laminaat

29-07-2017 22:15 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn huur appartement nu in de woonkamer en keuken en hal laminaat liggen (is nog niet zo oud- een maand ongeveer) maar ik vind het echt heel lelijk. Het heeft geen sfeer, ziet er nep uit (is trouwens ook best gehorig) en ik heb volgens mij ook een allergie ervoor....................... !

Het voelt dus echt niet fijn.
Achteraf had ik wellicht voor een natuurlijker materiaal moeten gaan (maar was duurder).

Het laminaat is dus een maand oud en was 1910 euro inclusief leggen en plinten.

iemand tips..????
1910 euro??? Zitten er gouden randjes aan?
Mooi kleed er over in de zithoek?

Iets anders dan het vervangen is er niet denk ik
Alle reacties Link kopieren
Wat voor tips wil je?
Hoe je het eruit moet halen? Hoe je het aan het oog onttrekt? Hoe het minder gehorig wordt?
Proberen te verkopen aan iemand met hetzelfde appartement.
Alle reacties Link kopieren
Een mooi kleed erover is zeer zeker een idee........... En maar hopen dat ik geen allergie heb voor die vloer.

Ik vermoed namelijk wel een soort van allergie voor de VOC', dan zijn die vluchtige stoffen die vrijkomen (zo'n laminaatvloer schijnt 'n hele tijd uit te dampen) en dat voelt ook niet fijn.


Het liefst haalde ik hem er uit en legde ik er wat anders in, een natuurlijk materiaal maar dat kost veel geld en ik heb niet zoveel geld ter beschikking. ...
Ja, dus een tip hoe ik goedkoop aan een natuurlijk materiaal vloer kom.. maargoed dat zal wel niet goedkoop zijn (heb mij al 'n beetje georienteerd).
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
29-07-2017 22:30
Proberen te verkopen aan iemand met hetzelfde appartement.
Ja, kan. En wat is volgens jullie een betere optie?

Lamelparket? Hout?
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
29-07-2017 22:18
1910 euro??? Zitten er gouden randjes aan?
Niet eens.
Is bij Carpet right gekocht en zij hebben het ook gelegd.
Is een wat duurder merk laminaat (Quickstep) en de legkosten bij hun waren ook wat a/d hoge kant.
Alle reacties Link kopieren
IK krijg er natuurlijk nooit zoveel voor als dat het gekocht heeft. Hooguit 400 vrees ik
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zou je allergisch zijn?
Alle reacties Link kopieren
ja omdat ik hoorde van mensen dat er formaldehyde in zit en dat dit zeer ongezond is; dit is een toxische stof, kankerverwekkend, waar je dus op kan reageren


vroeger zat het ook in hoge mate in spaanplaat.
ik las 'n verhaal van iemand die had spaanplaat op zolder en kon op 'n gegeven moment niet eens meer lopen:
https://www.fonteine.com/formaldehyde.html
Wat voel je van de allergie dan?

En het is gehorig? Je bedoelt voor je onderburen?

Dat geld ga je never nooit meer krijgen.Maar dat begreep je zelf ook wel ;-)
Ik zou de tip van een kleed neerleggen eens proberen.
Misschien ben je helemaal niet allergisch.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat weet ik inderdaad niet ZEKER of ik last heb van het laminaat. Ik heb last van m'n huid in m'n gezicht (maar kan natuurlijk net zo goed een reactie op voeding zijn), branderige/beetje rode huid, en wat last van m'n ogen. EN nadat ik dat verhaal van die Ron Fonteine gelezen heb werd ik zo bang. Ik dacht shit straks kan ik ook niet meer lopen weet je wel.

Gehorig als je er op loopt gewoon!


Nee ik krijg er zeker geen 1910 euro voor.
anoniem_337699 wijzigde dit bericht op 29-07-2017 23:16
29.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vrouwxxx schreef:
29-07-2017 23:05
ja omdat ik hoorde van mensen dat er formaldehyde in zit en dat dit zeer ongezond is; dit is een toxische stof, kankerverwekkend, waar je dus op kan reageren


vroeger zat het ook in hoge mate in spaanplaat.
ik las 'n verhaal van iemand die had spaanplaat op zolder en kon op 'n gegeven moment niet eens meer lopen:
https://www.fonteine.com/formaldehyde.html
En waar heb je last van?
Je komt over alsof je nogal doordraaft.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dat verhaal gelezen van die Ron Fonteine? Daar werd ik echt niet blij van .................
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb wat last van m'n ogen en m'n huid in m'n gezicht vooral, voelt branderig aan.
Ja heb ik ook, maar toen lag ik te lang in de zon.
Alle reacties Link kopieren
ja, hoeft idd niet vd vloer te komen.
Vraagje he..Ik val je niet aan ;)
Maar hoe kan je zelf uitgekozen laminaat ineens heel lelijk vinden?
Als je in de winkel staat, je neemt wat stukjes mee naar huis dan kan je , je er toch wel wat bij voorstellen hoe het gaat staan?
Ik heb dit iig nog nooit gehad.

Ik zou toch even afwachten met een beslissing.Gewoon een leuk kleed.
Straks haal je alles eruit en blijkt ineens dat je ergens anders klachten van heb.
Alle reacties Link kopieren
Dat zal ik je vertellen. Mijn ouders waren mee en mijn ouders wilden dat ik op dat moment zou beslissen, als iets goed was was het toch goed?
Ik bedacht me dat ik misschien nog naar andere winkels wilde...
ik raakte 'n beetje in paniek. Voelde 'n beetje 'n druk van hun.

Maar toen we in die andere winkel waren (we zijn nog snel even naar 1 andere winkel geweest omdat ik dat wilde), was ik eigenlijk zo moe dat we weer teruggingen naar winkel 1. Mijn ouders waren die dag mee, (en wilden mee betalen)....... en ik voelde dus 'n beetje die druk van hun; Want als iets goed was was het toch goed zei m'n moeder.... (en hoefde ik toch niet naar andere winkels??!?!)

Ik vond het wel makkelijk dat ze 'n deel meebetaalden en ook wel lief. maar zoals hierboven aangegeven: stress.

Bovendien kreeg ik geen staaltjes mee naar huis,
De kleur pakt op de vloer heel anders uit dan dat hij er in de winkel uitzag.
En trouwens niet mooi bij de gordijnen zoals de verkoper zei (ik had 'n foto meegenomen) maar alles is nu dezelfde kleur (de vloer en de gordijnen). Dus ik zit ook aan nieuwe gordijnen te denken.

maargoed het is wat het is. Leer momentje!
Alle reacties Link kopieren
overruled door de verkoper, en door m'n ouders, en ik dacht uiteindelijk zelf, ik neem nu maar 'n beslissing dan is het maar klaar.. nou ja al die dingen bij elkaar.

ik ga voor het vloerkleed denk ik dat is voor nu het simpelste?
vrouwxxx schreef:
29-07-2017 23:28
Dat zal ik je vertellen. Mijn ouders waren mee en mijn ouders wilden dat ik op dat moment zou beslissen, als iets goed was was het toch goed?
Ik bedacht me dat ik misschien nog naar andere winkels wilde...
ik raakte 'n beetje in paniek. Voelde 'n beetje 'n druk van hun.

Maar toen we in die andere winkel waren (we zijn nog snel even naar 1 andere winkel geweest omdat ik dat wilde), was ik eigenlijk zo moe dat we weer teruggingen naar winkel 1. Mijn ouders waren die dag mee, (en wilden mee betalen)....... en ik voelde dus 'n beetje die druk van hun; Want als iets goed was was het toch goed zei m'n moeder.... (en hoefde ik toch niet naar andere winkels??!?!)

Ik vond het wel makkelijk dat ze 'n deel meebetaalden en ook wel lief. maar zoals hierboven aangegeven: stress.

Bovendien kreeg ik geen staaltjes mee naar huis,
De kleur pakt op de vloer heel anders uit dan dat hij er in de winkel uitzag.

Ohh dit herken ik wel!!
Mijn eerste huisje werd ook zo ingericht.
Ik kreeg ook spullen.
Als ik wat leuk vond, zeiden andere ; neeee dit is niks, past niet bij elkaar blabla.
Toen zat ik op een gegeven moment in een oersaaie witte woonkamer met totaal geen sfeer.

Tot ik het helemaal zat was en dacht bekijken jullie het maar.
Ik heb mijn woonkamer geverfd in de kleur die IK mooi vond.
Ze kwamen kijken en vonden het zelfs mooi. "Ooo hadden we niet verwacht dat het zo mooi zou worden" :-D

De vloer had ik dan wel weer zelf uitgezocht :-D :-D :-D

Ah vind het sneu voor je.Ik krijg gelijk weer het gevoel wat ik toen had.
vrouwxxx schreef:
29-07-2017 23:36
overruled door de verkoper, en door m'n ouders, en ik dacht uiteindelijk zelf, ik neem nu maar 'n beslissing dan is het maar klaar.. nou ja al die dingen bij elkaar.

ik ga voor het vloerkleed denk ik dat is voor nu het simpelste?
Ja een vloerkleed.
Maar wel eentje die je helemaal zelf uitgekozen heb ;)
Als hun hem niet mooi vinden hebben ze pech.Jij moet er wonen en jij moet je thuis voelen.

En als je ooit ga verhuizen,of een andere vloer neemt, niet meer naar andere luisteren.En neem stukjes laminaat mee.
In de winkel ziet het er vaak idd heel anders uit.
Alle reacties Link kopieren
Ok, je begrijpt het. Ja, terwijl ik juist zo zelfstandig was, maar door de waterschade moest het vorige laminaat er uit en sinds die dag: chaos.

Ik ben blij dat je het begrijpt. Maar het punt is wel dat de vloer de hele sfeer maakt. En ja die ligt er nu dus.

Nou ja, wat ik nu kan doen (en maar hopen dat ik NIETTTTT allergisch ben voor de vloer, voor chemische bestanddelen die erin zitten): in ieder geval zelf een kleed uitzoeken. (vorige kleed heb ik teruggebracht.. want dat had ik samen met m'n moeder uitgezocht en toen dat op de vloer lag was het nog duffer en saaier dan dat het nu is).


En ik kan zelf een bank uitzoeken... (en eventueel m'n ouders mee laten betalen a/d bank maar beter zou zijn van niet)..


Er komt trouwens een woning vrij in dezelfde flat als waar ik nu woon. Ik zou eventueel daarnaar toe kunnen verhuizen. (misschien ligt daar wel 'n mooie vloer).. maar is misschien een beetje gek en gedoe.
vrouwxxx schreef:
29-07-2017 23:41
Ok, je begrijpt het. Ja, terwijl ik juist zo zelfstandig was, maar door de waterschade moest het vorige laminaat er uit en sinds die dag: chaos.

Ik ben blij dat je het begrijpt. Maar het punt is wel dat de vloer de hele sfeer maakt. En ja die ligt er nu dus.

Nou ja, wat ik nu kan doen (en maar hopen dat ik NIETTTTT allergisch ben voor de vloer, voor chemische bestanddelen die erin zitten): in ieder geval zelf een kleed uitzoeken. (vorige kleed heb ik teruggebracht.. want dat had ik samen met m'n moeder uitgezocht en toen dat op de vloer lag was het nog duffer en saaier dan dat het nu is).


En ik kan zelf een bank uitzoeken... (en eventueel m'n ouders mee laten betalen a/d bank maar beter zou zijn van niet)..


Er komt trouwens een woning vrij in dezelfde flat als waar ik nu woon. Ik zou eventueel daarnaar toe kunnen verhuizen. (misschien ligt daar wel 'n mooie vloer).. maar is misschien een beetje gek en gedoe.
Je hebt ook leuke lopers voor in de gang.
Zo kan je elke kamer/gang een beetje opvrolijken.

En bank zelf uitkiezen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven