Merk-verf van de bouwmarkt?

19-02-2008 11:02 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Een verf-vraagje. Wij willen de muren van ons nieuwbouwhuis binnen schilderen in één mooie creme kleur. Eén pot verf voor het hele huis zeg maar. We zijn van plan om een goed merk te kiezen, bijv. Histor kleur x. Mijn idee is: we gaan naar de bouwmarkt, halen tien potten Histor kleur x en zijn klaar. Nu weet mijn man zéker dat als je diezelfde pot Histor kleur x bij de verfspeciaalzaak haalt, dat de buitenkant van die pot dan wel hetzelfde is, maar dat er binnenin betere kwaliteit verf inzit. Mij lijkt dat onzin, maar hij is vastbesloten om vele euro's extra uit te gaan geven in de verfspeciaalzaak. Misschien heeft-ie toch wel gelijk... of niet natuurlijk. Wie heeft hier wel eens van gehoord?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk dat je man echt gelijk heeft. In de Histor fabriek maken ze echt twee soorten verf. Ze doen ze ogenschijnlijk in dezelfde pot, maar die verf bij de speciaalzaak is veeeeeel specialer, die koop je tenslotte bij de speciaalzaak.
Alle reacties Link kopieren
Als je goede verf wilt kiezen, kies dan Aquamarijn en als je de muren nog moet schilderen kies dan voor T-paint.
Alle reacties Link kopieren
ja, denk ik ook... En dan betaal je bij de speciaalzaak ook een heeele speciale prijs...

Lastig, een man met van die speciale ideeen, en vooral duur!



Maar goed, even serieus: nee, natuurlijk niet. Als een fabriek een ander produkt tegen een andere prijs in de markt wil zetten geven ze het ook echt wel een andere naam mee.

Wel eens gehoord van inkoopvoordeel, lagere overheadkosten, grotere omzetsnelheid?
Niet helemaal. als er op het Blik Histor of flexa staat, dan is dat dezelfde verf, ongeacht bouwmarkt of verfspeciaalzaak. Veel bouwmarkten hebben echter ook een "eigen merk" . Dus dan heb je gamma of Praxis op het blik staan. Hoewelze die verf in dezelfde kleuren kunnen mengenn als de chte merken, zit DAAR hel een behoorlijk kaliteitsverschil in. De echte Flexa-verf was in een keer dekkend, de eigenmerk-verf had 3 lagen nodig. zelfde kleur, zelfde soort muur ( alleen was de Flexaverf op en moest ik daarom over op eigenmerk-verf).
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat Flexa of Histor ofzo vaak twee merken hebben; een bouwmarktmerk en een verfspeciaalzaakmerk. Dat is wel zo, maar dan zitten er toch wel verschillende etiketjes op.

Net zoals veel merken een a en een b merk hebben zeg maar.



Als je het precies wilt weten, en je kunt tot vanavond wachten, vraag ik het aan mijn vriend, hoe het ook al weer zat, die is schilder.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Krengiserweer schreef op 19 februari 2008 @ 11:35:

Niet helemaal. als er op het Blik Histor of flexa staat, dan is dat dezelfde verf, ongeacht bouwmarkt of verfspeciaalzaak. Veel bouwmarkten hebben echter ook een "eigen merk" . Dus dan heb je gamma of Praxis op het blik staan. Hoewelze die verf in dezelfde kleuren kunnen mengenn als de chte merken, zit DAAR hel een behoorlijk kaliteitsverschil in. De echte Flexa-verf was in een keer dekkend, de eigenmerk-verf had 3 lagen nodig. zelfde kleur, zelfde soort muur ( alleen was de Flexaverf op en moest ik daarom over op eigenmerk-verf).




Ja, klopt ook, en dan heb je ook nog de schilderskwaliteit verf, die dus nog beter is dan de gewone Histor of gewone Flexa. Maar dat is dus nog duurder, en kun je alleen krijgen bij een schildersspeciaalzaak.



Hoe dat dan heet zal ik nog wel eens navragen. Maar ze hebben van die duurdere merken ook nog een beter merk dus, wat dan ook weer anders heet.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
weetje, je ziet het er echt niet aan af hoor! wij hebben gwoon de hornbach-eigen merk (duitse) verf variant. En die is hardstikke mooi geworden. Ik zou er echt niet 3x zoveel aan uitgeven als het resultaat toch mooi wordt. Waar je wel op moet letten is dat een persoon een muur verft. (en bij voorkeur ook die hele kamer) elke persoon verft namelijk op zijn/haar eigen manier met ietsje meer of minder verf. HEt klan dus wel verschillen hoe de verf op de muur zit. Maar dat heb je ook met de duurste soort verspeciaalzaak-zerf.



groetjes

Aramilia
Alle reacties Link kopieren
Ik had juist met Flexa verf dat ik er 3 x overheen moest rollen, terwijl met het Praxis huismerk 2 x genoeg was...
Alle reacties Link kopieren
Karwei eigenmerk is echt bagger, dan kun je veel beter histor hebben.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Dure verf loont.

Ga naar de verf speciaalzaak en haal daar schilderskwaliteit verf. Die is echt beter en dekt beter. Zelf zou ik Sigmatex verf kopen. Echt geweldig, dekt in een keer en is nog afwasbaar ook.

Huismerkverf moet je nooit kopen, dat is troep. En ben je echt goedkoper uit als je er drie keer zo veel op moet smeren?

En bij de verfspeciaalzaak kun je vaak te veel gekochte verf, schuurpapier, kwasten, rollers etc. terugbrengen. Dan hoef je niet steeds terug naar de winkel omdat je bang bent dat je te veel koopt.
anoniem_50367 wijzigde dit bericht op 19-02-2008 13:13
Reden: vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor je reacties! Eigen huismerk wou ik niet aan beginnen (alhoewel, er zit hier vlakbij ook een Hornbach...), maar het gaat er dus om of er in twee potten merkverf met hetzelfde etiket, maar de een afkomstig van de bouwmarkt en de ander afkomstig van de speciaalzaak verschillende kwaliteit verf kan zitten. Volgens mij kan je teveel gekochte verf en verfspulletjes bij de bouwmarkt ook gewoon terugbrengen, mits onaangebroken en met bonnetje, dus daar hoef ik niet voor naar de dure schilderszaak. Nou ja. Ik zal mijn man dit topic es laten lezen (de reacties van Doornroosje en Layla waren ongeveer ook mijn eerste reactie) en afwachten wat de vriend van Marel zegt...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een leuke verkoperstruc van verfspeciaal zaken. Waarom bij hun de Histor zoveel duurder is als bij de bouwmarkt. Als je man niet overtuigd is door deze antwoorden. Neem dan eens contact op met Histor zelf....Laat je man zelf bellen en zijn vraag stellen....
Alle reacties Link kopieren
Reactie van mijn vriend;



KNAP dat er dan in twee dezelfde potten van een verschillende winkel een ander soort verf zit.

Als je echt goede verf wilt hebben moet je het toch bij de speciaalzaak halen, maar daar betaal je ook voor. Histor is volgens hem een B-merk van Sigma, maar Histor is wel goede kwaliteit verf. Alleen Sigma is nóg beter, maar danbetaal je ook zes keer zo veel.

Hij zegt dat je dan beter gewoon een bus latex van histor kunt kopen (is er ook in cremekleuren), omdat het verschil met Sigma het prijs-kwaliteit-technisch niet waard is. Histor zou, afhankelijk van je ondergrond, gewoon in één keer moeten dekken. Als je tenminste een normale witte muur hebt.

Is dat niet zo kun je ook nog een extra dekkende muurverf nemen, maar die is weer duurder.



Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. Hoop dat je zo een beetje geholpen bent.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Heb jij even geluk. Ik ben shcilder en heb een eigen schildersbedrijf.

ik weet dat histor, flexa en al die andere merken een goedkoop aftreksel zijn van de grotere merken zoals sikkens/ sigma en wyzonol.

Als je dan echt kwaliteit wil moet je ook kwaliteitverf kopen.

sikkens is de nummer 1 in kwaliteit, maar daar betaal je dan ook voor een pot verf in de winkel wel ongeveer 35 euro de liter voor. terwijl ik bedrijfsmatig uiteraard bij sikkens zelf mijn nkopen doe en veel minder kwijt ben.

Maar toch je verbruikt minder verf dan dat je flexa zou gebruiken of histor. het geheim zit m in het bindmiddel van de verven. Flexa en histor is gemaakt met weinig bindmiddel en dus een slechtere hechting en slechtere dekking op hout. Als je iets mooi wil hebben moet je minstens 3 tot 4 lagen aanbrengen tot je een redelijk resultaat hebt oftewel je verbruikt zeker 3 tot 4 keer zoveel liters verf, dan dat je een paar blikken sikkens aan zou schaffen.



dat geld ook voor de latexen (muurverven)

koop het beste wat er is en je zult er jaren plezier van hebben, of laat het doen door een schilder en je bent er voor een jaar of 10 zeker van dat de kwaliteit perfect is.voor buitenschilderwerk geldt dit zeker. ewoon een laagje erop smeren is nooit goed of voldoende. Kijk naar kitnaden, haarscheuren in verf, en openstaande houtverbindingen. een schilder lost deze problemen op zodat je er weer een aantal jaren tegenaan kan. Doe je het zelf en je kijkt niet daarna dan heb je alsnog kans op vocht in je hout met rotting van binnenin het houtwerk als gevolg.



ik hoop dat je wat aan het advies hebt en dat je er iets mee doet.



Groetjes Mandy

[bewerkt door moderator, prive gegevens]
Alle reacties Link kopieren
Oja,



wij hebben bedrijfsmatig een keer met wyzonol geschilderd dat beviel redelijk.

Maarrrrrrrr



Een pot gekocht bij de verfkampioen, een zaak die zogenaamd ook duurdere merken verkoopt de zogenaamde bouwverven zoals sikkens en zo. Toch een nadeel, de verf is te oud.

De wyzonol die wij gebruikten was dunner dan de wyzonol van onze eigen dealer. ook over de datum.

Oude verf verliest zijn dekkracht en zijn kwaliteit doordat de bindmiddelen niet meer volstaan.

De bindmiddelen die in verven en ook in latex worden verwerkt hebben een bepaalde maximale houdbaarheid. gebruik je het toch dan mag je niet verwachten dat het de kwaliteit garandeerd die ervoor zou staan.

Problemen zoals slechte dekking, strepen en vegen, afbladeren van de latex ent zijn daar dan een leuk resultaat van.



groetjes en succes
Alle reacties Link kopieren
@Mandy1976,



Het is niet toegestaan om je mailadres te vermelden op het forum. Mocht men in contact met je willen komen dan kan men of het proberen via de optie vriendjes maken en dan een prive bericht sturen. Werkt dit niet dan kun je een angel een verzoek indienen tot het verstrekken van mailadres.



Groet,



Viev 6
Alle reacties Link kopieren
Hoi Poekie1976,



Tussen bouwmarkt verf en professionele verf zit ook een groot verschil.

Histor is een hobby markt verf, als je professionele verf zoekt denk dan eens aan Sikkens. Het kwaliteitsverschil met b.v Histor of Flexa is heel groot. Door deze verf online te bestellen bij b.v. [Bewerkt door moderator, ivm reclame voor eigen site] betaal je stukken minder. Hier is elke gewenste kleur te bestellen en je bent verzekerd van zeer goede verf. Zo niet één v.d. beste verven.
Wil je dat de verf 30 jaar erop zit, of vind je het geen probleem om het over een jaar of 10 weer te doen?

Alle waar is naar z'n geld, tuurlijk raadt een echte schilder de beste verf aan.



Ik ben banketbakker geweest, dus ik haal écht geen taart bij de Hema. Snap j'm?
Alle reacties Link kopieren
@ Verfstore: Het is niet toegestaan om reclame te maken voor je eigen site op het forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven