Hoe moet ik hiermee omgaan

06-03-2019 14:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik had een beste vriendin, al 35 jaar. Wij deelden lief en leed met elkaar. Zij heeft mij ook gekoppeld aan haar achterneef waar ik
later mee getrouwd ben en een kind mee heb gekregen.
Omdat mijn ex alcohol verslaafd en een narcist is, zijn wij 8 jaar geleden uit elkaar gegaan.
Doordat hij veel schulden had is hij weggegaan uit Nederland en is in Engeland gaan wonen. Hij kwam dan
3 dagen per jaar naar Nederland, sliep bij mij en mijn dochter in huis, gaf me 100 euro en ging weer. Verder nooit een cent betaald.
Afgelopen januari kreeg ik een APJE van mijn vriendin, dat ze sinds de zomer al samen is met me ex.
En binnen een week gingen ze samenwonen. Bij mij om de hoek!
Toen hij er net was, ging hij niet naar zijn dochter. Nee we kwamen hem tegen op een ochtend(toen wisten we pas dat hij er al was)
en hij negeerde mijn dochter. Nadat ik hem hierop heb aangesproken heb ik hem toch weer in contact met mijn dochter laten komen.
Want ja is toch je vader. Nu is hij een paar keer gekomen op zondag, 2 uurtjes.
Toen ik vorige vroeg om geld vroeg hij waarom. Dus ik zeg voor onderhoud voor je kind. Vind hij onzin. Maar hij kan wel geld betalen aan het huis van mijn vriendin die daar met haar kinderen woont. Hij doet totaal respectloos tegen mij en schreeuwt tegen mij.
Afgelopen zondag heeft hij ook naar mijn dochter geschreeuwd door de telefoon. Eigenlijk wil ik geen contact meer, want ik raak er steeds van overstuur. En dat is ook niet goed voor mijn dochter. Toch wil zij haar vader nog wel zien. Maar wat is wijsheid.
Alle reacties Link kopieren
Geen geld meer vragen en hem de tyfus laten krijgen.

Dochter tot op zekere hoogte haar 'vader' laten leren kennen; zij kan jou dan later nooit verwijten dat je haar hebt tegengehouden. Ook kan ze zelf op deze manier ondervinden dat haar 'vader' misschien toch niet zo leuk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je kind niet gebruiken als pion omdat jij jaloers bent.

Hij is wie hij is en daar zal je vriendin zelf genoeg achter komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin is met haar achterneef?

Je kunt gewoon de juridische route bewandelen als hij niet wil meewerken. Wel raar dat je hier pas na 8 jaar mee komt.
Alle reacties Link kopieren
de enige manier dat mijn dochter haar vader leert kennen is als hij bij ons thuis komt. Ik wil namelijk niet dat mijn dochter naar hem en zijn nieuwe vrouw gaat. Ik vertrouw ze niet. Ze maken mij zwart. Maar ik trek die spanning niet. Zowiezo wil ik niet dat hij mijn dochter meeneemt want hij drinkt dus altijd en dat vertrouw ik niet in de auto enzo. Wij zijn al 8 jaar uit elkaar maar hij woont nu sinds 2 maanden weer in nederland. Dus hoezo raar dat ik hier nu pas mee kom. Toen hij in Engeland woonde waren er geen problemen. En ja mijn vriendin is met haar achterneef ja.
Alle reacties Link kopieren
ik ben niet jaloers, ik ben mijn beste vriendin kwijt en mijn kind haar tante waar ze een goede band mee had
Alle reacties Link kopieren
Vriendin heeft een relatie met haar achterneef? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
judelicious schreef:
06-03-2019 14:29
ik ben niet jaloers, ik ben mijn beste vriendin kwijt en mijn kind haar tante waar ze een goede band mee had
Als je niet jaloers bent, waarom ben je dan opeens een vriendin kwijt een je dochter een tante?
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft nu met haar achterneef?

Ik zou geen geld vragen, je redt het nu ook, zodat je niet afhankelijk van hem bent. Als je dochter hem paar een paar dagen per jaar zag is dat geen vader-dochter band en zou ik er geen moeite meer voor doen.
Het is wijsheid dat jullie je beiden als volwassenen gaan gedragen en ik het belang van het kind gaan denken.
Alle reacties Link kopieren
judelicious schreef:
06-03-2019 14:28
de enige manier dat mijn dochter haar vader leert kennen is als hij bij ons thuis komt. Ik wil namelijk niet dat mijn dochter naar hem en zijn nieuwe vrouw gaat. Ik vertrouw ze niet. Ze maken mij zwart. Maar ik trek die spanning niet. Zowiezo wil ik niet dat hij mijn dochter meeneemt want hij drinkt dus altijd en dat vertrouw ik niet in de auto enzo. Wij zijn al 8 jaar uit elkaar maar hij woont nu sinds 2 maanden weer in nederland. Dus hoezo raar dat ik hier nu pas mee kom. Toen hij in Engeland woonde waren er geen problemen. En ja mijn vriendin is met haar achterneef ja.
Contact en geld had je acht jaar geleden al kunnen regelen.

Waarom vertrouw je je vriendin niet? Denk je dat ze je dochter opeens zal mishandelen? Hoe weet je dat ze je zwart maken? Het is onzin dat hij haar alleen mag zien als ze bij jou thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
omdat ze 6 maanden tegen me heeft lopen liegen en ik niet met dat soort mensen bevriend wil zijn
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet of ze me zwart maakt maar ik vertrouw ze niet. Mijn ex heeft tegen mijn dochter gezegd dat ik een vreselijk moeder ben. Dus daar begint het al
judelicious schreef:
06-03-2019 14:40
ik weet niet of ze me zwart maakt maar ik vertrouw ze niet. Mijn ex heeft tegen mijn dochter gezegd dat ik een vreselijk moeder ben. Dus daar begint het al
Verhuis naar Engeland.
Alle reacties Link kopieren
Maar je kent je vriendin al 35 jaar. Waarom vertrouw je haar dan niet? Wellicht vond zij het ontzettend lastig en moeilijk om aan te kaarten dat zij gevoelens heeft ontwikkeld voor jouw ex (ik reageer maar even niet op het feit dat het haar achterneef is). Is het netjes van haar? Nee. En in mijn ogen een ongeschreven regel in vriendschapsland; van exen blijf je af, zeker als er kinderen mee gemoeid zijn. Maar ik neem aan dat je weet dat ze van binnen een goed mens is en je dochter dus echt wel veilig is bij haar, ondanks het alcoholgebruik van jouw ex.

Als jij geld van je ex wilt zou ik dat via de officiële instanties regelen. Als je daar geen tijd/zin in hebt dan zou ik het laten. En vooral: hoofd omhoog en de eer aan jezelf. Wees een lieve en goede moeder voor je dochter. Spreek je ex 1 op 1 aan als je hoort dat die dat soort opmerkingen maakt en geef aan dat je dit onacceptabel vindt en hier niet van gediend bent en of hij hier mee kan stoppen.

Beperk zelf het contact tussen jou en je ex tot een minimum en zorg ervoor dat je alleen kind gerelateerde zaken bespreekt.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft al die jaren met me mee zitten lullen over dat hij een lul is en een slechte vader. Zij is ook altijd voor GEEN contact geweest. Zij heeft altijd gezegd dat mijn dochter beter af is zonder hem. En ineens denkt ze daar dus niet meer zo over. Daarom vertrouw ik haar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven