IKEA keuken: ervaringen?

22-02-2008 13:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij verhuizen binnenkort en willen graag een andere keuken plaatsen. Ons budget is echter niet zo erg groot en de IKEA keukens zouden wat prijs betreft een goede mogelijkheid zijn. Ook passen die goed bij onze smaak. Heeft iemand hier een IKEA keuken en ben je er tevreden over? Als ik op internet zoek, zie ik heel verschillende reacties, dus ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in onze wasruimte een keuken(tje) van IKEA.

Bevalt prima. Niks mee aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
wij hadden in ons vorige huis een Ikea keuken geplaatst. Niks mis mee. Mooie keuken. Je moet alleen wel handig zijn, want het is een bouwpakket.

Als wij weer een nieuwe keuken kopen gaan we zeker weer voor de Ikea keuken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag hier op het forum een paar dagen geleden iemand die een Kvik keuken had gekocht. Ik zoek ook een nieuwe keuken voor weinig geld, en dat vond ik mooie keukens voor weinig geld. (volgens mij was het gewoon www.kvik.nl)



Ikea keukens zijn niet helemaal mijn smaak, en ik ken meerdere mensen die na een paar jaar niet tevreden waren over de kwaliteit van bv. de kastjes.
Alle reacties Link kopieren
in het huis dat wij gekocht hebben zit een ikea keuken, met inbouw apparatuur van die Whirlpool for ikea serie. Bevalt tot nu toe prima, vooral de vaatswasser (maar dat komt omdat we die nog niet hadden hiervoor).
Inderdaad, Kvik, erg mooi, niet zo duur en toch wat degelijker dan Ikea. En je hoeft hem niet zelf te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, jij was het die Kvik aanraadde! :)



Ik heb de catalogus al besteld.
Alle reacties Link kopieren
Hey ik heb ook een Ikea keuken. Het werkt allemaal prima, maar zorg dat je bestelling goed is en aflevering goed is, ben namelijk een paar maal terug geweest.... maar ja, hij is makkelijk in elkaar te zetten en het ziet er leuk uit. Uiteindelijk met alles erop en eraan ben nogal wat kwijt hoor, want je moet alles apart bestellen, maar ja het is altijd veel goedkoper dan de keukenboer!
Creativiteit kent geen grenzen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze zomer ook een IKEA keuken geplaatst in ons nieuwe huis. Zelf gedaan. Gewoon goed logisch nadenken en goed de gebruiksaanwijzigen en handleidingen volgen. Een klein beetje handig zijn met klussen is wel handig ;-)

We zijn er super tevreden over! En de keuken is super mooi geworden!



Incl. inbouwapparatuur (gaskookplaat, koelkast met vriesvakje, oven, vaatwasser en afzuigkap) en een keuken met barretje eraan waren we ongeveer 4500 euro kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wij hebben nu sinds drie weken een ikea keuken met combi magnetron, afzuigkap en gasplaat en het bevalt me echt goed.

Ik vind het leuk dat je echt alle kanten op kan met een ikea keuken.

En de prijs was inderdaad goed te doen.

Tis nog niet helemaal af maar ben erg blij met het resultaat.



Groetjes Vin
For better and worse!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Ikea keuken, alle inbouwapparatuur ook van Ikea. Hij staat nu 3 en een half jaar en we hebben er nog helemaal geen problemen mee...prima keuken!!
Alle reacties Link kopieren
Is wel een eerste wat andere uit de keuken slopen wanneer je je huis zou willen verkopen. Een IKEA keuken voegt verder NIETS toe aan de waarde van je huis.

Je kunt beter investeren in bijvoorbeeld Siematic. Dus nog even doorsparen of nog even wachten misschien!

Ik zou NOOIT een keuken van IKEA nemen. Nooit. Vrienden van ons hebben het wel gedaan, en o o o o wat zagen die kastjes eruit na een paar jaar. Kijk maar eens hoe een gemiddelde IKEA kast eruit ziet naar verloop van tijd.....En dat wil je ook voor je keuken?
Alle reacties Link kopieren
Maricke, een keuken is al afgeschreven als hij geplaatst is, het voegt nooit wat toe aan de waarde van je huis. Het geheim daarvan is zeggen:Sorry het is niet mijn smaak.



Zelf ben ik ook bezigmet het uitzoeken van een Ikea keuken, ben benieuwd verder :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prachtige keukens en ik heb zelf meegeholpen bij het in elkaar zetten van iemands Ikea keuken, ging heel makkelijk alleen in je eentje lukt het niet, goed de boekjes volgen en zorgen dat alles waterpas staat.

De laden rollen zo lekker van de Ikeakeukens, als je niet dol doet met je keuken dan kan ie prima een tijd meegaan lijkt me (laden zijn veel handiger dan kastjes, onder het aanrechtblad dan, hele diepe voor pannen bijvoorbeeld, ideaal).
Alle reacties Link kopieren
er is pas en topic over geweest: Ikea keuken,goede kwaliteit????
Alle reacties Link kopieren
[Wij hadden een Whirlpool vaatwasser van Ikea. De keuken is prima behalve deze vaatwasser die was echt waardeloos. Een vreemde constructie waarbij het bovenste deel steeds naar beneden zakte als deze vol zat (niet overmatig) en hij waste slecht. Wij zijn daarom overgestapt op een Siemens, deze werkt perfect.]



Hier dezelfde ervaring met de vaatwasser van ikea. Die was echt waardeloos. De deur bleek stoom te lekken, waardoor tot twee keer toe het keukenblad opbolde. Daarbij was de indeling zo slecht dat er maar half zoveel in paste als in onze oude vaatwasser. Ook wij hebben de vaatwasser (gelukkig omdat hij dus een kapotte deur had, kostenloos) weer mogen inleveren en hebben voor hetzelfde bedrag via internet een nieuwe Siemens gekocht.

De service van ikea was in ons geval prima. Ze zijn heel vaak terug moeten komen, maar reageerden steeds heel snel. Complimenten!

De keuken staat inmiddels anderhalf jaar en ziet er nog als nieuw uit, het is ook maar hoe je er mee omgaat.
Alle reacties Link kopieren
.
In het huis dat ik gekocht heb zat een Ikea keuken. Nouja, zat, hij zit er nog steeds en hij voldoet prima. Ik vermoed dat hij er al een aantal jaartjes inzit, maar de keuken is nog steeds heel en stevig. Omdat hij echter niet helemaal mijn smaak is, heb ik besloten om de deurtjes en het werkblad te vervangen. En gelukkig is dat heel erg makkelijk bij een Ikea-keuken (want alles is standaard), dus voor 300 euro ziet mijn keuken er compleet anders uit. Dus ik vind het ideaal. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ikea keukens en meubelen goedkope troep wat je er ook van af ziet.
Alle reacties Link kopieren
Maricke schreef op 22 februari 2008 @ 16:54:

Is wel een eerste wat andere uit de keuken slopen wanneer je je huis zou willen verkopen. Een IKEA keuken voegt verder NIETS toe aan de waarde van je huis.

Je kunt beter investeren in bijvoorbeeld Siematic. Dus nog even doorsparen of nog even wachten misschien!

Ik zou NOOIT een keuken van IKEA nemen. Nooit. Vrienden van ons hebben het wel gedaan, en o o o o wat zagen die kastjes eruit na een paar jaar. Kijk maar eens hoe een gemiddelde IKEA kast eruit ziet naar verloop van tijd.....En dat wil je ook voor je keuken?




Wat een onzin dat mensen een Ikea keuken meteen uit een huis gaan slopen.

En even doorsparen voor een Siematic? Volgens mij is een Siematic zowat 25000 euro !! en ook die keukens zijn smaakgevoelig !!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar een Ikea-keuken geplaatst (alles zelf gedaan) incl. koelkast met vriesladen, vaatwasser, afzuigkap en glaskookplaat. Ziet er heel mooi uit. De buren hebben net zoiets, alleen deze bij een keukenspeciaalzaak voor 2000,- euro meer en ik vind de mijne mooier! Niet alleen omdat ie van mij is, maar omdat de mijne praktischer is ingedeeld. Ach zo heeft iedereen zijn eigen smaak natuurlijk.
Wij hebben ook een IKEA keuken, op zich prima, maar dan moet je m niet via IKEA laten plaatsen. Er zijn bij ons meerdere fouten gemaakt, waardoor ze een aantal keren terug moesten komen (met veel pijn en moeite). En je moet heel erg goed op letten bij het bestellen, of het allemaal klopt (ook w.b. afmetingen enzo), ook alle pakketjes checken na bezorging. Wij hadden een verkeerd blad, verkeerde afzuigkap, de zijpaneeltjes van de kastjes ontbraken en de dempertjes van de bestekla werkte niet, waardoor de la niet goed dichtging. Heb veel moeite moeten doen om dat uit te leggen en een andere te krijgen. De service is wat dat betreft niet bepaald geweldig. Wij hebben trouwens niet de inbouwapparatuur van IKEA (hadden we al), m.u.z. de koel/vriescombinatie van Whirlpool. Oh ja, onze buurman werkt bij een keukenboer en zegt dat IKEA keukens van dezelfde kwaltiteit zijn als bijv. Bruynzeel, alleen het hang/sluitwerk is eenvoudiger en dus van mindere kwaliteit, net als de service dus!
Alle reacties Link kopieren
Hmm,dat verschilt mischien per filiaal.

Want de service van ikea vind ik juist uitmuntend.

Geld niet alleen voor de keuken maar met alles.

Als iets niet goed is,nemen ze het zonder reden terug.En je krijgt zelfs je kilometers vergoed!!



Wij hebben nu ook een ikea keuken.Ik vind de kwaliteit goed.

Merk wel iets verschil met de voorheen dure keuken die wij hadden(ander huis),maar de prijs verschild daarin tegen weer enorm.Hebben overigens inbouwapparatuur niet van ikea.
Alle reacties Link kopieren
O ja een ontbrekend onderdeel van de keuken werd zelfs binnen een week kosteloos thuisbezorgd.
Alle reacties Link kopieren
Bij ikea plaatsen ze het toch niet?

dat moet je zelf doen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven