Vreemde dromen topic

13-01-2019 15:48 34 berichten
Dromen, we doen het elke nacht gemiddeld 5 keer, de meeste zijn we weer vergeten als de oogjes opengaan maar soms blijft er eentje hangen.

Het lijkt me leuk om die meestal vreemde dromen met elkaar te delen, wellicht dat er een diepere betekenis achter schuilgaat.

Om te beginnen hier mijn droom van afgelopen nacht.

Titel van de droom; Koetjes en kalfjes, partner yoga met een bekend gezicht, op een mooie locatie.

Ik fiets op mijn mtb over een kleurrijke kruidig ruikende zonovergoten alpenweide.
Zie een oud schuurtje en fiets er naartoe.
Door een kier zie ik een kalfje en mama koe voor de staldeur staan, schuif de stal deur open.
Kalfje komt naar mij toe en snuffeld even aan mijn hand om vervolgens samen met mama koe de wijde alpenweide te beweiden.
Ik fiets weer verder en in de verte zie ik een groepje mensen geheel in het wit gekleed.
Als ik dichterbij kom wordt het tafereel steeds duidelijker.
Zes ultramarijn blauwe yogamatjes, met elke een koppeltje die een andere acrobatische yoga pose aannam.
Op het laatste ultramarijn blauwe yogamatje zat een koppeltje met een bekend gezicht, een oud collegaatje, ze keek me aan met een schaapachtige lach om vervolgens weer snel zich te focussen op haar partner en een andere pose aan te nemen.
En toen,...... toen werd ik wakker en dacht; “oké best apart”
anoniem_63a88641e32f1 wijzigde dit bericht op 02-02-2019 00:02
6.67% gewijzigd
Ik droom vaak over omvallende bomen en uitvallende tanden.
Zegt vast wat over mij als persoon :proud:
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
13-01-2019 15:52
Ik droom vaak over omvallende bomen en uitvallende tanden.
Zegt vast wat over mij als persoon :proud:
Ik droom regelmatig dat ik mijn voortanden eruit druk. En gek genoeg merk ik dan in mijn droom dat ik droom en voel de angst dat ik echt mijn tanden eruit druk. Does that make sense?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ik droom weleens dat er iemand achter me aanzit die me wilt vermoorden, of dat het juist andersom is: Ik heb een affaire met iemand en als hij het uitmaakt, wil ik hem vermoorden.
Ik heb eens gehoord dat een droom over je tanden verliezen iets zegt over de angst iets kwijt te raken.
Zelf eruitdrukken, hmmmm :-D

Ik droom heel vaak dat ik iets oprecht een goed idee vind en dan ineens in paniek ben omdat het een heel raar idee is.
Zo heb ik eens gedroomd dat ik mijn peuter met een portemonnee om de nek en een buskaart in de hand naar een winkelcentrum heb laten gaan met de bus inclusief overstappen zodat ik de was kon gaan vouwen.
En dat ik later ineens bedacht dat ik geen terugkomtijd had afgesproken en me dan eerst druk zat te maken of ik wel of geen fruit zou snijden.
En dat dan stukje bij beetje de paniek toeslaat.
En zelfs een buurvrouw die haar dreumes met peuter naar de speeltuin liet lopen (wat ik irl echt heel raar vind) me afkeurend aankeek terwijl ik in paniek aan het zoeken ben.
Gek genoeg lopen die dromen altijd wel goed af.
In een droom kwam peuter terug met allemaal speelgoed, en een paar mobiele telefoons, die bleken precies die middag gratis te zijn uitgedeeld aan kleine kinderen.

Verder altijd deze: ik zoek een toilet, vind een en die blijkt aan een kant van glas te zijn, en ik kan niet ophouden met poepen.
Ik droom geregeld dat ik nog een examen moet doen, wat resulteert in paniek.
En dat ik ergens nog een kamer huur, maar waar ik niet in woon, en die ik dan steeds vergeet leeg te ruimen/de huur op te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik droomde laatst dat ik in m'n droom sliep en droomde. o_o ik dacht toen ik "wakker werd" dat het allemaal echt was.

Ben er nog steeds een beetje door van slag.
Leighton schreef:
13-01-2019 16:35
Ik droomde laatst dat ik in m'n droom sliep en droomde. o_o ik dacht toen ik "wakker werd" dat het allemaal echt was.

Ben er nog steeds een beetje door van slag.
Weet je zeker dat dit, het hier en nu, niet een droom is?
anoniem_309521 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 16:39
2.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn dromen door de jaren heen:

- Enge mannen die van de zolder kwamen gerend of uit de spiegel kropen. Die gingen me dan kietelen onder mijn armen. Een onverdraagzaam gevoel. Wegrennen lukte niet, want mijn benen werden heel zwaar en ze waren altijd sterker dan ik.
- Kunnen vliegen. Dan moet ik eerst een paar keer springen en met mijn armen slaan. Als ik eenmaal in de lucht zit en ik wil sneller vliegen, doe ik de schoolslag.
Eén keer had ik de hondjes mee. Ik vloog, maar zij niet. Ze liepen gewoon en de lijnen werden 10 meter langer.
- Dat ik op het zwembad in mijn oude dorp ben met de oude speeltoestellen. Zoals lange glijbaan, hoge schommels, familieschommel.
- Heel mijn vroegere basisschoolklas deed zijn/haar communie voor de 2e keer (geen Vormsel). Ik niet, want niet gedoopt. En ik was zelf al volwassen, terwijl zij terug kind waren.
- Soms zijn mijn ouders nog bij elkaar en soms gescheiden.
- Dat examen altijd verpest worden. Of te weinig tijd. Of hetgene wat ik typ/schrijf wordt automatisch uitgewist.
- Bij naar de wc gaan gaat het vaak mis. Muren die openbarsten/uit elkaar getrokken worden. Zodat iedereen me ziet in mijn blote billen.
- Dat ik een herkansingsstage loop en ik gelijk al domme fouten maak.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
13-01-2019 16:38
Weet je zeker dat dit, het hier en nu, niet een droom is?
Dreamception :biggrin:
Ik heb 1 droom, die al sinds ik klein meisje was, opduikt wanneer het slecht met mij gaat. Vroeger droomde ik die droom regelmatig. Jaren later dook hij zo nu en dan op. En in de periode waarin ik ziek was droomde ik hem zeer regelmatig. Heel bizar en eng, steeds dezelfde droom. Achteraf wel verhelderend dat deze steeds terugkeert wanneer ik in “slecht weer” zit. Durf de inhoud niet in een bericht te schrijven. Voelt niet vertrouwd. Maar het kan dus......dat dromen veel vertellen over iemand en over de fase in een mensenleven. Ik geloof daar dus wel in ja.
Als ik het heel druk heb droom ik altijd dat ik een examen moet doen maar de locatie niet kan vinden, of er tijdens het examen achterkom dat ik nooit lessen heb gevolgd en boeken heb ingezien.
Laatst had ik een variant. Ik moest een kinderpartijtje geven, en toen alle gasten er waren bleek ik niets in huis te hebben en de koelkast stond vol met bedorven pastasaus.
Ik had vannacht gedroomd / gevoeld dat er iemand aan mijn kussen trok en me zei dat ik wakker moest worden. Heel creepy
RoseHip schreef:
13-01-2019 16:32
Ik droom geregeld dat ik nog een examen moet doen, wat resulteert in paniek.
En dat ik ergens nog een kamer huur, maar waar ik niet in woon, en die ik dan steeds vergeet leeg te ruimen/de huur op te zeggen.
Deze herken ik ook!
Heb je ook een papa koe dan? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gedroomd, dat ik sliep en toen ik wakker werd er allemaal verbouwers in mijn huis aan het verbouwen waren. Ik had er niet om gevraagd. Zij konden me niet vertellen van wie het moest maar ik was enorm boos. Hoezo hadden ze m'n hele woonkamer omgegooid. Er kwam water uit de buitenmuur. De voortuin was aangepast en zelfs de apparatuur was niet van mij. Het voelde heel heel eng. En toen ik uiteindelijk daadwerkelijk wakker werd was ik zo blij dat mijn huis nog van mij was.
Gatekeeper* schreef:
13-01-2019 17:04
Heb je ook een papa koe dan? :proud:
Metrokoe
Alle reacties Link kopieren
Ik droom ook vaak dat ik examen heb om mijn mbo diploma te halen. En dan denk ik waarom moet ik ieder jaar examen doen terwijl ik meer dan 20 jaar werk. Ik snap het gewoon niet. Of dat ik terug ben bij mijn oude werkgever (abn) en dat ik gewoon in kan loggen en werken en advies geef haha. Ik droom ook vaak dat ik een beugel heb, welke ik 20 jaar vergeten ben in mijn mond. Of dat ik een bruiloft heb en voor een kast sta om een jurk uit te kiezen, maar niet kan kiezen, omdat de jurk niet de juiste kleur of maat heeft.
Gatekeeper* schreef:
13-01-2019 17:04
Heb je ook een papa koe dan? :proud:
Was meer in de zin van een koe met haar kalfje hahaha, niet alle koeien hebben een kalfje en alleen als ze een kalfje hebben mogen ze zich mama noemen 😂
anoniem_63a88641e32f1 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 17:41
Reden: Typfout
1.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik droomde een tijd geleden dat ik zwanger was van een vierling! o_o :-)-) :-)-)
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
13-01-2019 15:52
Ik droom vaak over omvallende bomen en uitvallende tanden.
Zegt vast wat over mij als persoon :proud:
Ik droom ook vaak dat mijn tanden uitvallen. Altijd blij als ik dan wakker word en me realiseer dat ze er nog allemaal inzitten.(wel altijd even controleren) :proud:
MockTurtle schreef:
13-01-2019 15:54
Ik droom regelmatig dat ik mijn voortanden eruit druk. En gek genoeg merk ik dan in mijn droom dat ik droom en voel de angst dat ik echt mijn tanden eruit druk. Does that make sense?
Wow zo'n droom heb ik ook precies! Heel naar is dat
Alle reacties Link kopieren
Leighton schreef:
13-01-2019 16:35
Ik droomde laatst dat ik in m'n droom sliep en droomde. o_o ik dacht toen ik "wakker werd" dat het allemaal echt was.

Ben er nog steeds een beetje door van slag.
Dat heb ik ook heel vaak. Soms idd op een enge manier, soms ook dat ik gewoon droon dat ik wakker word en op wil staan, maar dan weer in slaap val en ga dromen.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
13-01-2019 16:32
Ik droom geregeld dat ik nog een examen moet doen, wat resulteert in paniek.
En dat ik ergens nog een kamer huur, maar waar ik niet in woon, en die ik dan steeds vergeet leeg te ruimen/de huur op te zeggen.
Ja ik ook! Droom ook vaak over examens doen/ overdoen. Echte nachtmerries zijn dat :@@:
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven