Geen echte vrienden meer

31-03-2019 05:36 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen tijd ben ik er achter gekomen dat mijn vriendinnen waarmee ik altijd omging helemaal niet goed voor mij zijn. En daardoor heb ik het contact ook volledig verbroken en sta ik nogsteeds achter mijn besluit. Alleen merk ik nu dat ik het moeilijk vind om nieuwe vrienden te maken. Omdat ik zo vaak gekwest ben door mijn inner circle vrienden ben ik gewoon nu een beetje bang om nieuwe vriendschappen aan te gaan. En daardoor sluit ik mij onbewust ook een beetje af. Alleen ik merk dat ik mij best alleen voel en dat dat voor mijn leeftijd (20) juist heel belangrijk is om leuke vriendinnen te hebben. En doordat ik mijn vrienschappen heb verbroken is mijn leven van heel veel doen naar bijna niks te doen gegaan. Ik heb natuurlijk wel andere leuke vriendinnen maar die zijn erg druk met school en hebben echt allemaal weinig tijd. En ik zelf ben net gestopt met school en heb daardoor ook minder sociale contacten. Heeft iemand tips hoe je makkelijk nieuwe mensen leert kennen en hoe ik een beetje over mijn angst heen kom om nieuwe vriendinnen te maken?
Alle reacties Link kopieren
Weer naar school gaan, eb mensen van jouw leeftijd ontmoeten?
Of werk je nu, en heb je daar geen leuke collega’s?

Vriendschappen moeten groeien hè, je kunt geen BFF downloaden ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Terug naar school. Bijbaantje zoeken en een teamsport beginnen.
Wat vervelend voor je dat je deze beslissingen hebt moeten nemen.
Ik begrijp je angst om nieuwe vriendschappen te maken erg goed.
Toch is het goed om nieuwe activiteiten te gaan ondernemen en daarin nieuwe mensen te leren kennen.
Heel veel succes in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend, maar goed dat je breekt als je er geen goed gevoel bij hebt. Je bent nog hartstikke jong, juist de leeftijd dat het makkelijk is om nieuwe vrienden te maken. Ga naar school, bijbaantje, sport.
Toch naar school.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: aansluiten bij een hobbyclub/sportclub, workshops volgen etc. Maar laat dat nou net hetgene zijn dat ik zelf niet doe omwille van een drempel, hoewel ik ook op zoek ben naar nieuwe (of oude herstellende) vriendschappen omwille van het eenzame gevoel. :l
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties ik begin in september met een nieuwe opleiding dus naar school gaan is nu geen optie.
Maar ben wel opzoek naar een leuk bijbaantje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven