Ervaring met Brintellix (AD)?

03-06-2020 01:10 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
ik kamp nu al jaren af en aan met soms milde en soms ernstige depressies, en de AD (verschillende) die ik door de jaren heen heb gebruikt zijn nooit aangeslagen, ondanks soms maanden hoopvol wachten op een sprankje licht. Na een lange tijd met vooral veel bijwerkingen heb ik besloten om geen AD meer te gebruiken. Therapie heeft helaas ook niet al te veel zin, ondanks meerdere gemotiveerde pogingen om dingen te veranderen gaat dat monster in mijn hoofd niet weg.

Nu gaat het de laatste maanden helemaal fout, zit ik soms tegen een crisis aan, en heb ik na lang wikken en wegen besloten om AD weer een kans te geven.
Ik ga Brintellix slikken en vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring met dit middel, omdat het blijkbaar nog relatief nieuw is. Ik ben zelfs de eerste waarbij mijn psychiater dit middel voorschrijft.
Online kan ik wel ervaringen vinden, maar ik dacht, ik vraag het even op het forum, gezien de reacties hier vaak wat genuanceerder zijn dan 'Vreselijk medicijn, nooit nemen! Ik was zoooo ziek, zou verboden moeten worden!'

Dus... Heeft er hier iemand ervaring met Brintellix? Alle ervaringen zijn welkom.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens genetisch onderzoek laten doen? Vorig jaar heeft een psychiater dat bij mij laten doen en ik bleek 1 soort ad te snel en een andere soort te langzaam af te breken. Dan gaan er opeens allerlei andere deuren open!
Zonder oorzaak geen gevolg
Heb je al bij het Lareb gekeken? https://www.lareb.nl/nl/databank/result ... OXETINE%29
Alle reacties Link kopieren
Voor mij deed het niets en ben ik op welbutrin gezet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een bericht gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Polkat, nee, heb ik niet. Ik had er wel eens van gehoord, maar er eigenlijk nooit over nagedacht. Dat is wel een goeie, als de Brintellix niet werkt ga ik daar zeker naar vragen, dankjewel. Heb jij nu iets dat wel werkt voor jou?

Marana, ja, ik kijk altijd bij Lareb. Heel handige site.

Jammer poldervrouw, dat Brintellix voor jou niets deed. Ik heb Wellbutrin geslikt en had hele ernstige bijwerkingen. Helpt het bij jou wel?

Kerst, ik zal even kijken en wat terugsturen.

Bedankt voor de reacties.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik nu 3 jaar brintellix, de druppels.
Voor mij werkt het heel goed. De druppels zijn vies, maar heel precies te doseren. Je hebt niet eerst een verergering van de klachten en het verstoort niet je libido. Eigenlijk heb ik helemaal geen bijwerkingen ervaren.

Na opbouwen tot 5 druppels merkte ikbdat het middel me begon te 'dragen', de dag door hielp. Nu zit ik op 8 druppels, eem heel lage dosering en heb ik geen 'zwart gat' meer, zoals ik mijn depressie noemde.

Ik ben er erg blij mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven