Visite neemt hond mee

05-12-2017 04:52 192 berichten
Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen.

Wij hebben bewust geen huisdieren. Vrienden van ons wel. Nu heb ik laatst een discussie gehad toen ik aangaf dat ik liever niet wil dat ze hun hond meenemen in de buurt van onze baby. Dit vonden ze geloof ik een beetje belachelijk maar hebben ze wel gerespecteerd toen ze op kraamvisite kwamen.

Later dacht ik...eigenlijk wil ik sowieso liever niet dat ze hun hond meenemen. Wij hebben o.a. geen hond omdat we niet op die viezigheid (haren, stank) zitten te wachten dus waarom zouden we de hond van een ander wel in ons huis laten? Ik heb het een keer toegestaan toen ze de hond net hadden en hem niet alleen konden laten maar hoewel we het grootste deel van de dag buiten waren baalde ik wel. Hond heeft vanalles afgelikt in mijn huis en in mijn tuin lopen wroeten, bloemen kapotgebeten etc.

En nu we een baby hebben voel ik me er al helemaal niet meer prettig bij.

Kan ik het maken om voortaan te zeggen dat ik geen honden in mn huis wil? Hoe doen andere mensen zonder huisdier dit?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kun je maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, kun je wel maken vind ik. Ik zou ze gewoon zeggen dat je hond mee geen goed idee vindt en of ze deze thuis kunnen laten als ze komen.
Blijven ze lang dan, dat ze hond meenemen of gewoon voor paar uurtjes?
Aneso schreef:
05-12-2017 05:05
Ja, kun je wel maken vind ik. Ik zou ze gewoon zeggen dat je hond mee geen goed idee vindt en of ze deze thuis kunnen laten als ze komen.
Blijven ze lang dan, dat ze hond meenemen of gewoon voor paar uurtjes?
Ze wonen 1.5 uur rijden verderop dus meestal komen ze begin van de middag en dan tot na het avondeten.
Jou huis jou regels.

Hier komen geen huisdieren en kinderen binnen.
Hier komen geen honden en kinderen binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook niet dat mensen hun hond meenemen naar mijn huis. Ik vind het zelfs een beetje asociaal om dat zomaar (ongevraagd) te doen.
Ik vind honden leuke dieren, maar ik wil ze gewoon niet in mijn huis. Mijn katten raken ervan in paniek en bovendien ben ik allergisch voor honden. Gek genoeg geloven mensen dat soms niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kun je dat aangeven.
In het ergste geval gaat dat ten koste van de vriendschap, maar dat risico kun je nemen.

Wel klink je mij een beetje panisch voor vuil, daar zou je wat mij betreft wel iets aan moeten doen. Straks neemt je kind andere kinderen mee naar huis om mee te spelen. Weet je wel hoe vies dat is?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het heel goed! Jullie huis, jullie regels en eisen dus ja dat kun je zeker maken.
Vooral omdat je zegt bewust geen dieren te hebben.

Hier is het anders. Ik heb zelf een hond en waar kan gaat ze mee maar dat is altijd in overleg met degene waar ik heen ga.
Bij vrienden die zelf ook een hond hebben is het vaal geen probleem. Bij de mensen zonder ligt het er aan, zoals ik zeg ik vraag het altijd. Niet welkom ook prima.
Op verjaardagen gaat ze nooit mee, veel te druk.
Tralalalala
Kashri schreef:
05-12-2017 05:24
Ze wonen 1.5 uur rijden verderop dus meestal komen ze begin van de middag en dan tot na het avondeten.
Dat is voor een hond lang om alleen thuis te blijven. Maar je kunt natuurlijk weigeren de hond van vrienden in huis toe te laten. Ik denk alleen niet dat ze nog vaak zullen komen.
elske1975 schreef:
05-12-2017 06:24
Dat is voor een hond lang om alleen thuis te blijven. Maar je kunt natuurlijk weigeren de hond van vrienden in huis toe te laten. Ik denk alleen niet dat ze nog vaak zullen komen.
Moeten ze maar iets regelen met n buuf die m halverwege even uitlaat.
Kashri schreef:
05-12-2017 05:24
Ze wonen 1.5 uur rijden verderop dus meestal komen ze begin van de middag en dan tot na het avondeten.
Ik vind het heel normaal dat je huisdieren kunt weigeren in je huis. Dat is vaak wel begrijpelijk.
Het afspreken zal wel lastig worden. Ze moeten 3 uur rijden heen en weer.
Een hond kan 4/5 uur alleen blijven.
Ze zullen de hond ergens moeten onderbrengen voor een bezoek aan jullie.
Ik vind het wel zo eerlijk dat jullie dan naar jullie vrienden gaan als jullie willen afspreken. Dan neem je alle spullen voor jullie kind mee, zodat het daar ook kan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ja een hond kun je in je huis weigeren.
Ik heb ook niet zoveel met honden en wil ze ook niet in mijn huis.
Zou onze kat overigens ook niet waarderen.
Denk wel dat ze minder zullen langskomen.
Wellicht kun je afspreken dat ze wel bij jullie komen en dat je de hond in de tuin of bijkeuken of gang laat?
En anders zelf maar vaker naar hun toe gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je inderdaad aangeven, maar dan moet je ook kunnen accepteren dat zij minder jullie kant op komen. Wat ik dan ook wel weer snap.

Maar hier komen in principe ook geen honden. Een keer was er een mee. Die heb ik gelijk doorgebonjourd naar de tuin. Dat vind ik op zich ook geen probleem. Maar niet in huis.
single1985 schreef:
05-12-2017 05:28
Jou huis jou regels.

Hier komen geen huisdieren en kinderen binnen.
Jouw...:)
sinnombre schreef:
05-12-2017 06:28
Ik vind het wel zo eerlijk dat jullie dan naar jullie vrienden gaan als jullie willen afspreken. Dan neem je alle spullen voor jullie kind mee, zodat het daar ook kan slapen.
Wellicht willen zij geen kinderen in huis.
Hun huis, hun regels ;)

Persoonlijk vind ik het altijd wel gezellig als vrienden hun hond meenemen, maar dat is dan ook een goed opgevoed beest. Likt niet mijn hele huis af en bijt geen planten kapot.
Alleen die haren! Maar dat is na een keertje stofzuigen ook weer weg.
Ik zou een keer jullie baby verschonen op hun gedekte eettafel.

Je kan idd gewoon nee zeggen. Ze kunnen ook de buren vragen om Fikkie een keer uit te laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook maar raar dat mensen hun hond mee op visite nemen. Hier komen ze er niet in.
krullen-bol schreef:
05-12-2017 06:22
Ik snap het heel goed! Jullie huis, jullie regels en eisen dus ja dat kun je zeker maken.
Vooral omdat je zegt bewust geen dieren te hebben.

Hier is het anders. Ik heb zelf een hond en waar kan gaat ze mee maar dat is altijd in overleg met degene waar ik heen ga.
Bij vrienden die zelf ook een hond hebben is het vaal geen probleem. Bij de mensen zonder ligt het er aan, zoals ik zeg ik vraag het altijd. Niet welkom ook prima.
Op verjaardagen gaat ze nooit mee, veel te druk.
Dat is hier miss een beetje het probleem. Ze hebben het een keer gevraagd, en TO heeft toen ja gezegd. Dus denken die vrienden dat het okee is. Logisch toch? TO is vergeten om te zeggen dat de pup welkom was maar de Sint Bernard is nu een beetje uit zn voegen gegroeid en kwat de baby nat. Nieuwe situatie, nieuwe regels..
Je mag dat eisen, jullie huis. Net zo goed als zo mogen eisen om geen baby's in huis te willen. Ook die kunnen kwijlen, stinken, met vieze handjes overal aan zitten als ze wat ouder zijn.

Dus, bedenk vooral hoe je het brengt, en denk van te voren na over de evt gevolgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem mijn hond ook zo vaak mogelijk mee. Mijn hond is dan ook wel goed opgevoed.
Ook vraag ik het altijd even voor de zekerheid (bij de mensen heel dicht bij me vraag ik het immers niet meer, die vinden het gewoon nooit een probleem.)

Mocht iemand er overigens wél problemen mee hebben, zeg ik liever de afspraak af (of verzet afspraak tot een gunstigere dag) dan dat ik iemand anders moet charteren om de hond uit te laten. Zo bijzonder is op visite gaan (of de visite zelf) dan ook niet om daar een boel voor te regelen.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het maken. Zoals je het ook kan maken ze te vragen met mes en vork te eten en niet in hun neus te peuteren.

Dat dat nodig is vind ik wel bijzonder. Er is iets behoorlijk mis gegaan in hun opvoeding blijkbaar
Alle reacties Link kopieren
elske1975 schreef:
05-12-2017 06:24
Dat is voor een hond lang om alleen thuis te blijven. Maar je kunt natuurlijk weigeren de hond van vrienden in huis toe te laten. Ik denk alleen niet dat ze nog vaak zullen komen.
Wat een onzin
sinnombre schreef:
05-12-2017 06:28
Ik vind het heel normaal dat je huisdieren kunt weigeren in je huis. Dat is vaak wel begrijpelijk.
Het afspreken zal wel lastig worden. Ze moeten 3 uur rijden heen en weer.
Een hond kan 4/5 uur alleen blijven.
Ze zullen de hond ergens moeten onderbrengen voor een bezoek aan jullie.
Ik vind het wel zo eerlijk dat jullie dan naar jullie vrienden gaan als jullie willen afspreken. Dan neem je alle spullen voor jullie kind mee, zodat het daar ook kan slapen.
Misschien willen zij wel geen kind in huis! :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind is bang voor honden. Buiten kan hij daar prima mee omgaan, bij anderen is het af en toe al moeilijker (is afhankelijk van de hond). Een hond bij ons thuis op visite is voor nu gewoon een no go, helemaal een hond die mijn kind niet kent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven