Huishoudelijk taken voor volwassen thuiswonende kinderen

17-09-2017 20:19 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag dat hij:
- Zijn eigen was doet
- 1 x per week kookt
- Zijn eigen kamer proper houdt

Hij doet nu helemaal niets. Wat kan ik van hem verwachten in het huishouden?
anoniem_328189 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 19:50
69.50% gewijzigd
Ik denk dat je ergens in de afgelopen 18 jaar al flink wat steken hebt laten vallen.
18 is wel rijkelijk laat om daarmee te beginnen.
Oh jee, ik ben bang dat je 15 jaar te laat bent.. Of hielp hij vroeger wel standaard mee? Ik hoop dat iemand anders tips voor je heeft!

Is er een vader in het spel die je kan helpen?
in hoeverre is zoonlief financieel nog afhankelijk?
Ik zou gewoon zijn was doen, maar hem bijvoorbeeld een dag in de week ergens verantwoordelijk voor maken. Eigen kamer schoonhouden lijkt me logisch. In mijn omgeving een twintigjarige die thuis woont met als taak de badkamer elke week schoonmaken en bovenverdieping stofzuigen. Zoiets zou ik doen, dus niet dingen voor hen niet doen, maar hem ook een taak voor het gezamenlijke huishouden geven.

Dat je wilt dat hij nu iets doet, komt dat voort uit frustratie? Of omdat hij nu 18 is? Heeft hij nooit hoeven meehelpen in huis? Andere kinderen/ gezinsleden?
Jeetje, hoe erg moet je zoon wel niet gestonken hebben dat zelfs zijn mentor zich er tegenaan ging bemoeien? Doucht ie wel?
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
17-09-2017 20:21
Ik denk dat je ergens in de afgelopen 18 jaar al flink wat steken hebt laten vallen.
Hij deed dat vroeger ook, maar nu dus niet meer.
anoniem_328189 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 19:52
20.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-09-2017 20:26
Jeetje, hoe erg moet je zoon wel niet gestonken hebben dat zelfs zijn mentor zich er tegenaan ging bemoeien? Doucht ie wel?
Ja, hij doucht wel.
anoniem_328189 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 19:54
15.47% gewijzigd
MoirenPhae schreef:
17-09-2017 20:21
Ik denk dat je ergens in de afgelopen 18 jaar al flink wat steken hebt laten vallen.
.
Dit! En verder is 18 voor de wet volwassen, maar geestelijk natuurlijk nog niet helemaal.

Ik vind school, huiswerk en een bijbaan voor mijn kinderen genoeg. Die doen verder niet veel meer dan tafeldekken/afruimen voor het algemene huishouden. Wel halen ze hun bed af, ruimen hun was op en doen in de vakantie hun eigen kamer.

Koken en de was doe ik zelf.
Alle reacties Link kopieren
polonaise schreef:
17-09-2017 20:22
Oh jee, ik ben bang dat je 15 jaar te laat bent.. Of hielp hij vroeger wel standaard mee? Ik hoop dat iemand anders tips voor je heeft!

Is er een vader in het spel die je kan helpen?
in hoeverre is zoonlief financieel nog afhankelijk?
Hij is financieel nog niet onafhankelijk, want dan had ik hem wel op kamers gestuurd!
anoniem_328189 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 19:55
23.14% gewijzigd
sandra072 schreef:
17-09-2017 20:29
Ja, hij doucht wel elke dag, maar als je dan je vieze kleding weer aan doet ruik je hem toch van ver.
Wat een toestand. Loopt die kleding niet weg inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dan moet de mentor hem erop aanspreken, niet jou, van zijn klasgenoten trekt hij zich dus ook weinig aan als hij het zo ver laat komen. Maar nu heeft hij ook zijn doel bereikt, jij schaamt je dood dus doe je het weer.
Ik zou hem laten, wacht maar tot hij een vriendin/vriend krijgt, wordt het wel anders.
Sorry TO geen echte tips, mijn knul was net zo, geen idee wat hij nu bij zijn vriendin thuis doet eerlijk gezegd...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Heeft je zoon een stoornis?
Dat hij een zin heeft in huishoudelijke klussen snap ik heel goed.

Maar dat hij zo ver gaat dat hij dan gerust in stinkende kleren de deur uit gaat en gewoon niet meer warm eet is volgens mij best extreem.

Arme toekomstige vriendin
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-09-2017 20:29
.
Dit! En verder is 18 voor de wet volwassen, maar geestelijk natuurlijk nog niet helemaal.

Ik vind school, huiswerk en een bijbaan voor mijn kinderen genoeg. Die doen verder niet veel meer dan tafeldekken/afruimen voor het algemene huishouden. Wel halen ze hun bed af, ruimen hun was op en doen in de vakantie hun eigen kamer.

Koken en de was doe ik zelf.
Ja dat vindt hij dus ook.
anoniem_328189 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 19:53
14.34% gewijzigd
attribuutje schreef:
17-09-2017 20:33
Ja, dan moet de mentor hem erop aanspreken, niet jou, van zijn klasgenoten trekt hij zich dus ook weinig aan als hij het zo ver laat komen. Maar nu heeft hij ook zijn doel bereikt, jij schaamt je dood dus doe je het weer.
Ik zou hem laten, wacht maar tot hij een vriendin/vriend krijgt, wordt het wel anders.
Sorry TO geen echte tips, mijn knul was net zo, geen idee wat hij nu bij zijn vriendin thuis doet eerlijk gezegd...
.
Hoe vindt hij een vriendin als hij zo stinkt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo'n onzin dat hij zijn eigen was moet doen. Doet ieder in huis zijn/haar eigen was? Dan draait de wasmachine toch vaak met half geladen trommels? Zijn eigen kamer schoonhouden vind ik dan wel weer logisch. Bij mijn gezin is het allemaal wel afhankelijk van hoeveel tijd je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Bea15 schreef:
17-09-2017 20:38
Ik vind het zo'n onzin dat hij zijn eigen was moet doen. Doet ieder in huis zijn/haar eigen was? Dan draait de wasmachine toch vaak met half geladen trommels? Zijn eigen kamer schoonhouden vind ik dan wel weer logisch. Bij mijn gezin is het allemaal wel afhankelijk van hoeveel tijd je hebt.
1 wasje per week is voldoende.
anoniem_328189 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 19:55
15.33% gewijzigd
En als je hem gewoon vraagt 1 keer per week een wasmachine of droger aan te zetten? Dus juist niet specifiek zijn eigen maar gewoon gezins was. Als ik enkel mijn eigen kleren moet doen duurt volle mand lang. Of gewoon vragen op moment dat het nodig is, dan is het betet te behappen misschien.

Wij hadden regel dat wie als eerste thuis is kookt.
sandra072 schreef:
17-09-2017 20:35
Ja dat vindt hij dus ook. Maar ik voel mij daar niet happy bij, ik wil graag samen verantwoordelijk zijn. Hij heeft veel meer vrije tijd dan ik! Misschien verwacht ik wel teveel??
.
Hij is nog in ontwikkeling, jij niet meer. Vrije tijd meteen doen we hier niet aan dus geen idee wie het meeste tijd heeft. Mijn kinderen doen wat ik op dat moment vraag, maar hebben geen vaste grote taak. School, werk en sport op elkaar afstemmen is in mijn ogen al genoeg op die leeftijd.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 20:46
0.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-09-2017 20:43
.
Hij is nog in ontwikkeling, jij niet meer. Vrije tijd meteen doen hier niet aan dus idee wie het meeste tijd heeft. Mijn kinderen doen wat ik op dat moment vraag, maar hebben geen vaste grote taak. School, werk en sport op elkaar afstemmen is in mijn ogen al genoeg op die leeftijd.
Hij doet bijna niets als ik het vraag.
anoniem_328189 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 19:53
5.67% gewijzigd
sandra072 schreef:
17-09-2017 20:44
Hij doet bijna niets als ik het vraag. Altijd ja straks of morgen, heb het nu te druk.
.
Weet je ook waarom hij zo doet? Heb je er wel eens over gepraat op een rustig moment?
Alle reacties Link kopieren
Moet hij dan van jou 2 spijkerbroeken een trui en een tshirt in de wasmachine stoppen? Wat een onzin. En niet milieuvriendelijk. Zijn was kan toch bij die van jullie? En ja hij kan dan zeker een wasmachine draaien en ophangen.

Maar goed, ergens hebben jullie steken laten vallen. Dat wordt lastig om hem nu weer in het gareel te krijgen. Misschien helpt het als je de wifi er overdag vanaf gooit?
sandra072 schreef:
17-09-2017 20:35
Ja dat vindt hij dus ook. Maar ik voel mij daar niet happy bij, ik wil graag samen verantwoordelijk zijn. Hij heeft veel meer vrije tijd dan ik! Misschien verwacht ik wel teveel??
Hij is je kind, niet je partner.
Hier 2 volwassen kinderen die niet hun eigen was mogen doen. Draaien er straks allemaal halve trommels, nee hoor, ik gooi hun was gewoon bij de onze.
Koken doe ik ook zelf, heb t ze weleens laten doen, maar dat werden heel dure maaltijden.....
Hun eigen kamer doen ze wel, en als ze het niet doen boeit het me ook niet. Ze hoeven hier niet veel, zijn al druk zat met studeren en werken.
Pluisi schreef:
17-09-2017 20:52
Hier 2 volwassen kinderen die niet hun eigen was mogen doen. Draaien er straks allemaal halve trommels, nee hoor, ik gooi hun was gewoon bij de onze.
Koken doe ik ook zelf, heb t ze weleens laten doen, maar dat werden heel dure maaltijden.....
Hun eigen kamer doen ze wel, en als ze het niet doen boeit het me ook niet. Ze hoeven hier niet veel, zijn al druk zat met studeren en werken.
.
Hier koken ze gewoon wat er op de planning staat. In de vakanties koken ze soms wel namelijk als wij gewoon werken. Wordt zo duur als ik het maak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven