In welke omgeving moet ik m'n huis zoeken? Iemand tips??

11-04-2008 16:41 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik nu met mijn zoon van 3 op een kleine tweekamerwoning in Amsterdam woon, ben ik op zoek naar iets anders. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet zoeken, ik ken weinig buiten Amsterdam. Maar Amsterdam is te duur. Ik heb nu een tijdje in Den Haag gezocht, dat heeft de voordelen van een stad, en bos en strand in de buurt. Maar ook dat blijkt niet zo makkelijk.



Mijn wensen zijn: gezellige kindvriendelijke buurt, minimaal vier kamers en minimaal 95 vierkante meter, en omdat mijn zoon een chronische ziekte heeft, is lichaamsbeweging erg belangrijk voor hem. Dus ik wil ook heel graag een tuin.



Ik heb ongeveer 2 ton te besteden. Wie heeft een leuk idee voor 'huizenjacht'? Ik heb geen rijbewijs, dus altijd afhankelijk van fiets en openbaar vervoer. Ik ben ook wel erg gehecht aan de geneugten van de stad. Ik blijf wel het liefst in Noord-Holland, Zuid-Holland of Utrecht.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik vind Weesp een leuke plaats. Je zal niet snel een huis met tuin vinden voor 2 ton, maar wel redelijk ruime flats/appartementen. Die bij het station heb ik zelf gewoont. Zijn 3 voor heen 4 kamer woningen (die appartementen met ronde ramen) Of Almere? Daar heb je waarschijnlijk wel voor dat geld een tussenwoning met tuin en ov is prima daar. Ze hebben het centrum een stuk leuker en gezelliger gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Waar werk je? Het lijkt me toch handig wanneer dit in de buurt is van waar je woont. Ik bedoel, Den Haag - Amsterdam levert toch al snel een uur reistijd op en dan ben je dus 2 uur langer van huis.
Wat dacht je van een stad bij Den Haag? Bijvoorbeeld Voorburg of Rijswijk? Je bent zo in het centrum van Den Haag en nog steeds dat bos en het strand in de buurt. De verbinding van beide steden met Den Haag is erg goed, maar je hebt toch net weer wat meer ruimte voor je geld dan in Den Haag.



Maarja, één en ander is ook wel afhankelijk van waar je werkt natuurlijk. Iedere dag op de A4 in de file staan lijkt me geen pretje.
Purmerend? Zaandam? OV verbindingen met Amsterdam zijn perfect iig.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Vl43inder schreef op 11 april 2008 @ 16:49:

Purmerend? Zaandam? OV verbindingen met Amsterdam zijn perfect iig.
Maar dan heb je onder de 2 ton geen 95 m2 meter...
Alle reacties Link kopieren
in groningen en drenthe heb je mooie huizen voor jou prijs.

en veel ruimte.

jammer dat je deze kant niet uit kunt
Alle reacties Link kopieren
IEdereen denkt dat het hier erg duur is, maar dat valt verhoudingsgewijs enorm mee.
Alle reacties Link kopieren
Uithoorn, Hoofddorp, Aalsmeer, allemaal onder de rook van Amsterdam maar lagere prijzen
Leiden?
Alle reacties Link kopieren
Woerden??
Keuze genoeg. Ik denk dat het wel belangrijk is dat het in de buurt van je werk, familie, vrienden is.
In het oude centrum van Purmerend heb je jaren dertig woningen van rond de 100m2 + tuin, voor rond de 180.000, 200.000 euro. Is met de bus een kwartiertje van Amsterdam CS.
yoyo2 schreef op 11 april 2008 @ 16:55:

[...]





Maar dan heb je onder de 2 ton geen 95 m2 meter...
Eeeeh, toch wel....
Alle reacties Link kopieren
Jee wat een reacties! Dankjulliewel!



Ik werk in Amsterdam, maar in een sector waarin het makkelijk is om een nieuwe baan te vinden, dus daar ben ik niet aan gebonden. Ben van plan ontslag te nemen voor een nieuw huis in een leuke buurt.



Vrienden en familie wonen in Amsterdam e.o. Ik ben opgegroeid in Zaandam, en hoewel ik een heel goeie jeugd heb gehad, verlang ik daar niet naar terug.



Dordrecht en Leiden vind ik leuke opties, Hilversum en Voorburg ook, maar ben toch bang dat dat net iets boven mijn budget gaat (voor 2 ton is het allemaal een beetje aan de krappe kant).



Moet me misschien wel concentreren op één plaats, want het heeft bijvoorbeeld best wat tijd gekost om Den Haag geografisch onder de knie te krijgen ("wat zijn de geschikte buurten?").



Dank voor jullie suggesties! Ben heel wat wijzer, weet nu wat meer plekken in te toetsen bij Funda.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Roos,



Ik heb volgens mij een huis voor je in de aanbieding, namelijk ons huis! Wij zaten in dezelfde situatie: 3-hoog in A'dam-west met een kleine en we werden helemaal gestoord. Nu wonen we in Alkmaar, in een heel fijne woning van 115 m2 met veel leuke kindjes op de buurt en een speelplaatsje direct achter ons huis. Met 15 minuten ben je op de fiets in het Berger-bos en met 30 minuten op het strand, en Amsterdam is 35 min. met de trein. (10 min. fietsen naar station). Alkmaar zelf is ook echt een heel gezellige stad (zelfs beste winkelstad van Nederland geloof ik! ;o)

Wij hebben inmiddels wat meer te besteden en zijn van plan op IJburg wat te gaan kopen, dus vandaar dat we ons huis in de verkoop hebben.

Als je het leuk vindt kun je even kijken op funda: [bewerkt door moderator, ivm privacy].
Heb je al eens in Almere gekeken?



Wij zijn nu aan het 'huizen-jagen' en willen veel huis voor weinig geld, en dat lukt daar erg makkelijk. Als rechtschapen Amsterdammer wil je natuurlijk niet dood gevonden worden in Almere, maar ik heb m'n vooroordelen opzij gezet en zie vooral voordelen: veel huis, weinig geld, kindvriendelijk opgezet, vlakbij Amsterdam, goed OV, veel scholen, etc.



Het ligt er aan in welke buurt je gaat zitten, maar een huis van meer dan 100 m2, met tuin, genoeg kamers, heb je al voor 175.000 euro.
Alle reacties Link kopieren
ik kom ook op Alkmaar, Hoofddorp of misschien dat A'dam Zuid Oost (het opgeknapte stuk) nog te betalen is. Hoor ook dat in Purmerend heel veel te koop staat.



Uithoorn/Aalsmeer zoals hierboven genoemd is mooi maar ook vrij prijzig en niet fijn zonder auto. Dan betaal je je echt scheel aan de bus en het duurt een tijd voor je bij een treinstation bent.
Alle reacties Link kopieren
Roos ga s in Delft kijken. zou dat wat zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dag Roos,



Ik woon in een 4-kamer appartement in Leiderdorp dicht bij het winkelcentrum. Heb geen tuin maar een balkon.

Wij willen volgend jaar gaan verhuizen en vragen minder dan 2 ton voor deze woning. We hebben nog geen makelaar ingeschakeld maar gaan dat eind van dit jaar wel doen.



Als overijsselse vind ik het hier veel te druk en wil rustiger gaan wonen. We hebben ons oog laten vallen op Hellevoetsluis.

Ons lijkt dat een heel gezellige plaats om te wonen.



Heb je interesse? mail me maar een keer.

wizz_cat@hotmail.com



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eigenlijk dat je automatisch eerder in een plaats dicht bij een stad komt voor het bedrag wat je eraan uit kan geven.

In Utrecht zelf zijn de prijzen bijv. erg hoog, maar je zou kunnen kijken in Vleuten, Maarssen(broek) of Breukelen. Alle drie hebben een station, en hebben als voordeel dat je zo met de fiets de polder of groene art in kan.

Van Maarssen weet ik dat Maarssenbroek over het algemeen rederlijk betaalbaar is en ook redelijk kindvriendelijk, op de wijk anitlopespoor na. Utrecht is op fietsafstand, en amsterdam is ong. een half uur met de trein.

als je meer Utrecht zelf wil kan je in Leidse Rijn kijken.

als je meer wil weten over wijken in Utrecht kan je dat altijd even laten weten dan kan ik je er wel meer over vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven