Voor en nadelen anti-kraak, wie heeft hier ervaring mee?

25-07-2007 09:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik pas nu een paar maanden op het huis van mijn moeder en in die tijd hoop ik een eigen huurwoning te vinden. Maar dat is echt onwijs moeilijk! Ik heb geen zin om na die paar maanden op straat te komen staan dus misschien is voor een poosje een anti-kraakwoning een oplossing. Wie heeft hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Is er geen mogelijkheid dat je bij je moeder kan blijven tot je een eigen woning hebt?
Alle reacties Link kopieren
Het punt is dat mijn moeder al naar Zeeland is om daar een koophuis te zoeken met haar vriend. Mijn broertje gaat daar zelfs al naar school. Maar omdat hij een veel te klein huis heeft voor alle spullen die nog in mijn moeders huis staan zal mijn moeder dit huis nog even aan moeten houden. Ze heeft ook nog haar praktijk in dit huis. Dus daarom "pas" ik een paar maanden op dit huis tot zij in Zeeland genoeg ruimte heeft voor alle spullen en voor een praktijkruimte. Maar ja dat kan natuurlijk niet voor heel lang.
Alle reacties Link kopieren
Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging?

Wellicht dat die dan iets voor je kunnen doen nu je op straat komt te staan...
Alle reacties Link kopieren
Nee die kunnen dus niks voor me doen. Ja ik kan reageren met woonbonnen maar t kan nog wel 3 jaar duren voor dat we iets toegewezen krijgen, echt heel frustrerend! Ik mag ook niet in het huis van mijn moeder blijven en de enige optie is dus anti-kraak als ik geen huis toegewezen krijg als mij moeder binnen een jaar dit huis opzegt. ....
Alle reacties Link kopieren
Ambrosia, ik heb nu geen tijd, ik kom later op je vraag terug!

(ben bizzie)
Alle reacties Link kopieren


Ambrosia, ik heb nu geen tijd, ik kom later op je vraag terug!

(ben bizzie)



Dank je *;
Alle reacties Link kopieren
Voordeel: goedkoop wonen

Nadeel: Binnen twee weken eruit zijn als het moet en de antikraakstichting is niet verplicht iets voor je te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Je moet vaak wel via introductie ergens binnenkomen trouwens...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewerkt bij een anti-kraak org. Voordeel is dat je weinig betaald voor (meestal) een ruime woonruimte, bij techn.problemen kan je aankloppen bij de org. Nadeel is dat je zelf niet kan kiezen waar je gaat wonen, je mag in de meeste gevallen niets veranderen of schilderen. Vaak is er een wachtlijst om uberhaupt in aanmerking te komen. Je weet meestal niet hoelang je er kan wonen, soms een indicatie. Ze kunnen niet garanderen dat er direct weer een nieuwe woning voor je is als je uit je woning moet. Heel soms bij bedrijfpanden kan je moeilijkheden hebben met tv en internet.



Ik zou in jouw woonplaats eens met een anti-kraak bedrijf een afspraak maken, die kunnen je precies vertellen hoe en wat.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren


Je moet vaak wel via introductie ergens binnenkomen trouwens...



Tja wat ik net heb gevonden, daar hoeft dat dus niet. Hoef je je alleen in te schrijven en dan gaan ze iets voor je zoeken. Ik pas voorlopig nog op mijn moeders huis, dus ik hoef er niet direct uit. Ik ga alle woonbonnen invullen die ik kan vinden en dan maar hopen dat ik snel iets toegewezen krijg, lijkt me heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer ik lees over anti-kraak wonen hoe meer het me gaat tegen staan. Ik ben echt gehecht aan vastigheid en dat heb je met anti-kraak dus helemaal niet. Ik denk dat ik gewoon heel hard ga hopen dat ik snel een gewoon huurhuis heb.
Alle reacties Link kopieren
Waar zou je willen wonen? Ik krijg wel vaak mailtjes met beschikbare panden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer ik lees over anti-kraak wonen hoe meer het me gaat tegen staan. Ik ben echt gehecht aan vastigheid en dat heb je met anti-kraak dus helemaal niet. Ik denk dat ik gewoon heel hard ga hopen dat ik snel een gewoon huurhuis heb.
Je moet iig niet rekenen op vastigheid maar er zijn ook panden waar je 6 jaar kan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t er net even met mijn vriend over gehad en hij wil perse niet anti-kraak wonen. Dus dan houdt het sowieso op. Tenzij ik met hele goeie argumenten kom. Desnoods gaan we toch in Rotterdam wonen, daar zijn echt heeel erg veel huizen beschikbaar. Niet allemaal even goedkoop maar ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven