Niet normaal zijn, herkenbaar?

02-04-2019 17:40 50 berichten
Hallo allemaal


Ik weet niet goed hoe ik dit moet verwoorden maar ga mijn best doen. Hoop dat het duidelijk is.

Sinds ik me kan herinneren heb ik moeite met verplichtingen. Ik kan me als kind al herinneren dat ik in de schoolvakanties een opluchting voelde


Ik kan heel slecht tegen verplichtingen in wat voor vorm dan ook. Ik heb moeite met tijd overzien en ben altijd laat.

Ik kan geen ritme houden, met slapen, eten of wat dan ook.

Ik ben vanaf 11 00 aan het zeggen dat ik noet douchen en boodschappen moet doen maar stel het uit. En het zit veel dieper dan lui zijn echt.

Als ik bijv een afspraak heb morgenvroeg dan lig ik de hele nacht wakker van de stress of het me lukt op tijd te zijn ect.

Zelfs leuke dingen een dagje weg, verjaardag wat ik met iemand heb afgesproken bezorgen me stress omdat het vast staat.

Werken ect is me nooit gelukt, iets afmaken, ben zoveel opleidingen cursussen, vrijwillergswerk normaal werk begonnen maar langer dan 1 week lukt me niet


Ik leef van mijn ouders geld dus heb geen uitkering voor ik daar opmerkingen over krijg. Heb het geluk dat mijn vader veel geld heeft achtergelaten want als ik dat niet had zou ik in de problemen komen. Bijstand krijg je niet zomaar daar moet je veel voor doen tegenwoordig en ik weet dat ik dat niet zou kunnen.

Ik heb nog genoeg geld om ongeveer 4 jaar te leven, dan alleen de basis geef mezelf 160 per maand om alles van te doen.

Maar over 4 jaar?

Herkent iemand dit? [...]

Ik haat mijn leven en mezelf en vraag me constant af waarom ik de simpele dingen in het leven niet aankan.

Nog een voorbeeld ik stel het al maanden uit om n afspraak met de tandarts te maken terwijl het een paar minuten duurt. Maar daarnaast de stress als de afspraak vast staat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2019 20:46
Reden: vragen medische diagnose
2.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan vraag je over 4 jaar bijstand aan.

Je hebt nooit een diagnostisch traject gehad? Zeg maar een psychiatrisch onderzoek?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit topic komt me heel bekend voor.

Wat zegt jouw huisarts als je dit met haar bespreekt?
Alle reacties Link kopieren
Zet voor morgen een afspraak in je agenda dat je de huisarts moet bellen. En dan ook gelijk bellen als je agenda piept. Je hebt hulp nodig om dit te leren. Je huisarts kan je vast verder helpen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2019 20:48
Reden: medische diagnose
97.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
02-04-2019 17:44
Zet voor morgen een afspraak in je agenda dat je de huisarts moet bellen. En dan ook gelijk bellen als je agenda piept. Je hebt hulp nodig om dit te leren. Je huisarts kan je vast verder helpen.
Dan slaapt ze weer de hele nacht niet.....zucht :facepalm:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maar eens hulp in gaan schakelen. Dit klinkt niet goed.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-04-2019 17:47
Dan slaapt ze weer de hele nacht niet.....zucht :facepalm:
Dan maar niet, kan ze daarna weer verder slapen. Er zijn zo te lezen toch geen verplichtingen verder.
Ik herken dit wel, maar dan vooral omtrent werk, de rest gaat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het lijkt op mijn problemen bijna vergelijkbaar ik moet ook nogsteeds de huisarts bellen. :cry: Ik ben er ook nog niet achter wat het wel is misschien een ADD stoornis. De ochtenden zijn het ergst beginnen met structuur en regelmaat aanbrengen
anoniem_384627 wijzigde dit bericht op 02-04-2019 18:23
Reden: spellingsfoutjes*-*
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik herken dit letter voor letter.
Ik heb ADHD.
Alle reacties Link kopieren
ik zie geen tekst verschijnen (6)
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-04-2019 17:47
Dan slaapt ze weer de hele nacht niet.....zucht :facepalm:
Dat ene nachtje komt ze vast wel weer overheen. Beter dan in de bijstand raken en helemaal geen uitweg meer kunnen vinden.
Het is je in ieder geval wel gelukt om de basisschool en misschien ook wel voortgezet onderwijs te doorlopen. Je kan het dus wel, dat heb je bewezen ook al is het lang geleden. Het lijkt alsof je er nu in je volwassen leven teveel aan toe bent gaan geven en het daarom steeds erger is geworden. Zoek hulp inderdaad. Bel je huisarts, dat is stap 1. Dit is geen leven zo, lijkt me.
lucky82 schreef:
02-04-2019 17:48
Dan maar niet, kan ze daarna weer verder slapen. Er zijn zo te lezen toch geen verplichtingen verder.
En jij denkt dat dat een leuk leven is voor to?
Man man man.

To, ik herken veel van je verhaal.
Het kan te maken hebben met je hersenen, dat je een bepaalde stof niet aanmaakt
Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een psychiater, die kan wellicht helpen met medicatie
Heb vaak gedacht om naar de huisarts te gaan hiermee maar hoe vertel ik het. Heb het idee dat mensen denken je ben lui ect. Heb dat jaren lang gedacht maar het zit echt dieper dan dat.

In mijn familie komt wel adhd en autisme voor. Maar ik ben niet druk ofzo. Ik pieker wel veel en kan me ook niet concentreren. Begin vaak aan 1 ding en dan naar iets anders. Bijvoorbeeld koken heb keer zelfs brand gehad omdat ik aan t koken was en opeens zat ik de wc schoon te maken en ging het brandalarm.

Dus mij vraag nu hoe vertel ik dit aan de huisarts ben een introvert verlegen persoon en ben bang als ik daar zit dat ik het niet duidelijk kan vertellen.
Selisela schreef:
02-04-2019 17:55
En jij denkt dat dat een leuk leven is voor to?
Man man man.

To, ik herken veel van je verhaal.
Het kan te maken hebben met je hersenen, dat je een bepaalde stof niet aanmaakt
Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een psychiater, die kan wellicht helpen met medicatie

Wil je wat meer over jou situatie vertellen? Vind het al een opluchting dat het herkenbaar is voor iemand, niet dat ik je dat gun verder.

Denk idd stap 1 huisarts
Alle reacties Link kopieren
Je beschrijft het duidelijk hier. Neem je tekst mee, voor als vertellen niet goed lukt.
Maar een goede huisarts kan de juiste vragen stellen. Je hebt vooral een verwijzing nodig, daarvoor hoef je niet perfect in volzinnen uit te leggen wat je mankeert.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad als ADHD. Maar het is natuurlijk aan een psycholoog om daadwerkelijk een diagnose te stellen. Misschien heb je gewoon een schop onder je reet nodig, misschien therapie. Als je niks doet gaat er in ieder geval ook niets veranderen, dat is duidelijk.

Als je het lastig vindt om aan de dokter te vertellen, gewoon op papier de punten schrijven die je hier benoemt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Heb je dit al lang of sinds een bepaalde gebeurtenis? Heb je eerder hulp gehad of psychisch onderzoek laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Je doet me denken aan iemand die ik ken, alleen die had met name veel last van tegenstrijdig gepieker, vaak geen knoop aan vast te knopen enzo, maar daar lijk jij totaal geen last van te hebben, dus maak je niet zo'n zorgen en ga naar de huisarts, steuntje in de rug kan inderdaad zijn dit uitprinten en meenemen.
Niet zo zuuur!!!
ach wat sneu
dit klinkt niet als een leuk leven
ga naar de huisarts
kan je ouder niet mee??
Alle reacties Link kopieren
*smee schreef:
02-04-2019 17:46
Ja, het lijkt op mijn probleem ik denk dat het een ADD stoornis is. Het rustige zusje van ADHD
+1
Ik vind het ook herkenbaar en ook ADD.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
02-04-2019 18:24
ach wat sneu
dit klinkt niet als een leuk leven
ga naar de huisarts
kan je ouder niet mee??
Wanneer zij leeft van de erfenis wordt dat lastig denk ik.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-04-2019 18:32
Wanneer zij leeft van de erfenis wordt dat lastig denk ik.
Vader heeft geld achterlaten staat er dus misschien is moeder er.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven