Koffiezetapparaat gebruiken

07-01-2018 14:10 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een koffiezetapparaat van bosch, benvenuto Classic piano. Hij is van iemand geweest die overleden is, en er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Ik heb gegoogled maar ik kan er geen vinden dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit apparaat moet gebruiken?
Ik heb al koffiebonen in het bakje gedaan, waterreservoir gevuld. Maar het lampje van het waterreservoir blijft op rood staan en het apparaat reageert dus nergens op als ik een knopje indruk. Welke stap vergeet ik hier, of welke combi aan knopjes moet ik indrukken?
Kun je niet googelen op merk en nummer? Vaak vind je dan wel een gebruiksaanwijzing.

Ik kan niet plakken, maar ik heb hem gevonden denk ik. Is te downloaden hoor.
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 14:12
31.98% gewijzigd
https://www.gebruikershandleiding.com/B ... 56212.html

deze?
https://koffiebean.nl/bosch-tca5309-ben ... ndleiding/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gegoogled maar kom nergens op uit. Een nummer zie ik niet op het apparaat staan, alleen dus het merk en benvenuto Classic piano
Zo simpel kan het zijn :)
Koffiebona schreef:
07-01-2018 14:13
Ik heb gegoogled maar kom nergens op uit. Een nummer zie ik niet op het apparaat staan, alleen dus het merk en benvenuto Classic piano
Volgens mij bij de stekker-ingang staan de specificaties of op de onderkant :)
Alle reacties Link kopieren
Wauw jeetje wat zijn jullie goed! Ja thanks deze is het 😁
Koffiebona schreef:
07-01-2018 14:14
Wauw jeetje wat zijn jullie goed! Ja thanks deze is het 😁
:sun:
Ik ben goed :hihi:
Koffiebona schreef:
07-01-2018 14:14
Wauw jeetje wat zijn jullie goed! Ja thanks deze is het 😁
Geniet ervan!!
Hawelry schreef:
07-01-2018 14:14
:sun:
Ik ben goed :hihi:
Whoop whoop! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik ben zeker aan het genieten, mn koffie smaakt heerlijk! Het was zo gepiept gelukkig, het is toch een simpeler apparaat dan ik dacht 😅
Thanks voor de hulp!!
Alle reacties Link kopieren
Nu we het toch over koffie apparaten hebben.. :)

Al jaren ben ik op zoek naar een apparaat die net zo n lekkere koffie zet als in de horeca.
Wie heeft zo n apparaat? :)
lindaatje1900 schreef:
07-01-2018 14:54
Nu we het toch over koffie apparaten hebben.. :)

Al jaren ben ik op zoek naar een apparaat die net zo n lekkere koffie zet als in de horeca.
Wie heeft zo n apparaat? :)
Hebben alle horecagelegenheden in Nederland hetzelfde koffiezetapparaat?
Koffiebona schreef:
07-01-2018 14:13
Ik heb gegoogled maar kom nergens op uit. Een nummer zie ik niet op het apparaat staan, alleen dus het merk en benvenuto Classic piano
Het nummer staat altijd onderop bij de stekker, op zo’n sticker waar ook staat hoeveel Watt het apparaat is enzo. Is verplicht.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 15:00
4.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
07-01-2018 14:57
Hebben alle horecagelegenheden in Nederland hetzelfde koffiezetapparaat?
Het gaat mij om de kwaliteit koffie die ermee gezet wordt.
lindaatje1900 schreef:
07-01-2018 15:00
Het gaat mij om de kwaliteit koffie die ermee gezet wordt.
Ja, maar de smaak verschilt toch per apparaat
lindaatje1900 schreef:
07-01-2018 15:00
Het gaat mij om de kwaliteit koffie die ermee gezet wordt.

Dat zijn de duurdere koffiezetapparaten, met een antikalk filter.
Alle reacties Link kopieren
Siemens eq 7 plus heb ik. Top
Ding. Duur maar fijn
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
07-01-2018 15:06
Dat zijn de duurdere koffiezetapparaten, met een antikalk filter.
En daarnaast ook de kwaliteit van de bonen. Dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak of je een melange van 100% arabica wil of dat je liever voor een wat mildere of juist sprekender smaak gaat. Versgemalen bonen zijn vaak wel het lekkerste, dus een machine met een bonenmaler, of een losse bonenmaler is wel een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
07-01-2018 14:54
Nu we het toch over koffie apparaten hebben.. :)

Al jaren ben ik op zoek naar een apparaat die net zo n lekkere koffie zet als in de horeca.
Wie heeft zo n apparaat? :)
Een Jura. Wij hebben er een en de koffie is echt top. Cappuccino maakt hij met een echt goede schuimlaag en dat doet hij automatisch.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... zal ik jullie googlewonders ook het serienummer doorgeven van mijn oude inbouwoven? Kan nergens de handleiding vinden, maar vermoed dat dat ding 20/30 jaar oud is :|
Agapanthus schreef:
07-01-2018 20:51
Hmmm... zal ik jullie googlewonders ook het serienummer doorgeven van mijn oude inbouwoven? Kan nergens de handleiding vinden, maar vermoed dat dat ding 20/30 jaar oud is :|
Je hebt hem toch niet al zolang zonder dat ie gebruikt is he :)
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, 1,5 jaar geleden dit huis gekocht en het lukt me allemaal wel met de oven en grill maar er zitten zoveel icoontjes op dat ik het idee heb dat het allemaal “optimaler” kan. :)
Agapanthus schreef:
07-01-2018 21:02
Nee hoor, 1,5 jaar geleden dit huis gekocht en het lukt me allemaal wel met de oven en grill maar er zitten zoveel icoontjes op dat ik het idee heb dat het allemaal “optimaler” kan. :)
Merk, type?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven