Skinpicking

14-09-2018 03:58 8 berichten
Hallo,
Ik ben op zoek naar tips om te stoppen met skinpicking. Het is moeilijk om ermee te stoppen. Ik doe het al zeker 15 jaar en het begint zich te verplaatsen, eerst alleen gezicht en decolleté maar nu ook rug en bovenarmen. Het probleem zit 'm bij mij vooral in de overtuiging dat het GOED is om aan oneffenheden te krabben, omdat ze anders niet weggaan. In mijn hoofd is het echt onmogelijk om een bultje, hoe minuscuul klein het ook is, te laten zitten. Dus ga ik krabben en dan wordt het piepkleine, onzichtbare bultje (talgkliertje ofzo) ineens een wondje wat natuurlijk veel meer opvalt. Ik krijg die overtuiging dat het beter is om het bultje open te krabben maar niet uit mn systeem.
Heeft er iemand tips?

Dankjewel alvast, groetjes Hippiemeisje
Alle reacties Link kopieren
Dit is volgens mij geen vraag voor op een forum. Ga naar jouw huisarts en vraag een verwijzing naar iemand die er verstand van heeft... een psycholoog of zo
en dat zeg ik met alle goede bedoelingen
:hug:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik denk dat het het beste is om bij de huisarts een verwijzing naar de psycholoog te vragen. Skin picking is vaak een symptoom van dieperliggende problemen. Succes, ik doe het ook dus weet hoe moeilijk het is om het te stoppen!
Alle reacties Link kopieren
Therapie via ha.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oh, is dat echt een groot probleem :O
Ik krab ook altijd alles open. Voor mij is dat gewoon wie en wat ik ben, denk ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
ik doe dat ook.....
heb gewoon ook veel stress denk ik , heb asperger , ben ook nagelbijter .

Maar ik herkende dadelijk je redenering, alle oneffenheden zijn fout , mooi glad krabben dat het weg is (en weten dat je een wond maakt die erger/lelijker is )
vreemd he ?
Alle reacties Link kopieren
Zou het helpen om je huid goed in te smeren met crème of bodylotion ?
Wanneer een oud wondje (pukkeltje of zo) met korstje te 'strak' aanvoelt of jeukt ga ik ook snel krabben, vooral als ik gespannen ben, en mijn huid goed verzorgen helpt dan.
Ik snap wel dat dit wat anders is dan wat jij beschrijft, maar wie weet verlicht het de spanning ietsje ?
nounou
Bedankt voor alle reacties. Ja, skinpicking is een echte stoornis en idd ontzettend moeilijk te stoppen. Het belemmert me in mijn dagelijks leven.

Ik ga naar de huisarts. Bedankt 🙂😘

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven