Werk & Studie alle pijlers

Welk niet complex werk zou ik thuis kunnen doen?

20-09-2024 17:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag
Door diverse privé omstandigheden binnen familie/gezin ben ik gestopt met werken (ik was verpleegkundige). Financieel word het alleen lastiger om uit te komen en ben aan het oriënteren op werk wat thuis kan worden gedaan. Ik werk het liefst vanuit huis ivm gezin en familie omdat ik zo nodig paraat moet staan.
Ik had al gekeken naar enquetes, maar dat werkt niet. Veel sites van inpakwerk zijn niet betrouwbaar. Lees veel over VA, maar ik als verpleegkundige heb daar niet echt ervaring mee.

Heeft iemand nog tips? Of wat doen de thuis moeders onder ons?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk het liefst vanuit huis ivm gezin en familie omdat ik zo nodig paraat moet staan.

Ik werk ook thuis (en af en toe naar kantoor), maar er wordt wel gewon verwacht dat ik mijn uren werk en dat het niet een opvulling is naast de werkzaamheden voor het gezin.
Ik weet niet hoe dat bij jou zou zijn? Misschien iets zoeken op het gebied van data entry? Ik zie dat wel eens voorbij komen op LinkedIn als vacature.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoor hier en daar van telefonische helpdesks wiens mensen vaak thuiswerken.
Waarbij je meestal wel eerst X tijd een opleiding op locatie krijgt.

Nadeel is wel dat de meeste werkgevers wél verwachten dat je van X tot Y aan de telefoon zit.
En niet dat je regelmatig onverwacht wegrent.

Mijn collega die grafisch vormgever is werkt zo'n beetje altijd thuis.
En de uren zijn niet heel strikt.
Alleen moet je dan ook wel weer een tijd studeren voor je aan de slag kan.
wissewis wijzigde dit bericht op 20-09-2024 17:46
23.04% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je mbo of hbo verpleegkundige?

Nooit naar locatie of kan 1x per week wel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je googlet op “vacature hybride” dan kom je veel tips tegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
20-09-2024 17:45
Ben je mbo of hbo verpleegkundige?

Nooit naar locatie of kan 1x per week wel?
Wanneer leer jij nou eens begrijpend lezen?
The wind just kinda pushed me this way
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees graag mee. Ik ben gestopt met werken zodat ik thuis kan zijn voor mijn kinderen met autisme. Ik zou wel thuis willen werken of onder schooltijden. Maar ik kan echt niks bedenken of vinden. Klantenservice deels thuis is snel 32 uur en dat is weer te veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar staat dan hoe zij is opgeleid?

Lijkt mij een vrij normale vraag. Ook of zij bereidt is soms naar locatie te gaan is geen rare vraag....

Er bestaat namelijk wel thuiswerk als verpleegkundige, een dubbel check van medicatie vanuit huis via apps. Je moet alleen wel ingewerkt worden op locatie (paar dagen).

Als HBO-er zijn er meer mogelijkheden om thuis te werken via e-health apps, denk aan telefonische triage, online begeleiding of coaching op sport en gezondheidsgebied, ...etc.
faceofoz wijzigde dit bericht op 20-09-2024 18:23
74.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Telefonisten bij mijn gemeente, 1e lijns en soms ook 2e lijns voor bepaalde afdelingen, kan bijna helemaal vanuit huis behalve de trainingsweek niet. Betaald best goed.

Maar je werkt wel met een rooster en vaste uren, je kan niet je kinderen gaan halen buiten je pauzes en ze mogen al helemaal niet gillend rondrennen. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Telefonische klantenservice van een groot bedrijf of webwinkel wordt nogal eens vanuit huis gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja goh

Ik wil het bijna niet zeggen
Maar toen ik destijds in hetzelfde schuitje zat,
ben ik webcamgirl geweest
islive en thuis
je kan ook bellen(sexlijn)
of cammen zonder gezicht
Ik weet dat veel moeders en studentes dit ook doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Simpel online werk: Only Fans
Alle reacties Link kopieren Quote
TO hebben uitzendbureaus niet ook wellicht vacatures vanuit huis?
Alle reacties Link kopieren Quote
De uitzend- en detacheringsbureaus waar ik mee werk in ieder geval niet. Je komt als uitzendkracht of gedetacheerd toch vaak een personeelsprobleem oplossen bij een bedrijf. Thuiswerk kunnen zij ook geven aan een medewerker die arbeidsongeschikt thuis zit, dat ga je meestal niet aan een UB uitbesteden.
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
20-09-2024 18:39
De uitzend- en detacheringsbureaus waar ik mee werk in ieder geval niet. Je komt als uitzendkracht of gedetacheerd toch vaak een personeelsprobleem oplossen bij een bedrijf. Thuiswerk kunnen zij ook geven aan een medewerker die arbeidsongeschikt thuis zit, dat ga je meestal niet aan een UB uitbesteden.

Het zit al een beetje in het woord: ongeschikt voor arbeid, dus ook thuiswerk. En als diegene wel thuis werk kan doen, is diegene niet arbeidsongeschikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, hoeveel zou je willen verdienen? Gaat het om een 24/32/40-uur salaris of alleen wat bijverdiensten?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.altide.nl/werken-bij/vacatu ... role-thuis
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.google.com/search?q=telefon ... ail-viewer
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.zorgbord.nl/blog-telezorg/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
nerdopviva schreef:
20-09-2024 18:41
Het zit al een beetje in het woord: ongeschikt voor arbeid, dus ook thuiswerk. En als diegene wel thuis werk kan doen, is diegene niet arbeidsongeschikt.
Dat klopt niet je bent al arbeidsongeschikt wanneer je je eigen werk deels niet kan doen. Je kan ook arbeidsongeschikt zijn en passend werk doen, zoals thuiswerk, dan ben je gedeeltelijk arbeidsongeschikt. Het is in NL niet alleen maar 0% en 100%.

Thuiswerk is vaak ideaal om een zieke werknemer of een werknemer met problemen in te laten re-integreren.

Dat werk gaat een bedrijf niet uitbesteden via een dure uitzendcontructie, terwijl er werknemers thuiszitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou je het niet juist fijn vinden om buitenshuis /hybride te werken? Om ook even thuis weg te zijn en wat onder andere mensen?

Heb zelf meerdere keren ontslag genomen omdat ik werk en prive (zoon met ASS) niet goed in balans kreeg. Maar van alleen thuis zitten werd ik ook niet blij (naast dat het financieel niet al te lang kon). Ivm herkenbaarheid noem ik mijn functie niet hier, maar het is uiteindelijk wel gelukt. Een part-time baan met veel regie op mijn eigen agenda, uitdaging en het gevoel dat ik ook iets nuttigs doe (je mag me pm-en als je meer wil weten). Heb wel een hele hoop gesprekken gevoerd en koffie gedronken voordat ik deze baan vond.

Mijn tip zou zijn: plaats een (open/eerlijk) oproep op linkedin waarin je kort de situatie schetst, wat je in je mars hebt en aan welke randvoorwaarden een baan zou moeten voldoen. Maak daarnaast een brede zoekopdracht op indeed aan en zorg dat je iedere dag notificaties krijgt van nieuwe banen. Er kan zomaar iets tussen zitten waar je nooit aan hebt gedacht. En wees brutaal; loop eens langs bij organisaties die je aanspreken. Zou werken bij een buurtteams/wijkcentra bijv misschien iets voor je zijn? Of een school in de buurt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat van die medicatie app is echt een goede tip!
Ben MBO trouwens ;-)
FaceofOZ schreef:
20-09-2024 18:08
Waar staat dan hoe zij is opgeleid?

Lijkt mij een vrij normale vraag. Ook of zij bereidt is soms naar locatie te gaan is geen rare vraag....

Er bestaat namelijk wel thuiswerk als verpleegkundige, een dubbel check van medicatie vanuit huis via apps. Je moet alleen wel ingewerkt worden op locatie (paar dagen).

Als HBO-er zijn er meer mogelijkheden om thuis te werken via e-health apps, denk aan telefonische triage, online begeleiding of coaching op sport en gezondheidsgebied, ...etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zie ook de links van Bianca, helaas staat de vacature niet open, maar je kan er wel naar zoeken of een keer open solliciteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Via indeed kun je sowieso zoeken op thuiswerk functies.

Callcenterwerk komt al niet overeen met je wens, want je dient je aan je tijden te houden.
Maar er zullen heus functies zijn waar je meer vrijheid hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.altide.nl/werken-bij/vacatu ... role-thuis
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven