De nasleep van een depressie. Voor de partners.

18-09-2018 23:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
En , ach, ex depressievelingen , lees en leer X-D


Nee, niet om mensen met een depressie te kakken te zetten.
En nee, ook niet om mijn huwelijk te kakken te zetten.

Maar, als vrouw van een man met PTSS, ernstige depressie, maar hij is er 'naar omstandigheden' bovenop, blijven er toch altijd dingen die pijnlijk zijn. Of juist grappig, of heel verdrietig.
Of er gewoon zijn.




Dit topic is om gewoon ff lekker te zeuren. Even lekker te spuien ( en ja, we zijn inlevend, we leven in en mee, maar we zijn ook gewoon wij )

Soms verder kijken, maar ook wel eens terugkijken.
Want zonder in een slachtofferrol te kruipen, ik heb na de enorme depressie en de altijd sluimerende PTSS van mijn man, best wel kleine traumatjes overgehouden aan de zwarte periode.

Mijn humor is cynisch, sarcastisch en hard,

Als je meeleest en daar niet zo goed tegen kan raad ik je aan even je ogen te sluiten.

Verder :

Wees welkom en laaf je.
Lotgenoten, arme vrouwen, inschikkers, alles slikkers, en weglopers.

Lekker klagen, lachen, terugkijken en verwerken.
Omdat het kan.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Dus.

Mijn man is vergeetachtig na zijn depressies.
En niet een beetje , maar enorm, hij lijkt wel eens dement.


Van de week bijvoorbeeld. Ik werkte en zoon moest naar sport ( eerste keer, super spannend ) krijg ik om 22.00 een appje.

'kut , sport vergeten' .

Niet dat ik het niet benoemd heb hoor, zeker wel 100x.
Maar hij vergeet het gewoon, en dat is echt een depressie nasleep. ( Dus, kritische mensen, laaaaaat maar, we weten dat het depressie gerelateerd is, en niet laksheid )

maar irritant is het wel.
Dus.
Interessant topic!
Hier een man die bij alles denkt dat ik hem beschuldig en dus niet tegen enige vorm vam feedback kan.
Vaak heb ik niet eens door dat iets wat ik zeg ook als (negatieve) feedback opgevat zou kunnen worden. Ik loop dus best wel op mijn tenen.
Alle reacties Link kopieren
Als je depressief bent, ben je volkomen egocentrisch. Je moet iemand niet zijn gang laten gaan maar eisen stellen of anders gaat hij maar op zichzelf wonen. Wat hij in feite doet is parasiteren op de activiteit van de ander. In hoeverre de manipulatie bedoeld is als manipulatie zal voor iedereen verschillend zijn, maar het heeft een effect op de ander.

Uiteraard zullen er depressievelingen zijn die dat willen verbergen voor de anderen en daar goed in slagen en onverwachts zelfmoord plegen maar daar gaat dit topic niet over geloof ik.

Sterkte iig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
tvp
retrostar schreef:
19-09-2018 08:18
Als je depressief bent, ben je volkomen egocentrisch. Je moet iemand niet zijn gang laten gaan maar eisen stellen of anders gaat hij maar op zichzelf wonen. Wat hij in feite doet is parasiteren op de activiteit van de ander. In hoeverre de manipulatie bedoeld is als manipulatie zal voor iedereen verschillend zijn, maar het heeft een effect op de ander.
Nou ik hoop dat jij nooit een partner krijgt met depressie....wat een steun zal jij zijn zeg :facepalm:
retrostar schreef:
19-09-2018 08:18
Als je depressief bent, ben je volkomen egocentrisch. Je moet iemand niet zijn gang laten gaan maar eisen stellen of anders gaat hij maar op zichzelf wonen. Wat hij in feite doet is parasiteren op de activiteit van de ander. In hoeverre de manipulatie bedoeld is als manipulatie zal voor iedereen verschillend zijn, maar het heeft een effect op de ander.

Uiteraard zullen er depressievelingen zijn die dat willen verbergen voor de anderen en daar goed in slagen en onverwachts zelfmoord plegen maar daar gaat dit topic niet over geloof ik.

Sterkte iig.
Ik denk dat de scheidingspapieren snel rond zijn als ik zo met mijn man zou omgaan. Een beetje steun en medeleven kan geen kwaad.
Ik ga nog altijd uit van het goede in een mens. En al helemaal in mijn man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven