Traumaverwerking van puberdochter

03-07-2019 19:48 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben nieuw op dit forum want ik zit met het volgende;

Mijn puberdochter heeft te maken gehad met een ernstig seksueel misdrijf. Het hele circus is in gang gezet en alle instanties en politie zitten er dik boven op. We zijn nu enkele weken verder en ze heeft inmiddels een eerste emdr therapie achter de rug. Ze heeft niet het idee dat het erg helpt en stelt een volgende sessie liever nog even uit. We zijn bezig met de ‘gewone’ psychologische therapie te regelen en daar staat ze achter. Die start binnenkort.

Mijn vraag is of er iemand in de vroege pubertijd iets soortgelijks heeft meegemaakt en hoe dat is verwerkt (of niet). Of misschien heeft iemand tips over wat wel te doen en niet.
Onze relatie met haar voelt sterk en fijn en ze komt uit zichzelf naar ons toe als ze zich niet fijn voelt, maar toch zie ik haar struggle en het breekt mijn hart.

Gaat het ooit weer over? En komt het weer goed? Hoe kan je zoiets nou als ouder het beste doen? Wie heeft hier als puber mee te maken gehad? Of als ouder?
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor jullie dochter en voor jullie.....
Niet veel tips, sorry. Alleen misschien om zelf ook wat gesprekken te voeren met een psycholoog? Voor je eigen verwerking, maar ook om goede tips te krijgen.

Heel veel sterkte! :redrose:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Wat ongelooflijk naar voor jullie dochter en jullie dat dit is gebeurt.
Ik zou als ouders ook zoveel mogelijk steun zoeken bij bepaalde instanties. Kijk eens op deze site als je hem nog niet kent. Misschien heb je er wat aan.
Er is ook een blog van een moeder wiens kind seksueel is misbruikt.
Heel veel sterkte :rose:

https://www.seksueelgeweld.nl/
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikking, TO.
Wel fijn dat ze naar jullie toe durft en kan komen om te praten. Dat is heel waardevol.

Nou weet ik niet hoe oud je dochter is en wat er gebeurd is, maar om je een beetje een hart onder de riem te steken:
Als 16-jarige ook te maken gehad met een nare ervaring op dat gebied. En met behulp van emdr en een lieve omgeving ben ik daar heel goed uitgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk mijn dochter kwam vroeger wel eens een café waar ze seksueel misbruikt is door n veel ouder iemand terwijl ze dronken was.
De therapie hielp haar niet, we hebben samen veel over het iccident gepraat maar ze draagt dit nog altyd met zich mee.
Veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven