waar keukens te vinden in Duitsland?

12-03-2008 20:31 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al... We willen naar Duitsland om keukens te bekijken alleen weten we totaal niet waar we moeten zijn. Dus wie weet er iets van een woonboulevard ofzo daar?.
Alle reacties Link kopieren
dat zou ik ook wel willen weten haha



groetjes
Gewoon bij de Duitse keukenboer ? Even zoeken op google.de of in de krant kijken.

http://www.moebel.de/product.php?cat=314&campid=49

http://www.keukenplaats.com/index.php?module=start
Alle reacties Link kopieren
astroh.de

(heeft o.a. een vestiging in Gronau, daar zitten een aantal keukenfirma's bij elkaar)
anoniem_50315 wijzigde dit bericht op 12-03-2008 20:48
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oja net voor de Duitse grens mag ook komt beter uit met de taal omdat ik geen woord duits spreek.
Alle reacties Link kopieren
Bij die Astroh-vestiging in Gronau spreken ook wel een paar mensen Nederlands, dus dat is dan wel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Waar ergens in duitsland wil je gaan kijken..??

er zijn zoveel grensen?

groetjes Ugg
Alle reacties Link kopieren
Hey Ugg. Het maakt niet zo veel uit als er maar meerdere keukenzaken bij elkaar in de buurt zitten.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik ook een keer op keukenjacht geweest in duitsland.

Ik ben in de omgeving van kleve geweest.

Net over de grens van nijmegen/arnhem.

Misschien door wat google werk dat er genoeg keukenzaken tevoorschijn komen,want zal echt niet meer weten hoe die winkels allemaal heette,

hoop dat je wat met deze informatie kan,



Gr Ugg
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik woon in Duitsland dus mss kan ik je verder helpen.



Astroh is inderdaad een grote keukenboer die verspreid door het land zit. Wanneer je in een grensgebied gaat kijken is de kans groot dat ze de nederlandse taal wel machtig zijn.



De grotere meubelzaken hebben ook allemaal een keukenafdeling. Denk dat je gewoon een grensplaats moet gaan uitzoeken dan heb je zeker weten een aantal aanbieders bij elkaar in de buurt.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Maar als je precies in het grensgebied gaat zitten,

zijn de prijsen voor keukens altijd iets hoger dan dat je iets verder duitsland in rijd toch?
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik niet, Ugg. Wij hebben twee keer een keuken bij Astroh gekocht en zijn erg tevreden. Ook over de prijs, maar we hebben alleen vergeleken met de prijzen in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of de keukens in het grensgebied duurder zijn. Maar je kunt toch ook iets verder duitsland inrijden en in een grotere plaats je gaan orienteren?
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip is

Nordhorn, over de grens bij hengelo. Hebben wij een keuken gekocht bij Ardland kuchenstudio. Ze spreken er Nederlands. Om de hoek zit nog een keukenzaak. Tip is wel, bel even van te voren dat je langs komt. Maken ze ruim tijd voor je. Even googlen op Ardland en Nordhorn en ze rollen er zo uit. Komen de keuken gratis in Nederland plaatsen en zijn echt super, prijs scheelt de helft met Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze keuken gekocht bij Wohnwelt Pallen (bij Aken). Kostte iets minder dan 10.000 euro, dezelfde keuken in Nederland lag 3x zo hoog. Ze beginnen trouwens bij pakweg 2.000 euro.

Wat ik hier fijn vond, was dat ze een keuken opstellen, en er dan een prijskaartje bijhangen, deze opstelling kost ... zoveel. Als je dan een kastje meer wilt, of meer lades, wordt de prijs uiteraard aangepast, maar je krijgt een redelijk idee van de kosten. In Nederland gingen we kijken, stond een keuken opgesteld met heel groot een leuke prijs, en dan bleek die prijs voor 3 benedenkastjes, en 2 bovenkastjes te zijn. De opstelling kostte dan bijvoorbeeld 38.000 euro (die wij dus niet hadden). En ze hebben hier een groot 3D scherm, zodat je je keuken kunt zien. Dat vonden wij dus echt leuk, temeer omdat we nog aan t bouwen waren en nog totaal geen gevoel voor de maten hadden.



Overigens is Pallen een woonboulevard op zich... Het is een enorme winkel met alles voor je huis, van washandjes, kristal en klokken, tot en met leren bankstellen van 8.000 euro. En van alles dan weer verschillende merken. 2 restaurants, kinderopvang (wel op zaterdag max een uur) en vooral heel groot, trek maar gympen aan. En ongeveer een derde van de verkopers is Nederlander.



Ook liggen hier omheen diverse andere winkels, voornamelijk woonspul en doe het zelf zaken, maar je zit ook dicht bij de stad Aken zelf, waar je super kunt shoppen (zorg maar voor een goed gevulde pinpas :) )



Behalve veel goedkoper heeft het nog een groot voordeel, ze bouwen je keuken op en nemen alle verpakkingsmateriaal weer mee. Sommige Nederlandse firma's laten je namelijk zitten met een hele berg karton en piepschuim. Als een Duitse firma de deur uit is, is alles weg (nouja, het zijn wel mannen he....... je kunt nog ergens een kruimeltje piepschuim in een hoekje tegenkomen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven