Visite neemt hond mee
dinsdag 5 december 2017 om 04:52
Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen.
Wij hebben bewust geen huisdieren. Vrienden van ons wel. Nu heb ik laatst een discussie gehad toen ik aangaf dat ik liever niet wil dat ze hun hond meenemen in de buurt van onze baby. Dit vonden ze geloof ik een beetje belachelijk maar hebben ze wel gerespecteerd toen ze op kraamvisite kwamen.
Later dacht ik...eigenlijk wil ik sowieso liever niet dat ze hun hond meenemen. Wij hebben o.a. geen hond omdat we niet op die viezigheid (haren, stank) zitten te wachten dus waarom zouden we de hond van een ander wel in ons huis laten? Ik heb het een keer toegestaan toen ze de hond net hadden en hem niet alleen konden laten maar hoewel we het grootste deel van de dag buiten waren baalde ik wel. Hond heeft vanalles afgelikt in mijn huis en in mijn tuin lopen wroeten, bloemen kapotgebeten etc.
En nu we een baby hebben voel ik me er al helemaal niet meer prettig bij.
Kan ik het maken om voortaan te zeggen dat ik geen honden in mn huis wil? Hoe doen andere mensen zonder huisdier dit?
Wij hebben bewust geen huisdieren. Vrienden van ons wel. Nu heb ik laatst een discussie gehad toen ik aangaf dat ik liever niet wil dat ze hun hond meenemen in de buurt van onze baby. Dit vonden ze geloof ik een beetje belachelijk maar hebben ze wel gerespecteerd toen ze op kraamvisite kwamen.
Later dacht ik...eigenlijk wil ik sowieso liever niet dat ze hun hond meenemen. Wij hebben o.a. geen hond omdat we niet op die viezigheid (haren, stank) zitten te wachten dus waarom zouden we de hond van een ander wel in ons huis laten? Ik heb het een keer toegestaan toen ze de hond net hadden en hem niet alleen konden laten maar hoewel we het grootste deel van de dag buiten waren baalde ik wel. Hond heeft vanalles afgelikt in mijn huis en in mijn tuin lopen wroeten, bloemen kapotgebeten etc.
En nu we een baby hebben voel ik me er al helemaal niet meer prettig bij.
Kan ik het maken om voortaan te zeggen dat ik geen honden in mn huis wil? Hoe doen andere mensen zonder huisdier dit?
dinsdag 5 december 2017 om 07:35
Het is jullie huis, daar gelden gewoon jullie regels. Natuurlijk kun je dieren weigeren.
Zelf maak ik er nooit een probleem van. Ook toen we geen huisdieren hadden waren ze wel altijd welkom, ik vind het gewoon leuk. Luchtjes en haren van honden en katten vind ik geen enkel probleem.
De hond neem ik soms mee en soms laat ik haar thuis in overleg met degene die ik ga bezoeken.
Iedereen heeft het recht z'n eigen grenzen aan te geven.
Zelf maak ik er nooit een probleem van. Ook toen we geen huisdieren hadden waren ze wel altijd welkom, ik vind het gewoon leuk. Luchtjes en haren van honden en katten vind ik geen enkel probleem.
De hond neem ik soms mee en soms laat ik haar thuis in overleg met degene die ik ga bezoeken.
Iedereen heeft het recht z'n eigen grenzen aan te geven.
dinsdag 5 december 2017 om 07:40
Natuurlijk. Een heel legitiem verzoek om de hond thuis te laten. Ik neem mijn hond nooit mee, behalve naar een bepaald familielid, die vraagt altijd of ik hem alsjeblieft mee wil nemen.
dinsdag 5 december 2017 om 07:40
Jouw huis, jouw regels idd.
Ik heb zelf geen kinderen en geen honden maar mensen die ze wel hebben zijn gewoon welkom hoor. Tuurlijk moet de tent niet helemaal afgebroken worden maar na het bezoek kun je de stofzuiger toch gewoon door het huis halen? Waarom wil je em niet in 1 ruimte hebben met je baby? Gaat ie dan bijten of zo?
Tuurlijk kan een goed opgevoede hond uren lang alleen zijn, maar als ik er eentje zou hebben zou ik die zeker niet 8 uur alleen laten.
Toen die hond ravage aangericht had bij jullie, was het toen nog een pup? Wellicht dat ie nu wat rustiger is.
Ik heb zelf geen kinderen en geen honden maar mensen die ze wel hebben zijn gewoon welkom hoor. Tuurlijk moet de tent niet helemaal afgebroken worden maar na het bezoek kun je de stofzuiger toch gewoon door het huis halen? Waarom wil je em niet in 1 ruimte hebben met je baby? Gaat ie dan bijten of zo?
Tuurlijk kan een goed opgevoede hond uren lang alleen zijn, maar als ik er eentje zou hebben zou ik die zeker niet 8 uur alleen laten.
Toen die hond ravage aangericht had bij jullie, was het toen nog een pup? Wellicht dat ie nu wat rustiger is.
dinsdag 5 december 2017 om 08:00
Nou dan is dat maar duidelijk. En strandt de vriendschap op de accessoires van beide vriendinnen.
We hebben een kat die zeker niet met een hond samen kan. Mn zus mocht wel een keer haar (toen zieke) hond meenemen. Deze hebben we in een warm mandje op ons kantoortje gelegd. Ging prima. Overal zijn oplossingen voor!
dinsdag 5 december 2017 om 08:04
redbulletje schreef: ↑05-12-2017 07:30Yep, een normale 8-urige werkdag plus de daarbij horende reistijd, kan 'n goed opgevoede gezonde hond prima overbruggen.
Nou hier ben ik het toch helemaal niet mee eens, uit persoonlijke ervaring. Mijn onderbuurvrouw vind dit blijkbaar ook ( heb het er gisteren met haar over gehad dat haar honden maar blijven blaffen als ze weg is ), die vind dat ze er maar aan moeten wennen. Ze hebben elkaar dus ze zijn niet alleen. Dus het is niet zielig. Ze loopt blijkbaar in de ochtend en avond een uur met ze, ik geloof er niks van aangezien ik ze nog nooit op straat gezien heb maar goed ik hoop voor die beesten dat het waar is. Ze vond het trouwens wel erg vervelend voor mij dat ik er last van heb, maar wist even zo gauw geen oplossing. Ze probeert het huis beter te isoleren en er hangt iets om die beesten gerust te stellen blijkbaar. Zo'n verdamper. Niet dat het helpt.
Ik vind het wel echt zielig. Niet alleen voor die beesten maar ook voor mijzelf, dat constante gekef is echt gekmakend. Mijn kat is trouwens al behoorlijk humeurig als ik hem acht uur alleen laat hoor, een hond zal dat geheid nog meer hebben.
Maar ontopic: ik vind dat je zeker kan zeggen dat je die hond niet in huis wil, ik heb hier liever ook geen honden in mijn huis. Mocht mijn broer er een nemen later en als hij goed opgevoed is vind ik het voor even wel prima maar liever niet. Het is jouw huis, dus jouw regels. Dan zoeken ze maar een oppas voor de hond.
dinsdag 5 december 2017 om 08:16
Natuurlijk kun je dat maken. Bij ons is het niet om de kinderen maar ik heb vier katten waarvan twee hele grote (speciaal nieuw ras). Het maakt niet uit welke hond het is en hoe groot, maar ze vreten hem op
. Die andere twee zijn doodsbang voor honden. Maar met vier katten is het voor een hond niet echt leuk bij ons thuis. Honden zijn dus niet welkom.
dinsdag 5 december 2017 om 08:17
Natuurlijk kun je dat vragen! Jouw huis, jouw regels.
Hé 1,5 uur reistijd om naar jou te gaan, dus 3 uur puur voor de reis - ik neem aan dat hij hoogstens een halfuurtje naar je toe gaat dan, toch? Moet makkelijk kunnen voor zo'n hond!
Ik neem aan dat je niet zo gehecht bent aan de vriendschap en elkaar het liefst niet meer ziet? Want als hij niet meer naar jou kan zonder hondenoppas te regelen en jij waarschijnlijk met de baby ook liever niet meer daarheen gaat, met al die smerige hondenhygiëne daar, dan is de vriendschap snel voorbij - of wordt het in elk geval niet meer face-to-face gepraktiseerd.
Maar in elk geval geen hondenharen in je huis!
Hé 1,5 uur reistijd om naar jou te gaan, dus 3 uur puur voor de reis - ik neem aan dat hij hoogstens een halfuurtje naar je toe gaat dan, toch? Moet makkelijk kunnen voor zo'n hond!
Ik neem aan dat je niet zo gehecht bent aan de vriendschap en elkaar het liefst niet meer ziet? Want als hij niet meer naar jou kan zonder hondenoppas te regelen en jij waarschijnlijk met de baby ook liever niet meer daarheen gaat, met al die smerige hondenhygiëne daar, dan is de vriendschap snel voorbij - of wordt het in elk geval niet meer face-to-face gepraktiseerd.
Maar in elk geval geen hondenharen in je huis!
dinsdag 5 december 2017 om 08:18
Ik betwijfel of het zal helpen maar kan het proberen inderdaad. Ze zijn ook vaak in de avond niet thuis en werken fulltime. Leuk voor die honden om altijd alleen te zijn.
Vind het zo sneu voor ze.
dinsdag 5 december 2017 om 08:19
Ik wil ook geen honden in huis. Mijn ex heeft zijn hond een paar keer meegenomen (is natuurlijk ook van mijn dochter) en dat heb ik gedoogd. Het dier durft hier nu geen voet meer over de drempel te zetten sinds een aanvaring met een van mijn katten. Ik was bang voor mijn katje, maar het bleek dat een hondje geen schijn van kans maakt tegen een forse kater.
dinsdag 5 december 2017 om 08:21
Orangetree, nu ben ik wel nieuwsgierig naar dat kattenras van jou
On topic: hier komen ook geen honden binnen. Had laatst iemand die aan de deur wat kwam ophalen en die had een jack russel bij die de hele tijd probeerde binnen te komen en daar ergerde ik me al heel erg aan.
Heb verder 2 katten en ik ben bang voor honden, hoe groot/klein/lief ook, en ik vind ze stinken.
On topic: hier komen ook geen honden binnen. Had laatst iemand die aan de deur wat kwam ophalen en die had een jack russel bij die de hele tijd probeerde binnen te komen en daar ergerde ik me al heel erg aan.
Heb verder 2 katten en ik ben bang voor honden, hoe groot/klein/lief ook, en ik vind ze stinken.
dinsdag 5 december 2017 om 08:29
Ik wil ook geen honden in mijn huis. Ik heb cavia's en ik moet er niet aan denken als daar eentje van gepakt wordt.
Onze bijna 1 jarige zoon kruipt ook heel de dag over de vloer en met dat gekwijl en vieze hondenpoten vind ik dat onwijs smerig.
Ik ben geen fan van honden. Ze zijn vies en ze stinken.
Dus je kan dat gewoon opleggen. Jij beslist wat er in jouw huis mag.
Onze bijna 1 jarige zoon kruipt ook heel de dag over de vloer en met dat gekwijl en vieze hondenpoten vind ik dat onwijs smerig.
Ik ben geen fan van honden. Ze zijn vies en ze stinken.
Dus je kan dat gewoon opleggen. Jij beslist wat er in jouw huis mag.
dinsdag 5 december 2017 om 09:01
We hebben twee honden, grote honden ook. We vragen nooit of ze mee mogen, maar geven wel aan dat we om een bepaalde tijd weg moeten ivm de honden. Wij laten ze maximaal 5 uur alleen. Veel vrienden en familie bieden aan om ze mee te nemen, ook omdat de honden heel makkelijk zijn en na de begroeting gaan liggen slapen of rustig liggen. Als er al kinderen zijn, dan spelen ze vaak even met de honden. Uiteraard waar één van ons bij is. Onze honden zijn kinderen gewend, er spelen regelmatig meerdere kinderen bij ons.
En over het smeren, ja... honden verharen. Maar kinderen kunnen de boel ook flink onder smeren met zand, snot, etensresten e.d.
En over het smeren, ja... honden verharen. Maar kinderen kunnen de boel ook flink onder smeren met zand, snot, etensresten e.d.