harde vloerbedekking niet toegestaan

16-07-2007 17:57 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees weleens in huurwoning advertenties dat een 'harde vloerbedekking' niet toegestaan is.

Wat voor een vloer kun je dan wel leggen?

En kun je eventueel het leggen van een harde vloegbedekking aanvragen?
Alle reacties Link kopieren
Dingen als laminaat, parket en soms ook zeil zijn dan niet toegestaan. Meestal is dit in flats om contactgeluid naar beneden te voorkomen.

Wat je dan dus wel mag leggen is alle soorten tapijt, met een goede ondervloer.

Je kunt proberen om het aan te vragen, maar als het om een appartement gaat geef ik je weinig kans.
Alle reacties Link kopieren
Toestemming zal je niet krijgen als er al zo'n aantekening in het aanbod / de advertentie staat. Wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen zich hieraan houdt, maar als er klachten komen heb je wel een probleem met de woningbouwvereniging (en natuurlijk met de buren....). En als er geen klachten komen heb je geluk, maar moet de vloer er wel weer uit als je gaat verhuizen. (en jijzelf kan wel netjes op pantoffels lopen, maar je bent als huurder ook verantwoordelijk voor je bezoek enzo....)
Alle reacties Link kopieren
In ons geval dient er toestemming gevraagd te worden bij de VvE wanneer wij een harde vloerbedekking willen.

Dan gaat er gekeken worden naar geluidsnormen etc.

De ondervloer moet dan een bepaalde geluidsisolerende waarde hebben. Als daar aan voldaan wordt dan zou een harde vloerbedekking in theorie wel mogen.



Maar de vloerbedekking die er nu in zit is helemaal verlijmd en past toch eigenlijk wel goed bij onze inrichting. Dus ik laat het idee om plavuizen te nemen nog maar even varen... Scheelt ook weer een hoop geld en troep.
Een laminaat of een houten vloer mag je soms (=toestemming vragen) wel leggen, als hij 'zwevend' gelegd wordt. Dat betekent dat hij niet direct op de ondervloer ligt, maar op een raamwerk van latten met een isolerende laag ertussen, of direct op een isolerende viltlaag. Als je hem zelf wilt leggen: alles waar je vloer 'hard op hard' contact maakt met de ondervloer, vermindert de geluidsisolatie. Dus niet vastschroeven op de ondervloer, plinten niet direct tegen de vloer en de muur aan, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven