Wat heb je standaard in je keukenkastje (voor student)

09-02-2018 23:27 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een lekkere simpele vraag denk ik.

Wat heb je standaard in je keukenkastje.
Ik wil voor een student een pakket met daarin kruiden e.d maken.
Ik dacht dat het heel simpel zou zijn maar ik kom niet verder dan peper en zout en mayonaise en ketchup.

Bij alles wat ik bedenk denk ik: hmmm is dat iets wat iedereen standaard in huis heeft?
Bijvoorbeeld suiker, stroop, honing, augurken, zilveruitjes, kerriepoeder, mosterd? Geen idee.

Wie helpt me op weg?
Alle reacties Link kopieren
Weinig. Eerder wat heeft de plaatselijke appie in de schappen liggen. Ik als student heb nagenoeg niks meer dan peper, zout, en misschien een keer een sausje. Maar niks exotisch als het niet in een recept staat van een gerecht.

Kijk als jij nou kant en klare burrito's zou verkopen voor een spot goedkope prijs zou ik zeggen hook me up :hyper: en kunnen we daten?
Lang houdbaar: Suiker, pasta, rijst, aardappelpuree poeder, paprikapoeder, chilipoeder, bouillonblokjes, mosterd.
Stroop, zilveruitjes en augurken? Dat zijn dingen die ik zeker niet elke dag/week gebruik.

Ik zou eerder denken aan een goede peper- en zoutmolen, oregano/italiaanse kruiden, nootmuskaat, kerrie, paprikapoeder, gemberpoeder, dille, rozemarijn en bouillonblokjes.
Olijfolie, kerriepoeder, duizend andere kruiden maar kan persoonlijk zijn ik zou in jouw geval tijm, koriander, peterselie, italiaanse kruiden, chilipoeder, paprikapoeder, knoflookpoeder, uienpoeder en kerriepoeder halen, spaghetti, tabasco, rijst, knoflooksaus.

Zo heel veel had ik als student niet in m'n keukenkastje staan. En je deelde ook veel met anderen. Je zou nog poedersuiker en stroop kunnen doen, en dan zo'n kant en klaren mix (alleen water toevoegen) voor pannenkoeken erbij.

Nu heb ik veel meer in m'n keukenkastje. Maar ik heb dan ook meer keukenkastjes dan toen.
Olijfolie inderdaad! :lightbulb:
De knoflookpers die ik kreeg voor ik op kamers ging heb ik overigens nog steeds. Ook kreeg ik toen aardappelschilmesjes etc. Super handig. Dus met dat soort dingen kan je een pakket ook nog opleuken. Theedoek, vaatdoek, afwasborstel.
Dat zou ik nogal af laten hangen van of hij/zij van koken houd. Zeker die kruiden. Maar iets van Italiaanse kruiden, bouillonblokjes, paprikapoeder, etc komt altijd van pas.

Verder: rijst, pasta, pastasaus, suiker, thee, koffie (is wel afhankelijk van het beschikbare apparaat), bloem, olie, aardappels, tomaten in blik. En natuurlijk wat lekkers als koekjes of zo.

Evt. ook schoonmaakmiddel, waspoeder, keukenrol, tissues.

Dingen als augurken en zilveruitjes eet ik echt nooit. En stroop heb ik ook alleen voor mn zoon.
Alle reacties Link kopieren
Olijfolie! Goede tip.
Pasta en rijst zijn ook goede tips.

Meer kruiden dus.

Doosje eieren?
Zo'n flesje vloeibare boter? Of voldoet alleen de olijfolie?
Crackers?
Smeerboter?
Bij de Aldi hebben ze tegenwoordig een goed betaalbare kruiden- en specerijenselectie, daar zou je van alles eentje kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Veel goede tips al gelezen! Wat je ook koopt, schrijf zijn naam erop :proud: (anders is het zo verdwenen in het kastje van een huisgenoot..)
Crackers alleen doen als je er een passend bewaardoosje omheen doet. Anders worden ze heel snel oud.

Zoiets:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik kom al een heel stuk verder door jullie ideeën.

Een rol aluminiumfolie, huishoudfolie?
Boterhamzakjes?
Kan de student een beetje koken?

Ik mis ook wat Aziatische dingen als ketjap/sojasaus, oestersaus, sesamolie, chilisaus, woknoodles.

Misschien een leuk kookboekje erbij doen?

Afbeelding
Ik had vroeger ook zo'n rond kruidendoosje waar dan klepjes op zaten met iets van zes of zeven verschillende kruiden erin. Misschien dat je die nog wel bij Xenos zou kunnen kopen.

Ik zou niet ook nog vloeibare boter erbij doen. Zelf bak ik bijna alles in olijfolie of in roomboter. Eieren zijn een beetje snel over datum, maar zijn wel lekker bij het ontbijt natuurlijk.

Misschien zijn van die pakjes noedelsoep ook nog wel een goeie. Noodvoedsel. Blik knakworsten, blikjes groenten, dat werk.
Zakken soep! Blikken kant-en-klare pasta / chili con carne.

Ohhh de mogelijkheden zijn eindeloos. Leuk hoor, zo'n pakket maken.
Alle reacties Link kopieren
Ketjap/sojasaus had ik in mijn handen maar heb ik weer terug gezet.
Ik wist niet of dat een gangbaar artikel was.
Ik weet ook niet of er veel en uitgebreid gekookt gaat worden.

Dat kookboekje ziet er leuk uit.

Koekjes is ook een goede.
Misschien handig: kies voor jezelf even een grens. Een budget. Of zoals mijn moeder: Zij vulde één krat met boodschappen. (Niet dat ze ons daarna niks meer toestopte, maar dat was ons “starterspakker”). We kunnen hier denk ik een eindeloze lijst samenstellen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Blikopener, kurkentrekker, flesopener. Drie onmisbare tools in de studentenkeuken :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha.
Ja, ik vond het ook een heel leuk idee van mezelf, alleen toen ik er echt over na ging denken werd het lastiger dan ik in eerste instantie dacht.
Alle reacties Link kopieren
En wc papier
bartjes schreef:
09-02-2018 23:55
Hahaha.
Ja, ik vond het ook een heel leuk idee van mezelf, alleen toen ik er echt over na ging denken werd het lastiger dan ik in eerste instantie dacht.
En dan hier starten met: een lekkere simpele vraag... :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Aan wat ik in de kast heb staan heb je niet zo veel denk. Maar wat ik in zo'n pakket zou doen:
- peper, zout, italiaanse kruiden, paprika-, kerrie- en
- (olijf)olie en ketjap
- pasta en rijst
- pakjes sugo (pasta) saus (pikant van AH)
- pot chicken tonight
- zakjes macaroni-/nasi kruiden mix
- pannenkoekenmix en pak houdbare melk
- brownie mix waar alleen water bij moet (altijd handig voor onverwachts bezoek)
- blik knakworstjes en blik (tomaten)soep
- afbak (stok) broodjes
- pak hagelslag en pot pindakaas
- blik ranja
- schilmesjes, kaasschaaf, vaatdoekje, afwasborstel
- afwasmiddel, wc-eend, allesreiniger,

Zal best goed komen met die student gok ik! ;-)
Is het je eigen kind?

In dat geval kun je ook kijken of je hem 6 recepten leert, deze recepten uitprint en lamineert en de droge ingrediënten hiervoor in een mand doet?

Kun je altijd nog eens door de super met hem lopen voor de rest.
Alle reacties Link kopieren
Een budget is wel een goed plan.

Is € 25,00 reëel?

Ik doe natuurlijk wel boodschappen maar de spullen die ik wil geven koop ik zelf maar eens in de zoveel keer omdat het op is. Niet wekelijks.
Dus geen idee of ik met € 25,00 een eindje op weg kom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven