verstopte wasmachine?!

19-03-2008 10:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Misschien een hele domme vraag, maar ik ben niet zo'n huishoudprinses ;) Maar het water in de wasmachine blijft staan, kan het zijn dat de wasmachine op één of andere manier verstopt zit? En waar zou het dan verstopt kunnen zitten? Kan dat door haren komen? Misschien kan ik de hem dan zelf 'ontstoppen' ipv zo'n mannetje te moeten laten komen (eventueel)

Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
check het filter eens ...
Alle reacties Link kopieren
De afvoer kan verstopt zitten. Het hangt er een beetje vanaf hoe je wasmachine in elkaar zit, maar bij de mijne zit er rechtsonder de trommel een deurtje. Daar achter zit een soort filter. Dat moet je er dan uittrekken en schoonmaken (als je wasmachine vol met water staat, loopt dat er dan dus uit!). Je moet dat filter af en toe schoonmaken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
je hebt ook wasmachine reinigers die je eens in 3 maanden moet gebruiken om te ontkalken etc.

miischien al te laat maar je kunt het proberen.
Alle reacties Link kopieren
Het zou inderdaad kunnen dat je wasmachine verstopt zit. Voor het filter moet je zoeken naar een klepje, ergens onderaan de machine (meestal aan de voorkant). Klepje open doen, dan moet je nog iets open draaien en dan komt er een heleboel water uitzetten. Zorg dus dat je een teiltje eronder zet! Je hebt dan het filter eruit gedraaid, en dan kun je het filter schoonmaken en terugzetten.



Het zou ook kunnen dat de pomp van je wasmachine het begeven heeft. Waarschijnlijk zit er wel een 'leegpomp'-programma op je machine, daarmee kun je daar snel achter komen. Een defecte pomp kun je zelf vervangen als je durft, maar je kunt het ook laten doen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor de snelle reacties! Ik heb inderdaad ook zo'n deurtje rechts onderzitten, maar als al het water er uit gaat lopen heb ik nog niet zo'n zin om die te openen ;) moet ik nog even moed voor verzamelen.

Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Zet je er een teiltje onder zegt toch iemand???? zo erg is dat niet hoor....
Alle reacties Link kopieren
Vraag het Antonio, die repareert wasmachines.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Een teiltje is wel een oplossing, maar heb net even gekeken hoeveel water er nog in de wasmachine staat, en ben bang dat dat toch meer is dan een teiltje vol. En aangezien ik vanmorgen ook al heb staan dweilen, omdat ik de was er ook nog uit moest zien te krijgen (stinkt een uur in de wind), heb ik daar niet nog een keer zin in. Vandaar ;) Maar ik ga het zo wel even doen hoor:)
Alle reacties Link kopieren
Een teiltje is waarschijnlijk niet genoeg, want er kan best veel water in een wasmachine (heb het zelf ook een keer mee gemaakt). Maar je hebt dus je wasmachine nog een keer aangezet, ondanks dat 'ie de eerste keer vol met water bleef staan? Anders valt het wel mee hoor met de hoeveelheid water.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de pomp stuk? Die het water na het wassen uit de machine pompt? Of heb je die wel horen werken?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niet toevallig op 30 graden ofzo gewassen? Ik moet bij mijn wasmachine, als ik op 30 graden was of een zijdewas doe, handmatig de knop draaien naar het symbooltje wat het water afvoert en dat gebeurt dan ook.

Toen ik dat voor het eerst had, dacht ik ook "he wat is er met mijn wasmachine aan de hand." Maar het bleek dus niets te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel op 30 graden gewassen, maar eerder werd het water ook altijd gewoon afgevoerd. Dus dat kan het niet zijn.



Of de pomp kapot is weet ik niet, ik let vaak niet zo op de wasmachine, dus geen idee of ik de pomp gehoord heb. Wel stopte de wasmachine tijdens het programma en vertikte het ook om het weer te gaan doen. Hierdoor kon ik mijn was er niet uit krijgen, allemaal gedonder. Het eerste deel van het programma draait ie dus wel, maar ik denk dat hij tegen de tijd dat ie moet gaan centrifugeren, er mee op houd. Zou het dan nog wat anders zijn dan het filter?
Alle reacties Link kopieren
Ok, probleem opgelost! (denk ik)

Met een vriendin het filter er uit gehaald, bakken met water kwam er uit. Bleek er een sok in te zitten! Denk dat die de oorzaak was ;) Nu maar hopen dat ie het weer goed gaat doen!

Bedankt voor alle tips!!
Alle reacties Link kopieren
En niet vergeten dat filter regelmatig schoon te maken!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je probleem is opgelost.



Mocht het nog een keer gebeuren. Naast het filter zit meestal een zwart slangetje met een witte dop. Het slangetje zit meestal vastgeklempt. Als je dat slangetje lostrekt en het witte dopje eraf haalt, kan je dat slangetje boven een emmer legen. Mocht de emmer vol zitten, dopje erop, emmer legen en proces herhalen. Dit doe je, totdat de machine leeg is. Als je daarna het filter losdraait, komt er bijna geen water meer uit het apparaat dus.



Wellicht een handige tip voor een eventuele volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed gedaan!



Is het misschien een Whirlpool/ Bauknecht wasmachine?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven