hoe krijg ik de rubberrand van mijn wasmachien schoon

09-04-2008 23:52 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
de rubberrand van mijn wasmachien is helemaal vies heb al een middeltje van HD gebruikt maar dat heeft niets geholpen.

ik denk dat het de zeepaanslag is

en zou je de rubberrand kunnen vervangen
Alle reacties Link kopieren
hg denk ik dat je bedoelt.Ik heb het van t weekend nog gedaan met cilit bang en een schuursponsje. Hierna de machine op 95 met chloor laten draaien.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat bleekwater het goed doet.
Alle reacties Link kopieren
ik heb spul om de badkamer mee schoon te maken, gewoon een spuitfles van de lidl die ook zeepresten verwijdert. dat helpt prima. 10 minuutjes in laten trekken en het vuil is weg



haha klinkt als een reclame
Alle reacties Link kopieren
Wasmachine draaien op 90 gr. met een fles schoonmaakazijn.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik laat mijn wasmachine regelmatig leeg draaien met in een wasbolletje soda en chloor en dan op 90 graden.

Die rubberen rand is dan meteen ook schoon.
Volgens mij kan rubber porreus worden van chloor.

Dat zou ik dus niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals je omschrijft: helemaal vies..... dan denk ik aan schimmel. Om daar van af te komen zul je het goed schoon moeten borstelen met chloor en daarna zorgen dat het niet terugkomt door de ring na gebruik af te drogen en je deurtje iets opn te laten tussendoor.

Ik dacht dat je het rubber wel kon vervangen, maar bel dat even na met een reparateur.
Alle reacties Link kopieren
extrahalo schreef op 10 april 2008 @ 10:49:

Zoals je omschrijft: helemaal vies..... dan denk ik aan schimmel. Om daar van af te komen zul je het goed schoon moeten borstelen met chloor en daarna zorgen dat het niet terugkomt door de ring na gebruik af te drogen en je deurtje iets opn te laten tussendoor.

Ik dacht dat je het rubber wel kon vervangen, maar bel dat even na met een reparateur.




Dat is helemaaal niet nodig en duur op de koop toe. Ik zie ook niet in dat rubber aangetast wordt door bleekwater.

Dan nog iets over soda: een keertje is niet erg, maar veel delen van je wasmachine zijn van aluminium en dat kan niet tegen soda.
Alle reacties Link kopieren
Antonio schreef op 10 april 2008 @ 11:17:

[...]





Dat is helemaaal niet nodig en duur op de koop toe. Ik zie ook niet in dat rubber aangetast wordt door bleekwater.

Dan nog iets over soda: een keertje is niet erg, maar veel delen van je wasmachine zijn van aluminium en dat kan niet tegen soda.
Kijk, op zulke momenten kunnen we WEL bouwen op Antonio ;-)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
ik borstel het altijd met een oude tandenborstel met daarop een heel klein beetje bleekwater
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Antonio schreef op 10 april 2008 @ 11:17:

[...]





Dat is helemaaal niet nodig en duur op de koop toe. Ik zie ook niet in dat rubber aangetast wordt door bleekwater.

Dan nog iets over soda: een keertje is niet erg, maar veel delen van je wasmachine zijn van aluminium en dat kan niet tegen soda.
He, er zijn mensen die zo'n smetvrees hebben dat ze dat manchet graag vervangen als er schimmel op heeft gezeten. Ook als het netjes weggehaald is met bv bleek. Ik raad het ook niet echt aan, maar vertel dat ik dacht dat het wel kan, maar dat je dat zelf na moet zoeken. Verdient de reparateur ook eens wat bij.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor alle tips

ga meteen aan de slag met de tandenborstel en de gloor ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik laat mijn wasmachine ook regelmatig draaien met een flinke scheut schoonmaakazijn, op 60 graden. Zeepresten worden nl. goed opgelost door het zuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven