Huisgenoot issues maar huisbaar is haar vader

08-02-2018 14:17 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Moet even iets kwijt....

Ik zet iedere ochtend mijn wekker en dat doe ik al bijna een jaar lang (sinds ik daar woon)
Nu heeft mijn huisgenoot (dochter van de huisbaas) sinds november een vriend.

Ik hoor ze regelmatig tekeergaan (weinig isolatie) en soms zelfs als alle deuren dicht zijn hoor ik haar kei hard kreunen als ik op mn bank tv kijk of in de keuken sta.

Nou heb ik er toen ik het aan het begin hoorde een grapje van gemaakt zo van het was gezellig gisteren avond he ;) en ze schaamde zich en zei van ja hoorde je dat echt zo goed? ik zo ja best wel..

En nu sinds n 1/1,5 maand stuurt ze meerdere keren per week een appje als mijn wekker afgaat. (telefoon staat op stil voor app etc.)

Ik irriteerde me ook aan haar (en soms zijn) gekreun maar heb zo iets van ja het is zo voorbij en het zijn toch 'huis-tuin-en-keukengeluiden' dus ik zeg er helemaal niets.


Maar net zoals vandeweek had ik mijn wekker om 06:20, -6:25 en om 06:30u gezet.
Gaat ze mij letterlijk om 06:23 appen dat mijn wekker afgaat...

Anderszijds appte ze laatst dat als ik mn wekker niet hoor dat ik dan een hardere wekker moet kopen, en als ie dan hard afgaat zegt ze ja mn vriend kan tot 22:00u blijven liggen dus ...


Ik word er echt ********************** moe van!

En het probleem is mijn huisbaas woont zelf beneden en dat is haar vader... dus wil ook niet meteen naar haar vader gaan van ja dit en dat

Het is niet mijn probleem dat het daar gehorig/niet goed geisoleerd is.
En natuurlijk snap ik dat haar vriend wil uitslapen maar dat hij er last van heeft kan ik niets aan doen...

Ik vind hun seksgeluiden ook irritant maar als ik me daar druk om moet maken heb ik er mezelf alleen maar mee...


Tips please :)
Alle reacties Link kopieren
verhuizen
Tot 22.00 uur blijven liggen? Heeft hij nachtdienst ofzo?

Als je niet wakker wordt van je wekker, zou je eens kunnen denken aan een huelamp en deze dan op de wake-up routine zetten. Als je dan zorgt dat het licht van 0% naar 100% gaat in het halfuur voordat de wekker gaat, heb je veel minder behoefte om de wekker te verzetten.
Haar vriend kan tot 22.00u uitslapen??

Je zegt dat je niks van hun seksgeluiden zegt maar dat heb je dus wel gedaan.
Ik kan me wel voorstellen dat het irritant is dat je ´s ochtends vroeg je wekker 3x af laat gaan als het een gehorig huis is. Is iets later zetten en meteen opstaan geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Hoe hard gaat je wekker dan af? Als dat heel hard is, dan is 3 x laten afgaan ook wel irritant

Ik zou met haar face to face even afspreken waar jullie last van hebben, om zo oko wat wederzijds begrip te kweken en evt gaan kijken wat je al wel kunt doen, bijvoorbeeld bed aan andere kant o.i.d.

Als er niets te doen is, toch even overleggen met de huisbaas.
Ik heb deze wekker-issues soms ook met mijn huisgenoot, aka, mijn vriend. ;p Hij voelt ook de behoefte om 3 of 4 keer een wekker af te laten gaan om te snoozen. Ja, leuk, maar ik ben de eerste keer na jouw wekker wel wakker. ECHT wakker.

Mijn tip? Maak het bespreekbaar, maar laat ook allebei iets van je kant gaan, want zij zal seks blijven hebben en jij zal vroeg moeten blijven opstaan. Maar communicatie is key.
Alle reacties Link kopieren
Als jouw wekker zo hard gaat dat je huisgenoot hem ook hoort, zou ik het ook vervelend vinden als dat ding 3 keer afgaat.
Citroen_tje schreef:
08-02-2018 14:17
Het is niet mijn probleem dat het daar gehorig/niet goed geisoleerd is.
Volgens mij is dit juist de kern van het probleem. En anders wel van haar probleem. Ik zou dus kijken of je de isolatie kunt verbeteren door te kijken of de vloer los ligt van de muur, en met bijvoorbeeld een kleed of dikke gordijnen vang je ook heel wat geluid op.
Alle reacties Link kopieren
Haar een appje sturen als ze ligt te neuken!!. Vreselijk om een ander te moeten horen.
Zou echt mn tv op 30 zetten.
chocolol schreef:
08-02-2018 14:26
Als jouw wekker zo hard gaat dat je huisgenoot hem ook hoort, zou ik het ook vervelend vinden als dat ding 3 keer afgaat.

Net zo irritant als elke keer de herrie bij elke sexpartij in de avond/nacht/ochtend als je thuis bent.

Ik zou het gesprek aangaan. Jullie wat stiller neuken en ik zal niet snoozen.
Alle reacties Link kopieren
3 keer de wekker horen is ook heel irritant.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Of ook gaan appen tijdens elke sexpartij. Maar dan zou ik wel snel op zoek gaan naar een andere woonplek. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Stop met dat achterlijke gesnooze. Je voelt je namelijk echt niet fitter als je je wekker nog 2x laat gaan en dan pas opstaat. Sta gewoon op en binnen 3 minuten voel je je net zo als na het snoozen.

En als je daar dan mee gestopt bent en je ook wel meteen je wekker uitzet en niet drie minuten laat afgaan, dan breng je de seksgeluiden weer een keer ter sprake.

En meer kan je niet doen. Huisbaas is jaar vader. Dus tja.
Alle reacties Link kopieren
Waarom 3 keer laten afgaan’?
Dat is echt heel irritant
Is het een pèp pèp pèp wekker of gewoon een muziekje? Scheelt ook nogal in de beleving, lijkt me....
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Voor dit soort dingen ga je toch niet naar de huisbaas? De beste man hoeft toch zeker niet te bemiddelen in dit soort puberale ruzietjes?

Drie keer de wekker laten afgaan ís heel irritant. Dus gewoon één keer zetten, niet snoozen. Of koop een wake-up light, dan heb je veel minder geluid nodig.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik een app, en laat de wekker zachtjes beginnen en steeds harder worden. Ik ben meestal bij het eerste geluidje al wakker, eerder dan het geluid je buren bereikt.
Tjezus, wat vals
Ik ben een snoozer. Ik snooze rustig een uur lang door en ik vind niets zo erg als meteen uit bed moeten stappen.

Maar anderen vinden dat vreselijk. Gezien jouw positie in het huis denk ik toch dat jij zult moeten inschikken.
Ik zou ook gek worden van de wekker. Zodra de wekker afgaat je bed uit.
dannas schreef:
08-02-2018 14:43
Stop met dat achterlijke gesnooze. Je voelt je namelijk echt niet fitter als je je wekker nog 2x laat gaan en dan pas opstaat. Sta gewoon op en binnen 3 minuten voel je je net zo als na het snoozen.

En als je daar dan mee gestopt bent en je ook wel meteen je wekker uitzet en niet drie minuten laat afgaan, dan breng je de seksgeluiden weer een keer ter sprake.

En meer kan je niet doen. Huisbaas is jaar vader. Dus tja.
Ik moet echt meerdere wekkers zetten en ook één verstoppen, dagelijks op een andere plek, anders doe ik ‘m gewoon uit in mijn slaap. Soms word ik wakker van de wekker die al 3 kwartier gaat! Ik slaap heel diep.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
08-02-2018 14:26
Als jouw wekker zo hard gaat dat je huisgenoot hem ook hoort, zou ik het ook vervelend vinden als dat ding 3 keer afgaat.
Precies. 1x af laten gaan en dan opstaan. Of koop een wekker met "zachtere geluiden" of een radiowekker
LizBakker schreef:
08-02-2018 15:01
Ik moet echt meerdere wekkers zetten en ook één verstoppen, dagelijks op een andere plek, anders doe ik ‘m gewoon uit in mijn slaap. Soms word ik wakker van de wekker die al 3 kwartier gaat! Ik slaap heel diep.
Dan hoop ik dat je alleen woont. Ik een studentenhuis is zoiets wel heel vervelend natuurlijk.
SallySpectra schreef:
08-02-2018 15:20
Dan hoop ik dat je alleen woont. Ik een studentenhuis is zoiets wel heel vervelend natuurlijk.
Ja, dan kan dat niet nee.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn beiden irritant bezig. Ik moet er niet aan denken daar tussenin te wonen. Dat de een overlast veroorzaakt, wil niet zeggen dat de ander ook maar asociaal moet gaan doen. Heb het er samen eens over hoe je rekening met elkaar kan houden.

Of maak een MP3-tje met seks-geluiden en installeer dat op je foon als wekker :whistle:
Hamsterweken schreef:
08-02-2018 15:01
In een studentenhuis horen neukgeluiden er wel een beetje bij. Mits niet op al te gekke tijdstippen geen reden om te gaan klagen. Flauwe grappen en gemene steken onder water kunnen altijd natuurlijk.
Net zo als de wekker van de kamer naast je.

Oftewel, ze praten erover en houden beiden een beetje rekening met elkaar. Zachter neuken en niet snoozen of ze moeten beiden niet miepen over het geluid van de ander.
Gewoon eens rustig het gesprek met haar aangaan is geen optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven