HSP friends where are you?

14-01-2019 15:35 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-01-2019 00:07
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Ik kwam er afgelopen zomer achter!
Inderdaad zoveel dingen die op zijn plek vallen, grote groepen die mij te veel energie kostten en dan voornamelijk de standaard gesprekken zonder diepgang.

Ook voel ik feilloos aan hoe iemand zich voelt, ook al ken ik die persoon niet.
Echt zo apart dat ik nu weet hoe dat kan!
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Ik heb liever sombere, saaie en verraderlijke vijanden om me heen.
HighOnLife schreef:
14-01-2019 15:53

Ook voel ik feilloos aan hoe iemand zich voelt, ook al ken ik die persoon niet.
Echt zo apart dat ik nu weet hoe dat kan!
Wildvreemde mensen gaan jou vertellen hoe ze zich echt voelen? Wat gek.
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
HighOnLife schreef:
14-01-2019 15:53
(...)
Ook voel ik feilloos aan hoe iemand zich voelt, ook al ken ik die persoon niet.
Echt zo apart dat ik nu weet hoe dat kan!
Dat denken meer mensen, dat ze weten hoe iemand zich voelt. Ze zitten er alleen meestal echt wel behoorlijk naast.
Hoe weet jij of je conclusie tov die persoon juist is?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het persé een label moet hebben of dat het meer te maken heeft met beter ontwikkelde zintuigen, of weet ik veel, dan de meeste mensen maar ik voel ook veel meer dan de gemiddelde persoon. Ben er zelf niet zo blij mee en ik hoef ook geen nieuwe maanskind en dat soort onzin genoemd te worden.

Ik vind het eerder een last dan een zegen.
Pusswithoutboots schreef:
14-01-2019 16:03
Ik weet niet of het persé een label moet hebben of dat het meer te maken heeft met beter ontwikkelde zintuigen, of weet ik veel, dan de meeste mensen maar ik voel ook veel meer dan de gemiddelde persoon. Ben er zelf niet zo blij mee en ik hoef ook geen nieuwe maanskind en dat soort onzin genoemd te worden.

Ik vind het eerder een last dan een zegen.
Hoe weet je dat je meer voelt dan een gemiddeld persoon? Is dat meetbaar?
Alle reacties Link kopieren
Némain, dat is een feit. Of misschien is het meer dat ik meer geef om de gevoelens van andere mensen en ben ik mij sneller daardoor bewust wanneer er iets speelt. Meeste mensen zijn toch wel erg op zichzelf gericht en vinden zichzelf zo interessant dat ze makkelijk over andere mensen heen walsen. Ik heb dat gelukkig niet.
Veel mensen die stellen uitzonderlijk gevoelig te zijn, kan ik maar zelden betrappen op empathie, maar wel heel vaak op bijzonder lange tenen. Die gevoeligheid geldt dus geen anderen, alleen zichzelf.
Maar goed, ik ben niet hooggevoelig, dus ik kan het ook helemaal mis hebben.
Pusswithoutboots schreef:
14-01-2019 16:06
Némain, dat is een feit. Of misschien is het meer dat ik meer geef om de gevoelens van andere mensen en ben ik mij sneller daardoor bewust wanneer er iets speelt. Meeste mensen zijn toch wel erg op zichzelf gericht en vinden zichzelf zo interessant dat ze makkelijk over andere mensen heen walsen. Ik heb dat gelukkig niet.
Mooi. Dan wil ik graag weten hoe de intensiteit van gevoelend meetbaar zijn. En ook hoe het geven om de gevoelens van een ander meetbaar is.

Hsp’ wrs zijn bijna altijd ontzettend egoïstische mensen die vooral met zichzelf bezig zijn en vinden dat de wereld vooral zich aan hen aan moeten passen, omdat zij denken meer te voelen dan een ander.
Alle reacties Link kopieren
Je bent zeker nieuw op het forum?

Wat geef jij zelf in een vriendschap?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Pusswithoutboots schreef:
14-01-2019 16:06
Némain, dat is een feit. Of misschien is het meer dat ik meer geef om de gevoelens van andere mensen en ben ik mij sneller daardoor bewust wanneer er iets speelt. Meeste mensen zijn toch wel erg op zichzelf gericht en vinden zichzelf zo interessant dat ze makkelijk over andere mensen heen walsen. Ik heb dat gelukkig niet.
Aha. jij denkt dat je een beter persoon bent dan de meeste mensen om je heen!
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 16:13
Mooi. Dan wil ik graag weten hoe de intensiteit van gevoelend meetbaar zijn. En ook hoe het geven om de gevoelens van een ander meetbaar is.

Hsp’ wrs zijn bijna altijd ontzettend egoïstische mensen die vooral met zichzelf bezig zijn en vinden dat de wereld vooral zich aan hen aan moeten passen, omdat zij denken meer te voelen dan een ander.
Meer egocentrisch dan egoistisch.
karin6789 schreef:
14-01-2019 16:18
Meer egocentrisch dan egoistisch.
Laten we gewoon beiden doen.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 16:22
Laten we gewoon beiden doen.
Vooruit dan, omdat jij het bent. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
14-01-2019 16:12
Veel mensen die stellen uitzonderlijk gevoelig te zijn, kan ik maar zelden betrappen op empathie, maar wel heel vaak op bijzonder lange tenen. Die gevoeligheid geldt dus geen anderen, alleen zichzelf.
Maar goed, ik ben niet hooggevoelig, dus ik kan het ook helemaal mis hebben.
Dit.
En wat Nemain zegt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
karin6789 schreef:
14-01-2019 16:24
Vooruit dan, omdat jij het bent. :proud:
:-D
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 15:56
Ik heb liever sombere, saaie en verraderlijke vijanden om me heen.
Mij maakt het allemaal niet uit, ik merk toch niet hoe anderen zich voelen.
Lsp-er.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Wat Némain zegt. Met nog als aanvulling dat ik 3 voorbeelden ken van ouders die hun kind HSP toedichtten, waar achteraf bleek dat het kind in kwestie 'gewoon' ASS bleek te hebben.
Alle reacties Link kopieren
"Wat ik al concluderen voor mezelf is, dat ik bewust maar ook zeker onbewust me graag omgeef met vrolijke, bijzondere en vooral loyale mensen die ik kan vertrouwen en waar ik me gelijk bij voel."

Behalve dat dit geen correcte zin is, is dit toch wel voor iedereen zo? (Nemain daar gelaten ;) ) Wie heeft er nou graag verraderlijke zuigers om zich heen? :roll:
Betty_Slocombe schreef:
14-01-2019 16:12
Veel mensen die stellen uitzonderlijk gevoelig te zijn, kan ik maar zelden betrappen op empathie, maar wel heel vaak op bijzonder lange tenen. Die gevoeligheid geldt dus geen anderen, alleen zichzelf.
Maar goed, ik ben niet hooggevoelig, dus ik kan het ook helemaal mis hebben.
Heel herkenbaar inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij totaal niet vinden in de bevindingen van de sceptici bij dit forum. Dus wie de schoen past trekke hem aan...mits deze past in verband met de lange tenen.

Mijn ervaring is juist dat de ongevoelige 'horken 'vinden dat ik mij maar moet aanpassen.aan hun belevingswereld. Gelukkig blijf ik gewoon mijzelf met mijn meer ontwikkelde zintuigen en is gebleken dat juist door wie ik ben de 'horken' maar al te graag nemen van mij zonder iets terug te kunnen/willen geven. Ach, als ze dat gelukkig maakt.
anoniem_369373 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 16:42
51.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pusswithoutboots schreef:
14-01-2019 16:39
Ik kan mij totaal niet vinden in de bevindingen van de sceptici bij dit forum. Dus wie de schoen past trekke hem aan...mits deze past in verband met de lange tenen.
Vandaar dat jij geen 'boots' hebt?

Als je jezelf als HSP omschrijft zul je je idd niet in de nuchtere Viva-reacties kunnen vinden.
Dat is geheel wederzijds.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afkorting hsp nooit gebruikt, waar zie jij dat staan?
anoniem_369373 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 16:47
1.59% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven