Beste krabpaal

20-09-2017 11:39 25 berichten
Wij krijgen binnenkort een kitten. Ik ben op zoek naar de fijnste krabpaal. Welke gebruiken ze nou echt. Ik vond zelf zo'n krabton wel wat. Maar ik zie er heel veel op marktplaats staan, dus ik denk dat ze niet zoveel gebruikt worden.

Ook andere tips over katten zijn welkom.
Voor mijn kat heb ik indertijd (toen was ze ook nog kitten) een klein krabpaaltje met een plateautje gekocht. Hing ook nog een speeltje aan. Krabpaal wordt nog steeds gebruikt, soms het plateautje om op te liggen, soms de paal zelf.

Verder zou ik voorzichtig zijn met speelgoed kopen. Het is heel verleidelijk, maar katten spelen met lang niet alles. Mijn kat houdt van dingen die hard rollen, of snoepjes geven, of van verenstokken. Lampje vindt ze maar heel soms leuk, en zachte/folie-achtige balletjes zijn stom
Mijn katten keken niet om naar een krabpaal, ze wilden liever het behang slopen. Dus toen heb ik een hoek-krabplank aan de muur gehangen en daar zijn ze dik tevreden mee. Sindsdien laten ze het behang met rust.
Hier na jaren van die gigantische krabpalen nu een krabton en ik wilde dat ik het eerder had gedaan.
Voor de katten maakt het niet uit, ze gebruiken het ding waar ie voor is, krabben en op/in liggen.
Ik heb een enorm gevaarte staan. 1,60 m hoog, met twee holletjes en drie plateaus. Was ook een rib uit mijn lijf maar mijn katten zijn dermate slopers dat ze een goedkope krabpaal (< 70 euro) binnen twee maanden kaal krabben en demonteren. Deze staat nu ruim een jaar en alleen de bolletjes (die er volgens mij als decoratie aan hangen), zijn gesloopt (al binnen een week). Ik heb wel eens overwogen om ergens een stuk tapijt tegen de muur te schroeven, want ze gaan ook vaak mijn houten lambrisering nogal eens te lijf.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Deze....
hvm wijzigde dit bericht op 20-09-2017 11:54
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
onze bank
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb nog nooit een kat gehad die omkeek naar zo'n ding. De bank daarentegen....

Ik zou zeker niet veel aan uitgeven, probeer anders zo'n kartonnen plank. Wordt overigens bij ons ook niets mee gedaan, wel weer met een kartonnen doos. :roll:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit de krabpaal van buurvrouw gekregen, want haar kat deed er niets mee. Weet niet of het aan de paal lag, maar die van mij deed er ook niks mee, die vond de kokosmat fijner
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat vond de kartonnen krabplanken met z'n geur eraan di katten geweldig vinden helemaal het einde. Gaf wel veel troep want ze sloopten hem helemaal uit elkaar binnen een week of 2.

Die grote gevaartes vonden ze ook best fijn om lekker in of op te slapen.
Hetvrijewoord schreef:
20-09-2017 11:57
Ik heb nog nooit een kat gehad die omkeek naar zo'n ding. De bank daarentegen....

Ik zou zeker niet veel aan uitgeven, probeer anders zo'n kartonnen plank. Wordt overigens bij ons ook niets mee gedaan, wel weer met een kartonnen doos. :roll:

Afbeelding
Deze, elke keer een ander vormpje voor de lol.
En helaas de bank.
Kijk uit met wat je koop..

Ik had hele leuke dingen.Tunnels, krabpalen, mandjes etc, etc,

Alleen op de krabpaal lag ze weleens.

Nu ligt ze het liefst in het raamkozijn of op een stoel.
Ik heb nu alleen nog maar die krabplanken voor aan de muur en Zo n klein krabpaaltje met een muisje eraan.
Afbeelding

Geen krabpaal maar een krabplank. Krabpaal staat hier ongebruikt op zolder. Voordeel is, dat een krabplank ook minder lelijk is in je interieur. Hij ligt gewoon op de grond. Een groot succes!
In mijn vorige huis had ik trouwens 1 poot van 1 ikea stoel ongeverfd gelaten. Dat was ook een succes: van de rest inclusief de bank bleven ze af.
Alle reacties Link kopieren
tigri schreef:
20-09-2017 12:48
Afbeelding

Geen krabpaal maar een krabplank. Krabpaal staat hier ongebruikt op zolder. Voordeel is, dat een krabplank ook minder lelijk is in je interieur. Hij ligt gewoon op de grond. Een groot succes!
Deze inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Onze katten kijken niet om naar de krabpaal.
Hier zijn ze gek op krabkarton.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een enorme krabton voor onze kitten. Krabben doet hij weinig, maar dat doet hij sowieso relatief weinig, maar hij vind het wel een erg leuk ding om in te gaan liggen en met de muisjes die eraan hangen te spelen of gewoon om te klimmen.

Mijn ouders hebben wel een 'gewone' krabpaal, het nadeel van die dingen is alleen dat wanneer je en vrij hoge hebt (wat je al snel hebt) dat wanneer de kat (6 kg) erop springt, hij met krabpaal en al omvalt. Die dingen zijn zo instabiel als de pest. En aangezien de pa van onze kitten 8 kilo weegt wilde we geen onstabiele krabpaal (en de ton vonden we ook mooier).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een krabpaal bij de action gekocht van 6 euro waar de kat veel plezier aan beleefd.
Er staat nu een 2e in een andere kamer.

Een krabkarton vind ze niks. Ze ligt er wel lekker op.
Alle reacties Link kopieren
Onze dames willen zich he-le-maal uit kunnen rekken aan de krabpaal en er het liefst ook nog in kunnen klimmen. Met de krabpaaltjes uit de winkel lukte dat niet. Dus nu hebben we een flinke tak/bijnaboom van uit het park in de kamer staan van zo'n 2 meter hoog met sisal touw eromheen gewikkeld en met een beugel aan de muur bevestigd.

Grote hit en het ziet er stylish-verantwoord uit a la Scandinavisch design


(Disclaimer: de tak was al van de boom gewaaid tijdens een storm, dus zelf geen schade aangebracht aan de natuur)
De beste krabpaal bestaat niet! Iedere kat vindt iets anders fijn. Die van mij wisselen af. De ene keer is de krabton favoriet, de andere keer een kartonnen mandje (met catnip) en weer een andere keer de krabpaal die boven staat.
Catnip maakt speelgoed en krabpalen vaak al aantrekkelijker, maar het schijnt dat katten daar pas vanaf een jaar gevoelig voor worden.
ravenloos schreef:
20-09-2017 17:08
Onze dames willen zich he-le-maal uit kunnen rekken aan de krabpaal en er het liefst ook nog in kunnen klimmen. Met de krabpaaltjes uit de winkel lukte dat niet. Dus nu hebben we een flinke tak/bijnaboom van uit het park in de kamer staan van zo'n 2 meter hoog met sisal touw eromheen gewikkeld en met een beugel aan de muur bevestigd.

Grote hit en het ziet er stylish-verantwoord uit a la Scandinavisch design


(Disclaimer: de tak was al van de boom gewaaid tijdens een storm, dus zelf geen schade aangebracht aan de natuur)
Goed idee zeg!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een krabpaal van Petfun. Hoog genoeg voor de katten om zich helemaal uit te kunnen rekken, stevig (massief houten palen), en praktisch want de mandjes zijn er allemaar af te halen en wasbaar. Hij kost wat maar je krijgt er een hoop voor terug. :cat:
Afbeelding
Ik heb ook een goedkope krabton die ze ook gebruiken.
Ik heb een krabpaal van de weggeefhoek hier staan. Voor het raam, en daarom wordt ie veel gebruikt. Dan kan hij lekker in het mandje liggen en uit het raam kijken (heb enkel hoge ramen, dus vanaf de grond ziet hij niets).

In het nieuwe huis ga ik waarschijnlijk wel een nieuwe aanschaffen. Maar welke, tja, dat maakt hier dus niet zo heel veel uit, als ie maar hoog is.
http://m.zooplus.nl/shop/katten/krabpaa ... 0cm/519939

Ik heb deze. Wordt intensief gebruikt. Veel slapen op bovenste mandje en halve ding daaronder.
Het krabgedeelte wordt matig gebruikt.
Maar heb ook nog krabplank in de gang aan de muur.
Alle reacties Link kopieren
Zooplus Diogenes XL de beste krabton ooit! Mijn kitten en poes springen er in krabben zich omhoog en vinden hem geweldig! heb er twee staan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven