White wash afbeitsen

18-11-2017 23:21 6 berichten
Ik heb een meubelstuk in de white wash gezet. Hele klus, eerst alle oude lak verwijderen, schuren, toen ontvetten en daarna twee lagen white wash erop. Nu merk ik dat de verf niet echt verf is, het meubel heeft al twee kleine beschadigingen.

Kan ik er nog een laagje white wash opzetten en daarna aflakken met een blanke beits? Of blijft dat niet zitten? Zou anders zonde van mijn harde werken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat je ondergrond is en welk product je hebt gebruikt:
https://www.verftechnieken.nl/whitewash.html
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het aflakken met een parket lak. Wel even kijken of de beits op water of terpentine basis is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Het is de white wash van de Action, ik heb er nu inmiddels 3 lagen opzitten en het ziet er goed uit. Wel nog steeds kwetsbaar.

De beits is op waterbasis. Zou ik kunnen aflakken met een blanke beits op waterbasis?
Alle reacties Link kopieren
Cherilee schreef:
19-11-2017 20:21
Het is de white wash van de Action, ik heb er nu inmiddels 3 lagen opzitten en het ziet er goed uit. Wel nog steeds kwetsbaar.

De beits is op waterbasis. Zou ik kunnen aflakken met een blanke beits op waterbasis?
Ja. Maar ik zou een matte parketlak nemen, die s goed bestand tegen stoten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Dank, ga ik dat proberen! Ik wilde alleen even checken of het er niet zo af zou rollen. Dat zou zonde zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven