Condenswater warmtepompdroger afvoeren

16-01-2018 21:45 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang wikken en wegen hebben we een warmtepompdroger aangeschaft.
Eigenwijs als we zijn dachten we zelf wel de afvoerplek te kunnen verwisselen.
In plaats van in de condensbak willen we het water rechtstreeks in de afvoer weg laten lopen.
Maar hoe?
Ik heb geprobeerd een filmpje te zoeken op youtube maar dit heb ik niet kunnen vinden.
De tekening in de gebruiksaanwijzing is niet echt duidelijk.
Het gaat om een bosch warmtepompdroger WTW87590NL
Alle reacties Link kopieren
Bij veel modellen zit de slang erbij geleverd, en anders kun je hem er vaak bij kopen. Bij modellen met een self-cleaningcondensor kan /kon dit niet altijd.
Je kan de afvoer van de wasmachine opsplitsen met een y-splitsing en daar dan de afvoerslang van de droger inhangen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben er inderdaad een extra slang bij gekregen, maar we durven de slang die nu vast zit, niet zo maar los te trekken en de losse slang aan te sluiten.
De tekening is niet zo duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is zie je aan de achterkant een slangetje lopen eb heb je er een verlengde slang bijgekregen. Je kan dat kleine slangetje lostrekken en die grote daarop aansluiten en dan het andere eind in de afvoer hangen.
Alle reacties Link kopieren
Is het echt zo simpel?
Dan moet het lukken.
Ik moet ook iets in de bak waar het codenswater in komt, als de slang niet op de afvoer is aangesloten?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Samsung met selfcleaning, daar kan het wel en het staat ook in de gebruiksaanwijzing. Aangezien Samsung en Bosch gelijk zijn moet het kunnen. Mijn man heeft het gedaan en ik geloof idd dat hij een zeefje in de opvangbak heeft omgedraaid. Daar staat wel altijd een beetje water in, maar dat is voor het reinigen van de droger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven