Angst

27-03-2019 23:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik ben 22 jaar en heb sinds 3 jaar last van angsten. Mijn grote angsten zijn om niet in de buurt van een wc te zijn en te moeten kokhalsen in het openbaar.

Ik loop sindsdien bij een psycholoog. Hier heb ik veel van geleerd. Ik studeer mbo4 en zit in mijn laatste half jaar. Ik moet elkedag met de bus naar school en reis hierdoor 2.5 uur op een dag. In de ochtend is de bus altijd mega vol, hierdoor word ik angstig en krijg ik vaak paniekaanvallen. De laatstetijd sla ik vaak de eerste paar uur over van school om een bus later te pakken. Hierdoor is mijn aanwezigheid op school 78%. Nu heb ik zelf een auto en ga hiermee 2-3 keer per week naar school. Helaas kost dit ongeveer 30 euro per week. Aangezien ik student ben heb ik helaas niet veel geld.

Het probleem waar ik dus mee zit is dat ik in de ochtend niet met de bus durf ivm drukte, en de auto elkedag geen optie is helaas... moet ik dit met mijn mentor bespreken en kijken voor een oplossing?
Een bus eerder is geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Bijbaantje , kun je dat wel ?
Je zit in je laatste jaar ga je dan werk zoeken ,of wil nog doorleren ? Dat kan dan ook dezelfde problemen geven natuurlijk. ook bij stage en dan moet je wel op tijd komen .Is er geen medicatie voor die aanvallen ,ik heb ze zelf niet dus geen idee ik probeer mee te denken ;-) geen aanval of zo .
Je moet gewoon die bus pakken, je gaat niet dood van een paniekaanval
Alle reacties Link kopieren
Anders op kamers?
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Neem een kotszakje mee en oordopjes om muziek te luisteren of een poscast ter afleiding zodat je niet te veel in je angst gaat hangen.

Sommige mensen hebben baat bij een elastiekje om de pols; elke keer dat je een negatieve gedachte hebt trek je een keer aan dat elastiekje.

Als de spanning erg hoog word kun je tot 20 tellen en intussen rustig adem halen, in door de neus, uit door de mond, sommige mensen hebben er baat bij om hun ogen te sluiten en een favoriete rustgevende kleur voor te stellen.

Sommige mensen vinden het prettig om een doekje of iets dergelijks met een fijne geur mee te nemen om hun zintuigen af te leiden.
Ook prettig als er toevallig iemand naast je zit die stinkt.

Verzin een trucje wat voor jou werkt om de reis gemakkelijker te maken.
Alle reacties Link kopieren
Kan je een bijbaantje nemen?
Desnoods s’avonds oppassen op kinderen. Zo verdien je net wat bij dat je je benzinegeld kunt betalen.
Als je s’avonds oppast bij mensen thuis heb je tijd om schoolwerk te doen en je hebt de wc vlakbij :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven