Sleur in februari

06-02-2019 12:42 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de lente en de zomer kan ik me prima vermaken; een dagje naar zee, een festivalletje bezoeken, wandelen, in de tuin werken, barbecuen met vrienden..
Maar nu in februari slaat de sleur toe.

Elke dag lijkt wel hetzelfde; gezin, werk, huishouden. En dan dat grijze, natte weer!

Ik heb wel genoeg te doen (ik houd van lezen en bakken, doe regelmatig een spelletje met mijn kinderen, kijk een film met man, thee met een vriendin, uitgebreid in bad etc. ) maar het vliegt me af en toe ook wel aan. Ik wil iets leuks! Iets bruisends. Afwisseling of iets nieuws!

Of zoals Kondo het vraagt; does it spark joy? Nou op het moment dus niet echt.

Hoe zit dat bij jullie? Ook sleur in januari/ februari/ maart?
Vorige maand een paar dagen naar Spanje geweest en dat vond ik echt 'n goede manier om deze ontzettend lange grijze winterperiode te doorbreken. Even blauwe lucht en bloesembomen terwijl je op terras kunt zitten. Als je even weg kan zou ik dat doen.
Herkenbaar. Maar in de winter ga ik er ook gewoon op uit. Dagje winkelen, dagje skien (Winterberg of indoor hal), als je kinderen hebt dan een keer zwemmen. Naar de bios.
Met vrienden eten en spelletjes doen.
Nee, daar heb ik geen last van. Het mooie van Nederland vind ik de wisseling van de seizoenen. Nu gaat mijn voorkeur wel uit naar de lente en de zomer maar in de herfst en winter vermaak ik me ook goed. Ik vind het vooral fijn als het vroeg donker is. Dat het zo lang licht blijft vind ik dan weer het grote nadeel van de zomer.
Nope, ik vind de winter heerlijk. Sowieso gaan dingen gewoon door en leuke afspraken ook. Vind juist fijn om daarna in de kou een stuk te lopen of juist binnen met een deken bij te komen.

Maar ja ik haat de zomer, dus geniet ik extra van de 3 andere seizoenen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-02-2019 12:44
Vorige maand een paar dagen naar Spanje geweest en dat vond ik echt 'n goede manier om deze ontzettend lange grijze winterperiode te doorbreken. Even blauwe lucht en bloesembomen terwijl je op terras kunt zitten. Als je even weg kan zou ik dat doen.
Oh heerlijk lijkt me dat! Helaas zit dat er om verschillende redenen voorlopig niet in..
Plan een lang weekend weg. Alleen of met een goede vriendin, of samen met je man. Doe eens iets wat je nog nooit hebt gedaan.

Je kan toch zelf initiatief nemen om de sleur te doorbreken?
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
06-02-2019 12:46
Herkenbaar. Maar in de winter ga ik er ook gewoon op uit. Dagje winkelen, dagje skien (Winterberg of indoor hal), als je kinderen hebt dan een keer zwemmen. Naar de bios.
Met vrienden eten en spelletjes doen.
Zwemmen en bios vind ik ook wel fijn, doen we ook wel af en toe. Vooral in een tropisch zwembad, heb je soms net een vakantiegevoel.
Alle reacties Link kopieren
Februari is ook echt de 'langste' maand voor mij.
Ik plemp de maand maar volle leuke uitjes, dat helpt. Op maandag al uitkijken naar het weekend.

Ook koop ik vanaf februari pas af&toe voorjaarsbloemen, echt in januari nog niet. Zodat ik en februari iets leuks heb.
Zit tussen je oren.... verander je mindset
Ik heb geen depressies maar de donkere maanden ben ik wel snel beu. Mijn ergste tijd is dus december met die korte dagen. Ik bloei alweer een beetje op nu de dagen lengen. Bij slecht weer ga ik maar lekker t.v.kijken, lezen, iets lekkers bakken, kasten opruimen en me geestelijk voorbereiden op de lente (heb ik nog kleding genoeg? zijn mijn voeten al netjes op "bloot"voorbereid?).
Ik hou eigenlijk wel van alle seizoenen. Als de zomer lang en heet is, kan ik weer naar regen verlangen en "terug naar binnen". De zomer kan me soms ook overweldigen met alle drukte en geroezemoes.
Alle reacties Link kopieren
Z0MER schreef:
06-02-2019 12:53
Plan een lang weekend weg. Alleen of met een goede vriendin, of samen met je man. Doe eens iets wat je nog nooit hebt gedaan.

Je kan toch zelf initiatief nemen om de sleur te doorbreken?
Je hebt helemaal gelijk. Ik moet echt zelf in actie komen nu. Maar soms is dat op gang komen ook even lastig.
We hebben geen groot budget momenteel, dat helpt ook niet echt.
Ik ga er eens even over nadenken.


Zo eerst maar weer een paar uurtjes naar mijn werk 😉
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
06-02-2019 12:57
Je hebt helemaal gelijk. Ik moet echt zelf in actie komen nu. Maar soms is dat op gang komen ook even lastig.
We hebben geen groot budget momenteel, dat helpt ook niet echt.
Ik ga er eens even over nadenken.


Zo eerst maar weer een paar uurtjes naar mijn werk 😉
wat helpt, en gratis is:
elke dag naar buiten (weer of geen weer, half uur minstens), dan merk je het best, dat het langer licht wordt
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-02-2019 12:53
Februari is ook echt de 'langste' maand voor mij.
Ik plemp de maand maar volle leuke uitjes, dat helpt. Op maandag al uitkijken naar het weekend.

Ook koop ik vanaf februari pas af&toe voorjaarsbloemen, echt in januari nog niet. Zodat ik en februari iets leuks heb.
Ja uitjes en voorjaarsbloemen helpen bij mij ook wel. Nog tips voor leuke uitjes?
Uitjes in Nederland vind ik vreselijk deprimerend in deze tijd van 't jaar. Alles is grauw, grijs en kaal. Gewoon de tijd uitzitten en 't binnen gezellig maken met voorjaarsbloemen en nog gewoon op de bank hangen en netflixen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
06-02-2019 12:56
Zit tussen je oren.... verander je mindset
Hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
06-02-2019 12:59
Nog tips voor leuke uitjes?
Sauna, Musea, Etentjes & avonden de kroeg in
Dat helpt mij
Alle reacties Link kopieren
Wat jij beschrijft herken ik vooral in januari. In februari kun je zo ineens een eerste mooie dag treffen, met zon!
Die eerste dagen zijn vooral zo heerlijk.
Daarom vind ik februari (ondanks de grijze dagen momenteel) de mooiste maand.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon uitjes plannen zoals je in de zomer doet. Een dag naar zee in de winter kan ook leuk zijn. Je hebt alleen een extra laag kleding aan. (Ik heb een hekel aan dat georakel van Kondo trouwens, wilde ik even vermelden. ;-D )

Verder, een dagje naar een stad op zondag. In de ochtend vertrekken, een wandeling maken in de stad of in de buurt (routeyou, honderden wandelingen te vinden), daarna de stad verkennen. Gegarandeerd dat je moe bent 's avonds. :biggrin:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
06-02-2019 13:01
Wat jij beschrijft herken ik vooral in januari. In februari kun je zo ineens een eerste mooie dag treffen, met zon!
Die eerste dagen zijn vooral zo heerlijk.
Daarom vind ik februari (ondanks de grijze dagen momenteel) de mooiste maand.
In januari, weet ik dat het grauw is
Elke keer in februari betrap ik mezelf op: Nu wordt het snel voorjaar. Elk jaar weer (al bijna 50x) teleurstelling. PokkeMaand :-(
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-02-2019 13:03
In januari, weet ik dat het grauw is
Elke keer in februari betrap ik mezelf op: Nu wordt het snel voorjaar. Elk jaar weer (al bijna 50x) teleurstelling. PokkeMaand :-(
De sneeuw en kou is gedaan voor deze winter. Echt, ik geloof erin. Het moet. :jump:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
06-02-2019 13:05
De sneeuw en kou is gedaan voor deze winter. Echt, ik geloof erin. Het moet. :jump:
Ik kijk bijna dagelijks even de 14daagse weersvoorspelling :)
Aanstaand weekend drama, de week erop, lijkt het wat beter te worden

(ik Wil In De Tuin Werken!).
lilalinda schreef:
06-02-2019 13:06
Ik kijk bijna dagelijks even de 14daagse weersvoorspelling :)
Aanstaand weekend drama, de week erop, lijkt het wat beter te worden

(ik Wil In De Tuin Werken!).

Ja! Dat herken ik ook heel erg. Ik kan niet wachten om alle dooie troep uit de tuin te snoeien en de boel te zien opfleuren!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-02-2019 13:06
Ik kijk bijna dagelijks even de 14daagse weersvoorspelling :)
Aanstaand weekend drama, de week erop, lijkt het wat beter te worden

(ik Wil In De Tuin Werken!).
Ja, maar het wordt wel al 10 graden! Dat vind ik al heel fijn.

Nog even volhouden. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Wij hebben een overdekt winkelcentrum waar ik graag ga winkelen. Ben je niet afhankelijk van het weer. Naar de kroeg gaan doe ik ook graag elk seizoen en uit eten gaan. In plaats van BBQen doen we in de winter vaak gourmetten of fonduen. In ontvang ook veel visie en ga ook graag op visite. Dat is ook niet gebonden aan seizoenen. Bloemen om het huis op te vrolijken heb ik altijd. Ik kook graag uitgebreid en met een hittegolf heb ik daar weer minder zin in. Verder lekker knus thuis wat lezen, achter de computer, muziek maken of concerten kijken op Youtube. Ik verveel me nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven