ik kan vaak wel interpreteren hoe ze zich voelen of ergens over denken. Maar dat zie ik ook niet als spiritueel, meer als inlevend vermogen.

Mmm. Dus eigenlijk heb ik niets met spiritualiteit. Saaie conclusie wel.

Edit: net uit nieuwsgierigheid wat online testjes gedaan. Knetter- hoogsensitief. Dat dus wel.
Hai jufJoke ,
Door me te verdiepen in het spirituele kan ik je vertellen dat jij als hoogsensitief al een gevorderd Gevoelig wezen bent . Bij de evolutie van de mens kun je ook groeien naar meer gevoeligheid . Dus niets mis mee , het hoeft niet als abnormaal bestempeld te worden. Wij als lichtwezen willen altijd groeien en dat kan op verschillende domeinen .
Als ons ego niet in de weg staat met een identiteit dat we “denken” te zijn , dan krijgt het leven (wijzelf) de ruimte om te groeien . Grt
Koekwaus.
Alle reacties Link kopieren
'Zie' soms weleens een aura en weet onbewust weleens wat. (Afscheid nemen van iemand en geen tot ziens uit mn mond kunnen krijgen, het was ook de laatste keer dat ik deze persoon levend zag)

Verder ben ik nogal nuchter en niet gelovig in wat dan ook.

Euhhh... t wordt nu al een vaag topic.
Been there, done that, got the T-shirt.
Blondie222 schreef:
11-09-2018 18:34
Hooggevoelig en sterk empathisch
En waarom maakt dat je spiritueel?
Lucifer2018 schreef:
11-09-2018 18:29
Ik voel/zie aan gezichtsuitdrukkingen/lichaamstaal de stemmingen van veel mensen ook heel snel aan. Heeft meer met levenservaring en EQ te maken.
Echt precies dit. Gewoon een kwestie van training en ervaring.
Alle reacties Link kopieren
:proud:
retrostar schreef:
11-09-2018 18:31
Ik had voor het miljoen van Randi kunnen gaan, maar dat is me eigenlijk te ordinair, dat aardse slijk. Ik hoef me niet te bewijzen. Ik weet wat ik waard ben voor de eeuwigheid. De hemelpoort zal feestelijk verlicht zijn als ik eraan kom, en zo hoort het ook. In alle bescheidenheid natuurlijk. Maar ik was absoluut een toppertje, dat recht heeft op alle egards als alle hindernissen zijn gelopen en ik uit mag rusten van het zware aardse werk.
;-D
Alle reacties Link kopieren
Blondie222 schreef:
11-09-2018 18:34
Hooggevoelig en sterk empathisch
:HA:
Ik vind het wel het hele ‘geesten’ gebeuren heel interessant, maar ik verdiep me er niet echt in. Heb over een maand een wel afspraak bij een heldervoelende. Ben heel erg benieuwd. :-D

Heb wel eens geesten opgeroepen vroeger en wat er gebeurde, kan ik echt niet logisch verklaren. Maar als ik dat dan aan iemand vertel, hoor ik een hele hoop onzin uit mijn eigen mond komen :bye:

Als kind sloeg ik altijd 3 treden over in de hoek van de trap, omdat ik me daar een beetje raar voelde. Later heeft een collega van mijn vader precies op die plek een donker figuur zien staan toen hij bij ons op bezoek was. Wel raar allemaal, maar niet genoeg om er echt in te geloven.

Verder vind ik chakra’s, kristallen en energiebanen en dit soort spritualiteit helemaal niet interessant.
Voor mij is het vanzelfsprekend dat er meer is tussen hemel en aarde. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Spirit36 schreef:
11-09-2018 18:40
Hai jufJoke ,
Door me te verdiepen in het spirituele kan ik je vertellen dat jij als hoogsensitief al een gevorderd Gevoelig wezen bent . Bij de evolutie van de mens kun je ook groeien naar meer gevoeligheid . Dus niets mis mee , het hoeft niet als abnormaal bestempeld te worden. Wij als lichtwezen willen altijd groeien en dat kan op verschillende domeinen .
Als ons ego niet in de weg staat met een identiteit dat we “denken” te zijn , dan krijgt het leven (wijzelf) de ruimte om te groeien . Grt
:cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-09-2018 17:34
ik heb ooit spiritueel belegd. toen kwam de crisis en was ik alles kwijt
Be-leggings deed jij toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven