Vaste lasten alleenstaande ouder met 1 kind

10-03-2008 12:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Binnenkort kom ik alleen te staan, na 7 jaar. En ik moet straks alles regelen als ik een woning toegewezen krijg.

Ik wil graag van jullie weten hoeveel jullie aan vaste lasten kwijt zijn, en daarmee bedoel ik: gas, licht, water, telefoonabbonement en misschien nog tips om andere dingen aan te vragen. (van de toeslagen weet ik al)

Wat zijn jullie gemiddeld kwijt? Dan kan ik een gemiddelde nemen en een overzichtje maken en bedragen doorgeven aan het NUON enzo. (straks dan)



Dank je wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Kosten van gas en electriciteit hangen natuurlijk heel erg af van hoe groot je huis is en hoe goed het geïsoleerd is, met hoeveel personen je bent en hoeveel elektronische apparaten je gebruikt (waterkoker, koffiezetapparaat, wasmachine, droger: zijn grote verbruikers) en of je bijvoorbeeld de hele dag je tv of computer aan hebt staan. Water wordt meestal bepaald aan de hand van het aantal personen óf het aantal kamers in je huis. Telefoonabonnement is afhankelijk van je provider, net als internet. Denk ook aan gemeentelijke belastingen, ook dat gaat meestal per persoon in je huishouden. Vaak kun je wel kwijtschelding krijgen als je een heel laag inkomen hebt en geen spaargeld of auto. Ik denk dat het lastig is voor ons om te bepalen hoeveel jij kwijt zult zijn, omdat de omstandigheden per persoon zo kunnen verschillen...Sterkte in ieder geval, het is niet gemakkelijk, maar je komt er vast goed doorheen hoor!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi DF,

Nou dan komt er een hoop op je af, he? :hug:

Pfff.

Okee, ik maak even een inschatting.

Gas, water, licht = 150

abbo KPN = 60

internet = 25

verzekeringen = 100

ziekenfonds = 100

huur = 500

gemeentebelastingen = 50

Het zijn een beetje gemiddelden, want het kan ook heel erg verschillen, maar als je het optelt kom je een heel eind.

Verder moet je denken aan reiskosten woon-werk, als je hebt: kinderopvangskosten, studiekosten etc.

Als je bijv. vegetarisch eet, is dat soms ietsje duurder dan gewoon je boodschappen. Heb je een lastige maat (grote) qua kleding, ben je ook weer wat duurder uit.



Overigens toen ik hier kwam wonen betaalden de bewoners bijna 200 euro aan gas en licht. Schrok me dood. 8-. Sloeg steil achterover. Vroeg me af wat ze aan apparatuur hadden staan. Maar je kan ook vragen of ze een inschatting maken. Dan lopen ze alle mogelijke apparaten met je door en op basis daarvan stellen ze een bedrag vast.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat al een hoop over vaste lasten:

Wat betaal jij aan huur en vaste lasten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleenstaand met 2 kinderen. Hypotheek 680, gas/licht 200, water 20 en overige vaste kosten nog 500. Dus totale vaste lasten 1400 (dit is incl 225 kinderopvang)



eenouderkorting

zorgtoeslag

kindertoeslag

kinderopvangtoeslag

huurtoeslag (uiteraard niet bij hypotheek ;-] )



Veel sterkte en good luck!
Alle reacties Link kopieren
Tnx allemaal!

Ik zag het topic wel over vaste lasten, maar ik wilde meer dat eenoudergezinnen zouden reageren, want dat scheelt ook weer in de kosten hoeveel mensen er wonen.



Ik weet nog niet wat voor woning ik krijg, ik wacht op een woning. Zal wel een standaard eengezinswoning zijn. Voorlopig heb ik weinig spullen: geen droger, geen pc of andere luxe apparaten. Omdat ik geen geld ervoor heb.



Ik heb 7 jaar geleden ook op mezelf gewoond, maar er is sinds die tijd wel weer veel veranderd. ;-)
Alle reacties Link kopieren
DeniseFlower schreef op 10 maart 2008 @ 12:15:

Hallo allemaal,

Binnenkort kom ik alleen te staan, na 7 jaar. En ik moet straks alles regelen als ik een woning toegewezen krijg.

Ik wil graag van jullie weten hoeveel jullie aan vaste lasten kwijt zijn, en daarmee bedoel ik: gas, licht, water, telefoonabbonement en misschien nog tips om andere dingen aan te vragen. (van de toeslagen weet ik al)

Wat zijn jullie gemiddeld kwijt? Dan kan ik een gemiddelde nemen en een overzichtje maken en bedragen doorgeven aan het NUON enzo. (straks dan)



Dank je wel alvast!






Lieve schat,

We kunnen jou wel bedragen gaan noemen, maar je bent in jouw situatie toch afhanjkelijk van de kosten die je nu al hebt op je huis (huur of hypotheek, energiekosten, water etc.). Je hebt kinderen en je zult weten wat jou die ongeveer per maand kosten.

Al die extra;s die je al weet vraag je natuurlijk ook gewoon aan. Werk je ook ?
Alle reacties Link kopieren
woon zelf alleen met 2 kinderen trouwens en ben aan vaste lasten ca 800 euro netto kwijt (heb huur en zorgtoeslag) en dan heb ik nog geen boodschap gedaan.

Ben net werkloos geworden uit parttime baan dus dat schiet qua uitkering (75% van laatst verdiende loon) ook niet echt op en wordt het heel erg doorbijten financieel gezien en hopen op weer werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven